Synth voor techno

""***don't use fruityloops or reason too long, it can seriously damage your interest in making music***""

Ha, dag Prophet. Aan die zin herken 'k u (c'est moi) :)

Weet gij ne goeie muziekwinkel waar ge echt goede raad krijgt en zo (en naar believen moogt tokkelen en prutsen aan al die synths :duivels: )? De Keymusic of zo?

Ik checkte deze thread toen alleen king of snake en technomauriesje geantwoord hadden, en het leek me niet nodig iets te posten; zij hadden de meest waardevolle antwoorden al gegeven. Jammergenoeg is het toch 'n onzin-thread geworden.

Deze synth is het beste, nee deze moet je hebben, nee die zuigt, deze is beter. Gelukkig is Rozegeur nergens meer te bekennen; wat moet hij wel niet denken.

Als je nog niet eens weet of er drums uit 'n JP8000 komen moet je je gewoon eerst wat meer in het muziek maken verdiepen; Een goeie producer word je echt niet in 'n week tijd ofzo. Probeer veel te lezen op het net en in de wat meer beginner-gerichte bladen zoals FutureMusic. Probeer ondertussen Reason goed te leren kennen; Als je met Reason geen dance-track kan maken die op z'n minst voor 80% zo goed klinkt (snapbedoel?) als 'n commerciele track, dan lukt het je ook niet in de beste studio ter wereld, en dat is een feit.
Als je niet weet wat PWM, crossmodulatie, oscillator sync, hard knee compression, en pre-delay tijd is, dan is het waarschijnlijk lastig om echt vette dingen te doen met Reason. Maar dan is het even lastig met 'n JP8000.

Het advies van Technomauriesje om er 'n midi-keyboard met knoppen naast te zetten is trouwens echt 'n goed idee: dat maakt het gelijk 'n stuk leuker en 'echter'.

Trouwens gasten, hoe gaat Rozegeur 'n JP of 'n 101 gebruiken met Reason? Heeft Reason Midi Out? Of moet ie dan gelijk Cubase kopen en ReWire gebruiken? Weet RG dat ie dan ook 'n midi interface nodig heeft? En 'n Mixer? En dat er practisch gezien geen drums uit de JP8000 komen?

Loop gewoon niet zo te treuzelen. Ga eens naar die winkel of langs bij mensen met synths en probeer ze uit! En snel een beetje! :D

Origineel geplaatst door Rozegeur
""***don't use fruityloops or reason too long, it can seriously damage your interest in making music***""

Ha, dag Prophet. Aan die zin herken 'k u (c'est moi) :)

Weet gij ne goeie muziekwinkel waar ge echt goede raad krijgt en zo (en naar believen moogt tokkelen en prutsen aan al die synths :duivels: )? De Keymusic of zo?

Hahaa! Dat is efkes geleden! De groeten C'est Moi ! ;)

Bij key kun je idd terecht voor wat in hun speeltuin rond te dolen, verkopers lopen er ook genoeg rond, maar als je Steven te pakken krijgt (high tech afdeling)die weet veel en loopt je niet rond iets aan te smeren pèr sè. Die andere ken ik niet.Je kan er best wat laatste nieuwe dingen testen en dit het beste tijdens weekdagen (loopt het er niet zo vol en kun je rustig je ding doen)

tot forums!

:biertje: :biertje: :biertje: :biertje:

techno staat voor technology

je kan dus in principe elke synth die er maar bestaat gebruiken voor techno...

het is alleen aan jou om die sounds die JIJ wil er uit te toveren...

Reason heeft wat scherp klinkende synths met een wat dunne sound. Filters klinken wat digitaal.

is dit erg?

Nee, want de synths zijn wel bruikbaar. Geluidskwaliteit is goed en hangt ook af van je geluidskaart. Maar een hardware synth erbij is altijd handig. Je hebt dan toch knoppen om echt aan te draaien. Maar dit is ook al miljoenen keren gezegd.

Ik zou zeggen be yourself en als je voelt dat je een hardware synth nodig hebt, go for it.;)

Origineel geplaatst door krz
Sorry hoor, laat me dan eens een vette reason song horen konging der slangen? Ik heb er nog nooit 1 gehoord...

[offtopic] alles bijna van ki-real tegenwoordig (rusische hardcore/trancecore producer van bionic records)[offtopic/]

Rozegeur> voor techno is die jp-8000 wel heel ok ja of een virus

zijn ook wel synths waar je redelijk wat info over kunt vinden omdat ze best wel veel gebruikt zijn!

Ja waarom ook niet, een JP-8080 is een leuk Rolandje, in principe kun je alles waar Roland voor staat en niet uit voor de jaren '90 en later komt (behalve de JP8080 en 8000) goed gebruiken voor Techno.

En de rest ook wel trouwens, kost je wat meer moeite alleen.

Het is gewoon een beter plan om langs kennissen met gear te gaan, en langs diverse hardware shops om eens lekker te gaan spelen en luisteren.

mmm was er niet laatst een compleet techno album gereleased dat 100% met reason was gemaakt? verder weet ik dat oa kerri chandler en dennis ferrer met reason bezig zijn, en die staan bekend om hun ongemeen vette sound...... complete onzin om ook maar iets toe te kennen aan de gebruikte apparatuur......ook een Casio keyboard kan vet klinken..zelfs dunne sounds kunnen vet klinken mits goed gebruikt..

Olaf

Ik blijf bij mijn standpunt, zolang je de Pro-one niet ECHT gehoord heb weet je niet wat vet is. Sommigen hebben misschien ooit een 'the prodigy' (de band) video gezien (soort documentaire, geen clip dus) waar hij op een toets van de Pro-one drukt, als je dat geluid gehoord heb dan mag je meepraten over vet!!!! Dan weet je ook dat alle VA synths (ook de virus-C niet) of software-synths zoals reason dat geluid never nooit kunnen maken.

was jij niet zo onder de indruk van de Oddity? :D

nee dus..dat was een dextah ;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dekzster
Ik blijf bij mijn standpunt, zolang je de Pro-one niet ECHT gehoord heb weet je niet wat vet is. Sommigen hebben misschien ooit een 'the prodigy' (de band) video gezien (soort documentaire, geen clip dus) waar hij op een toets van de Pro-one drukt, als je dat geluid gehoord heb dan mag je meepraten over vet!!!! Dan weet je ook dat alle VA synths (ook de virus-C niet) of software-synths zoals reason dat geluid never nooit kunnen maken.

zullen we eens een wedstrijdje doen: jij maakt op je Pro One een vette bassline, en maakt vervolgens even een plaatje van hoe de knoppen staan, en een midi filetje, dan maak ik hem vervolgens na op de DSP versie, en kijken of we het verschil horen. :) Ben ik toch benieuwd naar!

anders != beter

Klinkt niet overtuigend genoeg!!! Heb ze gezien en gehoord, conclusie : Virus kan het ook!!! Ik denk dat je er pas over mee kan praten als je ze beide in huis hebt (of gehad) :D

Laatst gewijzigd:
Weltrusten :doei:

Origineel geplaatst door EDP
maar een cs2x is een rompler

:confused: Is dat zo?

Back