ervaring nieuwe steinberg hardware

manipulator

Stamgast
heeft er iemand ervaring met de nieuwe steinberg/yamaha geluidskaarten ?

zowel steinberg als yamaha hebben er veel producten gemaakt in het verleden met slechte drivers ed, en hebben regelmatig gebruikers latten zitten met producten die ze niet meer ondersteunen.

Ik hoor van verkopers dat de kaarten nu wel goed zijn, maar ja verkopers ;)

Tsja, op dit moment kan niemand je vertellen hoe de ondersteuning op de lange termijn er uit gaat zien. Maar ik zou me daar niet al te druk over maken. Anderen denken daar anders over btw...
Qua sound etc; heb ze zelf nog niet gehoord. Wel de SOS review gelezen en die was heel positief dacht ik. Deze kaarten hebben trouwens zeer veel overeenkomsten cq dezelfde componenten als de Yamaha N series mixers. Daar is al wel veel over geschreven, en kent vele tevreden gebruikers.

Ik!

heb de MR816CSX samen met de CC121 afgelopen week gehaald bij Mtec Music. Ik ben er zeer tevreden mee, het geluid is inderdaad topie! En het werkt echt super, de integratie met Cubase is geweldig, je klikt een track aan, en op de MR kies je een ingang, druk op de knop en ingang en track aan elkaar gelinked. De effecten zijn ook top, je kunt ze ook via Cubase bedienen en als vst gebuiken, maar dat moet ik nog uitzoeken. Ook de CC121 maakt het werken een stuk sneller, grappig is, je schuift met je muis op een parameter en je kunt met de AI-knop dit handmatig bedienen, zonder geklik met learn functies etc.

Ik ben dik tevreden over mijn aankoop, het kost wat, maar ik heb er helemaal geen spijt van, echt een super clean sound!

Ik ga deze even naar boven schoppen.

Kan iemand mij vertellen of het de moeite loont om de CSX aan te schaffen? Voegt die channel strip echt wat toe t.o.v. de 'gewone' X?

Iemand die de CSX heeft kunnen testen? Wat kan ik verwachten van die CS?

Ik heb zowel de X als de CSX en de CC121. Goed geluid, handige channelstrip en een super integratie met Cubase. Het voelt meteen solide aan. AI-knop werkt zeer prettig en direct.

Kijk, dat is nu handig om te weten.
Ik las een post ergens dat de dynamics op de CSX minder goed zijn dan de gemiddelde plugin en dat je het geld dat je daarmee uitspaart beter aan plugins kunt besteden. Begrijp ik nu goed dat jij ze wel goed vind?
Ik zat te denken dat die CS voor handig is bij live-toepassingen oid. Hoe gebruik je ze?

Back