Synth voor techno

Origineel geplaatst door King of Snake
zullen we eens een wedstrijdje doen: jij maakt op je Pro One een vette bassline, en maakt vervolgens even een plaatje van hoe de knoppen staan, en een midi filetje, dan maak ik hem vervolgens na op de DSP versie, en kijken of we het verschil horen. :) Ben ik toch benieuwd naar!

mwaa denk toch wel dat er verschil te horen is hoor

zullen we eens een wedstrijdje doen: jij maakt op je Pro One een vette bassline, en maakt vervolgens even een plaatje van hoe de knoppen staan, en een midi filetje, dan maak ik hem vervolgens na op de DSP versie, en kijken of we het verschil horen. :) Ben ik toch benieuwd naar!

Duidelijk dat jij dus geen Pro-one bezit, laat staan ooit gehoord hebt. :)

Zelf heb ik een JP8000. Als ik starter zou ik voor een (1)Virus of een (2)Waldorf gaan alleen al om de multitimbraliteit. Met alle 3 kun je voor techno originele sounds maken. Een jp8000 alleen is een beetje beperkt. Met een samplertje, sequencer, fx unit ernaast en harddisc recording kun je wel goed los !! Drums op de JP zuigen! Maar de supersaw = RAW POWER! JP8000 heeft erg weinig effecten (bv geen reverb, distortion). In een bestaaande setup is de JP8000 super naar mijn mening, als standalone beetje beperkt..

Ik hoop dat je er wat aan heb!

Origineel geplaatst door omiel
Duidelijk dat jij dus geen Pro-one bezit, laat staan ooit gehoord hebt. :)

Hee wijsneus, als je zou lezen wat ik geschreven heb zou je zien dat ik nergens beweer dat de een beter is dan de ander, het lijkt me gewoon serieus interessant om even een A/B test te doen, gewoon bij wijze van experiment. Als ik er zelf een had hoefde ik het niet aan jullie te vragen natuurlijk.

We nemen hetzelfde geluid op, posten het als mp3 of wav op het forum en laten de mensen bepalen welke de echte is. Maar als jullie te beroerd zijn om eraan mee te werken en alleen maar lullige opmerkingen kunnen maken hoeft het van mij niet meer.

pak dan een wav i.p.v mp3 ,vind het wel een goed idee van je om te vergelijken..ook een leuke uidaging voor een nieuwe tread?

zo van: plaats een paar originele moog basjes of leads en probeer dat met software te evenaren.lijkt me leuk:)

Hee wijsneus, als je zou lezen wat ik geschreven heb zou je zien dat ik nergens beweer dat de een beter is dan de ander, het lijkt me gewoon serieus interessant om even een A/B test te doen, gewoon bij wijze van experiment. Als ik er zelf een had hoefde ik het niet aan jullie te vragen natuurlijk.
..........

zullen we eens een wedstrijdje doen: jij maakt op je Pro One een vette bassline, en maakt vervolgens even een plaatje van hoe de knoppen staan, en een midi filetje, dan maak ik hem vervolgens na op de DSP versie, en kijken of we het verschil horen. Ben ik toch benieuwd naar!

Maar waarom noem je het experiment eerst een wedstrijd waarbij het doel is of iemand het verschil tussen een synth en een softsynth kan horen?. :confused:

Sorry als ik een verkeerde indruk kreeg van je bedoelingen, maar ik was gelukkig niet de enige.

Maar op zich wel een strak plan. Dus Shivah, pak die pro-one van me er effe bij en laat de speakers eens flink werken zou ik zeggen.

ok, wedstrijd was niet het goede woord, het gaat mij om de vergelijking. Dat de mensen moeten raden welke de echte is, is alleen maar om vooroordelen uit te sluiten. Maar ik heb hierover een nieuwe thread gemaakt dus...

ik zou zelf trouwens voor techno een niet zo uitgebreide synth als een jp8000 kopen.
daar zit voor het mooie gewoon te veel toeters en bellen op.
voor techno volstaan gewoon best simpele synthesizers dus niet super veel parameters.
will niet zeggen dat het met een jp8000 niet mogelijk is.
maar ik denk dat ie eigenlijk meer geschikt is voor mooie pads en leads etc.

Hum bedankt voor alle info allemaal. Kon niet eerder antwoorden door login problemen.

toch een url'ke voor de wijsneuzen die beweren dat Reason volstaat:

http://users.pandora.be/guerilla_tactics/Splendid_ray_of_sunlight.mp3

chilly nummer (btw, de eerste tunes zijn met een gitaar gemaakt, vandaar de ruis etc. maar wel een vette klank en dus niet met Reason gemaakt :L)

de eerste die hier vindt dat de geluidskwaliteit oké is, die moet is dringend z'n oren laten uitkuisen ;)

Back