Drumcomputer hardware of software?

Hey Djieks,

ik begrijp dat niet. Ik wil niks intekenen of inspelen, maar een pattern maken in drumazon en dat recorden. Dus idd midi, maar volg je niet helemaal. Bij ez drummer is het
makkelijk; daar kies je een bestaand patroon uit en dat plak je in je miditrack in cubase. 'Soortgelijk' wil ik met drumazon, dat ik bestaande patronen kan slepen/direct kan recorden

ik snap niet helemaal wat je precies wilt.. maar er zijn 2 mogelijkheden met drumazon, net als op een echte 909. je programeert een pattern en chained daarna een paar voorgeprogrammeerde patterns aan elkaar, OF je zet hem niet op internal seq en bespeeld hem gewoon met midi alsof het een standaard drumkit is.

als het chainen is wat je wilt, dan moet je gewoon een paar patterns maken, de bijbehorende midi noot zoeken van die pattern en maten maken waar alleen die noot op 1:01:001 staat (dus gewoon je grid op 1/1 zetten en 1 lange noot in die maat zetten)

in feite is dat precies hetzelfde als wat jij wilt (denk ik) alleen moet je ff 1 dingetje onthouden :) (nl welke pattern je ook alweer wilde spelen)

ik snap niet helemaal wat je precies wilt.. maar er zijn 2 mogelijkheden met drumazon, net als op een echte 909. je programeert een pattern en chained daarna een paar voorgeprogrammeerde patterns aan elkaar, OF je zet hem niet op internal seq en bespeeld hem gewoon met midi alsof het een standaard drumkit is.

Dit volg ik! :):)

als het chainen is wat je wilt, dan moet je gewoon een paar patterns maken, de bijbehorende midi noot zoeken van die pattern en maten maken waar alleen die noot op 1:01:001 staat (dus gewoon je grid op 1/1 zetten en 1 lange noot in die maat zetten)

Dit niet! :(:(

- Hoe zoek ik een midinoot van een pattern?
- Grid op 1/1 zetten snap ik ook niet, tenminste.....

Wanneer ik ezdrummer in de midibalk zie zijn dat allemaal afzonderlijke noten. Dit krijg ik dus NIET te zien als ik patroontjes uit drumazon wil opnemen? (Maar wel als ik drumzaon gebruik om met een toetsenbord live in te spelen)
Dan is iedereen patroon 1 midinoot begrijp ik?

dit is echt cubase 101:

1)maak een miditrack aan.
2)zet je output op drumazon
3)selecteer 1 maat in je arranger window (net zoals je een stukje selecteerd om te loopen.)
4)dubbelklik op de regel van je miditrack in het geselecteerde gedeelte. (er ontstaat nu een blokje)
5)dubbelklik op het blokje. (je komt nu in de pianoroll en kan de maat editten)
6)zet de ALLER laagste noot op het aller eerste vakje in die maat.
7)druk nu op play.

als het goed is gaat drumazon nu z'n eerste pattern spelen...

8 )verander die noot naar de op 1 na laagste noot.

nu gaat drumazon als het goed is z'n 2e pattern spelen.

en je grid is je resolutie waarop je werkt. als je dus met 1 noot een maat wilt vullen dan zet je je grid op 1/1... want een 1/1ste noot is een hele maat.

volgende keer pak je de handleiding er maar bij :)

Back