Wat is de beste 12 bit sampler

Het is zo jammer dat die DSS zo enorm is en de rack-versie enkel een cutoff heeft... Lijkt me een fijne machine, maar ik zou toch echt een groter huis moeten kopen :(

Dat was ook de enige reden waarom ik m'n DSS-1 weggedaan heb. Of toch maar kopen en opslaan tot betere tijden aantreden? Je kunt 'm ook als bijzettafeltje gebruiken voor 303/606/technosaurus en dat soort speeltjes, of pedaaltjes. Een groot deel van het oppervlak is vlk en zonder knoppen.

Zeg maar gerust keukentafel. Had em ooit bijna van Pal overgenomen maar gelukkig net op tijd de rolmaat teruggevonden. hij paste dus gewoon niet in mn hok. Drama... Zo'n Technosaurus is trouwens niet eens een heel slecht plan ;)

45cm diep. De kat was er blij mee destijds...

quiklok.jpg

(ik heb 'm ook niet meer trouwens -- de DSS1 dan, de kat nog wel).

Dat doet mijn kat nou ook altijd G%*&%#$!!!

Laatst em nog slapend van mn Syncussion afgetrokken, dat kan toch niet lekker liggen ook met die schuiven? Rare jongens hoor, die katten...

De W30 is echt een draak qua workflow, al is het wel erg lang geleden dat ik er iets mee heb gedaan.

Als je de W30 enkel als soundmodule gebruikt, dus aangestuurd met externe sequencer, dan is het echt een heel makkelijk te bedienen sampler. En juist omdat ie wel een eigen klavier heeft kun je lekker makkelijk soundjes editen, zonder rompslomp met externe pads of keyboards.

(Ja, de interne sequencer is idd. andere koek, maar wie gaat die nog gebruiken? Ik niet meer, hoor. Hoewel die in praktijk hetzelfde werkt als de beroemde mc-50 hardware seq.)

Dat doet mijn kat nou ook altijd G%*&%#$!!!

Als ik uren in mijn eentje in een koud hok aan het prutsen was, vond ik het altijd wel gezellig dat de poes er dan gezellig bij kwam liggen (inderdaad zoeken ze wel altijd net die plek op die het minst handig is (bv. op de handleiding). Waarschijnlijk hebben ze daar een 7e zintuig voor).

Als je de W30 enkel als soundmodule gebruikt, dus aangestuurd met externe sequencer, dan is het echt een heel makkelijk te bedienen sampler. En juist omdat ie wel een eigen klavier heeft kun je lekker makkelijk soundjes editen, zonder rompslomp met externe pads of keyboards.

(Ja, de interne sequencer is idd. andere koek, maar wie gaat die nog gebruiken? Ik niet meer, hoor. Hoewel die in praktijk hetzelfde werkt als de beroemde mc-50 hardware seq.)

De S-330 is voor mij dan beter, zelfde sampler, maar dan in 1 19" unit. Muis en scherm deraan en gaan met die cracker. En ja, poes is gezellig, maar soms wel heel erg gezellig...

w30: lekker grote display, makkelijker dan altijd een monitor te moeten meeschouwen. en fijn toetsenbord , zelfs de aftertouch is oke . qua workflow is hij hetzelfde als de s330, (het IS een s330 met keyboard en midisequenzer ineen) . en dat voor een prijs waar je geeneens een fatsoenlijk keyboard voor aanschaft.
en een hele grote s50/ s330/s550/w30 12bits geluidbibliotheek .

heb ook een s900/s950 en emax I gehad, alswel een eps.
s900/950 is wel erg prettig. emax is wel wat "zachter", "fluweler" als die twee. manier van opnemen/afspelen is ook behoorlijk belangrijk in het proces. Versneld opnemen en trager afspelen, oversturing op de input etc.
mpc60 is natuurlijk superprettig met ingebouwde sequencer die staat als een huis!

Wat magic-factor en fijne sequencer betrefd heeft niets me zo overdonderd als de SP1200. Klinkt een Emulator II nou identiek en mis ik dan enkel de sequencer? Iemand die ooit naast mekaar gehad? Zijn er andere bakken qua geluid er aan gewaagd? Het is gek, ik heb veel 12bitters gehad en bespeeld, maar de SP was de enige waarbij ik binnen de minuut klonk als Marley Marl. Ogen dicht en ik leek zelfs op em. Waanzin.

Wat magic-factor en fijne sequencer betrefd heeft niets me zo overdonderd als de SP1200. Klinkt een Emulator II nou identiek en mis ik dan enkel de sequencer? Iemand die ooit naast mekaar gehad? Zijn er andere bakken qua geluid er aan gewaagd? Het is gek, ik heb veel 12bitters gehad en bespeeld, maar de SP was de enige waarbij ik binnen de minuut klonk als Marley Marl. Ogen dicht en ik leek zelfs op em. Waanzin.

ik vind dat ook best wel wat waard!
bedonderd wordt je niet in ieder geval met een sp1200!

Op Sonicstate TV staan een aantal sample voorbeelden van de Emax. Ik heb het altijd een machtig apparaat gevonden.

't is wel echt heel bijzonder wat je er allemaal bijkrijgt bij een emax. die arpeggiator is echt heel uitgebreid. en het filter is mooi, voor een sampler.

ach ja, je kan em gewoon eens kopen en proberen! soms kan je er een mooi dealtje van maken, meeste mensen willen toch geen hardware samplert meer.
Ik wil nog steeds een studio440!

Studio 440, dat lijkt mij ook wel wat ja :)

Studio-440 CEM3360 Dual VCA 1
CEM3389 Voltage Controlled Signal Processor 8
CEM5530 30-Ch.Sample & Hold 1

best ok! 12bit sampling etc.

Prophet 2002 lijkt me inderdaad ook een goeie, de 440 wil ik ook wel een beetje wegens de look en feel zeg maar. het vlees is zwak...

de marleymarlizer :D

Maar serieus, deze bak maakt het verschil tussen hiphop en triphop. Genadeloos hard, en een rubberen groove in de sequencer.

Back