Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

De W30 is echt een draak qua workflow, al is het wel erg lang geleden dat ik er iets mee heb gedaan.
Dat doet mijn kat nou ook altijd G%*&%#$!!!
Als je de W30 enkel als soundmodule gebruikt, dus aangestuurd met externe sequencer, dan is het echt een heel makkelijk te bedienen sampler. En juist omdat ie wel een eigen klavier heeft kun je lekker makkelijk soundjes editen, zonder rompslomp met externe pads of keyboards.
(Ja, de interne sequencer is idd. andere koek, maar wie gaat die nog gebruiken? Ik niet meer, hoor. Hoewel die in praktijk hetzelfde werkt als de beroemde mc-50 hardware seq.)
Wat magic-factor en fijne sequencer betrefd heeft niets me zo overdonderd als de SP1200. Klinkt een Emulator II nou identiek en mis ik dan enkel de sequencer? Iemand die ooit naast mekaar gehad? Zijn er andere bakken qua geluid er aan gewaagd? Het is gek, ik heb veel 12bitters gehad en bespeeld, maar de SP was de enige waarbij ik binnen de minuut klonk als Marley Marl. Ogen dicht en ik leek zelfs op em. Waanzin.
Op Sonicstate TV staan een aantal sample voorbeelden van de Emax. Ik heb het altijd een machtig apparaat gevonden.
maar de SP was de enige waarbij ik binnen de minuut klonk als Marley Marl

Studio 440, dat lijkt mij ook wel wat ja![]()