oi oi oi mede reaktor gebruikers

donfifis

Synth liefhebber
oi oi oi

ik heb in reaktor 5 mijn eerste synth gebouwd en nu wil ik hem met jullie delen.
dus als je reaktor hebt dan zal ik hem linken en dan kun je hem downloaden.
hij heet Streamer.

http://www.zshare.net/download/50876143cc0bf0ce/

verder voor de mensen die geen reaktor hebben zal ik ook wat mp3tjes attachen ,kunnen ze ook luisteren.

ik zou wel wat feedback kunnen gebruiken.
ik weet dat de userinterface een beetje moeilijk is in het begin ,maar wanneer hij geskinned is en helemaal af dan zal dat wel goed komen.

ik heb van de eerste ensemble tot de ensembles na v1 ,waar ik voor de gein wat ffcten erachter heb gegooid

de mp3s zijn zonder ffcten

oo en zou er iemand die verstand heeft van reaktor mij een beetje kunnen helpen ,zo af en toe als ik vast kom te zitten ,of vragen heb over hoe of wat ik het op dat moment moet doen/aanpakken om verder te komen.

in ieder geval check hem als je wil ,en schroom je niet .*D

laters
ok laters

Attachments

• sumwhere in time.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 86
  • pasific blue.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 91
  • ottawoldly.mp3
    644,1 KB · Bekeken: 93
  • choir.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 99
De interface kan ik ook niet echt kaas van maken :) Sounds vind ik niet heel bijzonder om zo'n hoge processor belasting te kunnen rechtvaardigen.

oi oi oi

oi oi oi

oi oi oi

klopt de interface is opgebouwd met osc 1 en 2 onder elkaar links en osc 3 en 4 rechts plus hun filters en adsr voor de vcof ,met tussen hun in filter secties die invloed hebben op de in 2 groepen verdeelde 4 oscs.
dus osc 1 en 2 links met de filters die ertussen zitten die effect hebben op de oscs 1 en 2 en het zelfde voor rechts.
de multifilters staan gespiegeld voor een fijner gevoel van werken dus
1>2><3<4
de multifilters zijn gelinkt met de drawlfo.
a.r. 1 zit op op de pm van de multifilter 1 en 2 en dus beinvloed ook osc 1 en 2 , en a.r. 2 voor multifilter 2 en 3 en osc 3 en 4.
ik vondt net een fout in de synth een wire van de multifilter env 1 zat op multifilter 2 op de p in plaats van de env.
maar in ieder geval is er ook nog de multi filter env 1 en 2 die ieder weer 1>osc 1+2 en 2>osc 3+4 beinvloeden.
verder hebben lfo 1 en 2 ffct op de multifilter in de hierboven manieer dus 1>1+2 en 2>3+4.
de adbdsr heeft effect op de combfilters die weer ffct hebben op de multifilters.
daarna lust ie nog door 4 pole en 8p filter daarna door een resonator en multifilter.
welke ieder hun eigen adsr env hebben.
en de amp in het midden bovenin is eigenlijk de laatste fase in de synth daarna gaat hij naar de out port.

ik denk dat hij zoveel cpu gebruikt omdat ik hem op 176400 had staan als je hem op 44100 zet dan komt het met cpu wel goed.

ikzelf vindt het wel leuk dat als je op play duwt en een pattern kiest voor alledrie de monoliners dat je noodles krijgt.

en het is mijn eerste synth ,dus het is nog best te doen zou ik zeggen.

verder will ik er nog heel wat aan veranderen want op het moment is het vooral een aftertouch beest met vreselijke gebrul vanuit de aftertouch.

alhoewel ik ook al wat normale geluiden eruit kreeg.

in ieder geval bedankt allemaal voor het checken ,en de vraag blijft is er iemand die af en toe mij een handje kan toesteken,

b.v.d.

oi oi oi

laters

Te gek dat je eerste synth in Reaktor gebouwd heb!

Ik heb hem uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik een beetje overwhelmed was door de interface. Er zijn echt veel features en persoonlijk kom ik meestal niet echt tot een sound wanneer een synth me totale vrijheid geeft. Ik zou hem daarom iets proberen in te krimpen, wat niet betekent dat het een standaard synth moet worden, maar stop er bijvoorbeeld een of twee unieke features in en bouw daar de synth omheen.

Om toch nog even op wat technische details in te gaan.
Je stuurt ADSR 1-4 naar een envelope follower en vervolgens gaat dit signaal naar een audio mixer. Over het algemeen gebruik je een envelope follower om van een audio signaal en stuursignaal (envelope) te maken. (door de absolute waarde van het signaal te nemen en het vervolgens de smoothen). Als je er een achter een envelope zet schiet je er dus niet zoveel mee op, een envelope is al geschikt als stuur signaal, alleen de respons van de envelope wordt iets vertraagd.

Wat te gek is aan Reaktor is dat je alles kan, en dus ook het signaal van de ADSR (door de envelope follower) bij je audio signaal routen. Over het algemeen is dit alleen niet echt gewenst, omdat je normaal gesproken een envelope niet hoort, hij eet alleen al je headroom op en zorgt dus er waarschijnlijk alleen maar voor dat je uitgang van je geluidskaart overstuurt. Deze post is te kort om uit te leggen waarom precies, maar ik zou aanraden de envelopes niet bij het audio signaal te routen.

Ik hoop dat je iets met dit verhaal kan, en dat je verder gaat met Reaktor, het is echt een te gekke manier om de meest weirde dingen te maken en tegelijkertijd de ins en outs van synthese te leren.

Thomas

Back