Synth voor techno

Rozegeur

Ingeburgerd
Welke synth zouden jullie mij aanraden?
Iemand zei mij dat de JP8000 nog altijd de vetste analog geluiden heeft voor techno ...

Ik ken eigenlijk niet zoveel van synths. Kunt ge er ook drums mee programmeren bijvoorbeeld?

thanks

(voorlopig werk ik nog altijd in Reason en dat begint me serieus te vervelen vanwege de absoluut NIET vette sounds dat het ding voortbrengt)

het is al duizend keer gezegd maar het moet toch weer:

ga nou eerst maar eens verder oefenen met Reason, want als je daar geen vette sounds uit kan krijgen, ligt het toch echt aan jou en niet aan Reason. Ik ken het zelf niet maar heb toch al heel wat muziek gehoord die met alleen Reason gemaakt was, en dat klonk toch altijd behoorlijk goed.

Misschien is het handig om eerst eens wat meer over synth's programmeren te lezen.

Aldus sprak de koning der slangen :halleluja
Maarreuh, ik ben het wel met 'm eens, reason heeft ook emulaties van analoge synths, in feite niet veel anders dan een virtueel analoge synth in een hardware jasje. Ik zou zeggen blijf pielen, en koop desnoods een goedkoop masterkeybordje om bijvoorbeeld de knopjes in reason wel 'echt' te maken.

Re: Synth voor techno

Origineel geplaatst door Rozegeur
vette sounds

* Q kijkt naar zijn sputterende frituurpan *

sorry ben het er niet helemaal mee eens, het is maar net de manier van werken die je ligt. ik zelf ben een software liefhebber, maar als het om synths gaat heb ik liever toch de hardere versie. een jp 8000 is idd een techno/dance/house/trance synth omdat je daar de klanken die je in die muziek hoort snel kunt maken. en natuurlijk kan het ook met een andere synth.

aan de andere kant is het idd wel handig om de basis principes van synthese en dan name de maniet van opbouw van synths te kennen.

daarbij denk ik dat voor een beginner een hardware bak, en zeker de jp leent zich daar uitstekend voor, een betere manier is om het te leren omdat je dan alles lekker onder een knop hebt en precies hoort en ziet wat je doet.

de jp is 2de hands niet echt duur en toch redelijk waarde vast, mocht je het dus niets vinden dan kun je hem voor de zelfde prijs weer kwijt

Sorry hoor, laat me dan eens een vette reason song horen konging der slangen? Ik heb er nog nooit 1 gehoord...

Er is maar 1 iemand die vette sounds uit Reason kan halen en dat ben jij. :)

Kijk het gaat hier helemaal niet om hardware/software voorkeur en ik vind het een beetje flauw om dat nu meteen weer ter sprake te brengen.
Hij geeft zelf aan nog weining van synths te weten en vervolgens klaagt ie dat Reason geen vette sounds zou kunnen maken. Dan lijkt mij toch het meest voor de hand liggende dat je eerst eens gaat leren over synths en dan pas het instrument de schuld geeft. Het kopen van een hardware bak zal hem hiermee toch niet helpen denk ik. (behalve dat er misschien vettere presets in zitten of zo).

1. reason is k*t.

2. luister eens naar een sequential circuits Pro-one (echt analoog) en je weet voor altijd wat VET is.

3. probeer in winkels meer synths te beluisteren, klooi wat rond met hardware drum-computers en step-sequencers en
probeer zo jouw techno-approach te vinden.

Heremetijd het is weer eens zover.

Of je nou software of hardware gebruikt, als je maar lol hebt. En als je met Reason geen lol (meer hebt) dan moet je je heil in iets anders stoppen. Maar dan zul je gewoon eens wat dingen uit moeten gaan proberen in de winkel. Kijken wat je smaak is en wat je wilt betalen. Je kunt met geen enkele synth bepaalde muziek maken. Je gebruikt de geluiden van een synth om muziek mee te maken. En de meeste synths zijn wel redelijk geschikt om alle soorten muziek mee te maken, je moet er gewoon wat meer moeite voor doen soms. En dan is kennis over synthese erg handig.

Origineel geplaatst door fuse
Er is maar 1 iemand die vette sounds uit Reason kan halen en dat ben jij. :)

Vette sounds is relatief.

ik zou voor een simpel analoogje gaan met cv/gate en convertje uiteraard

sh-101 sh09 sh2 sh1 dat zijn vind ik hele goede simpele synthesizers voor techno
lekker simpel opgebouwd en gegarandeerd veel plezier en lekere "ronde" "dikke" sounds mogelijk
en lekker waarde vast ook nog is , worden eerder meer dan minder geld waard.

Als we het dan toch over vette geluiden gaan praten, waarom staat de Virus dan niet hier? Ik vind m wel ff 10 x vetter klinken dan die Roland. De presets zijn al tig x beter qua volheid en analogie.

Daarom ben ik ook een trotse bezitter van een Virus b :halleluja :halleluja

The Virus let you freak untill the good tracks will rise.

pre-sets op me sh?

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Als we het dan toch over vette geluiden gaan praten, waarom staat de Virus dan niet hier? Ik vind m wel ff 10 x vetter klinken dan die Roland. De presets zijn al tig x beter qua volheid en analogie.

Daarom ben ik ook een trotse bezitter van een Virus b :halleluja :halleluja

The Virus let you freak untill the good tracks will rise.

aan sommigen hier: neen, met Reason kan je GEEN vette sounds produceren en ja ik kan er goed mee werken (ik heb niet de behoefte om me te bewijzen maar ik kan natuurlijk wel is een mp3 uppen op een url, maar soit, dit in respons tot enkele wijsneuzen hier :{ ). En met vet bedoel 'k niet alleen warme analoge klanken, maar gewoon ook de geluidskwaliteit die in het algemeen onvoldoende is.

de sh-101 is een pak goedkoper dan een JP8000, maar geen midi ...

"Unfortunately there is no patch memory storage and although it has no MIDI there are upgrades available for it from many analog service companies that will allow you to incorporate it into any MIDI studio environment. It can also be controlled by MIDI using a CV/MIDI converter."

Kan er eigenlijk iets mis zijn met een synth 2e hands? Zoiets dat niet meteen opvalt of is het zoals een degelijke gitaar op dat gebied?

hum bedankt voor de snelle antwoorden :)

Als je nu de zoekmachine een week lang elke dag een uur of 10 gebruikt dan zal je op de meeste vragen die je maar kan verzinnen een zeer goed antwoord krijgen.Als je bv de jp8000/8080 nooit hebt gehoord en wilt hem sec h gaan kopen kun je beter posten of iemand in de buurd woond om hem te proberen.

Origineel geplaatst door Rozegeur
de sh-101 is een pak goedkoper dan een JP8000, maar geen midi ...

"Unfortunately there is no patch memory storage and although it has no MIDI there are upgrades available for it from many analog service companies that will allow you to incorporate it into any MIDI studio environment. It can also be controlled by MIDI using a CV/MIDI converter."

Kan er eigenlijk iets mis zijn met een synth 2e hands? Zoiets dat niet meteen opvalt of is het zoals een degelijke gitaar op dat gebied?

hum bedankt voor de snelle antwoorden :)

nou ik vind de sh101 de minste uit de reeks op de 1000 en 2000 na dan
ik vind de andere shtjes veel lekkerder klinken en ja midi hebben ze niet maar je heb dan wel wat
en over opletten, draai/schuif aan alles wat los en vast zit en schakel met alles wat kan en ram op toets voor toets
meer zou ik niet weten

Zo gaat dat dan hè, wat voor de èèn vet is, is voor de ander dikke, dikke kak en andersom ook. Mijn laatste synth die ik bijgekocht heb is enooooorrrrm voor TeChN0 nml de Korg Z1 . HIj is VET en soms zoooooo VET dat je zeer blij was, net op tijd te zijn geweest, of je boxen waren deraan :D

Maaaaaaar, elke synth heeft zijn specifieke sterkte, maar ook z'en zwakke kanten. Er is niet èèn synth op de markt die alle karakters van alle die andere kan aanemen van hun sterkste kant. Soms lijkt het wel zo, totdat je de proef op de som maakt...

En ik kan ook begrijpen dat mensen zot worden van reason en fruity, omdat je daar ten eerste stalen zenuwen voor moet hebben om met die muis altijd en ten tweede, een goeie bril voor je ogen om ze laten rusten constant voor dat scherm.

***don't use fruityloops or reason too long, it can seriously damage your interest in making music***

(voor de beginner is het zeker wel een optie alvorens veel geld te gaan uitgeven, maar door te weten te komen wat je nodig hebt, kan je je tweedehands nooit je broek scheuren, want je verkoopt het terug voor zoveel je het gekocht hebt)
:eureka:

en dan nu :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje:

Als een een goeie 2dehands koop doet krijg je na een tijd al je geld terug maar als je veel te veel hebt betaald dan moet je maar net zo stom kop als je zelf vinden die hem weer over koopt voor te duur :)

Back