Drumcomputer hardware of software?

thx, is het idd zo simpel als ze beweren?

PS: is reason nog vergelijkbaar qua drums (REDRUM) of wordt dat niet meer gebruikt?

Zoals ik al zei: drumazon heb en is klanktechnisch prima. Misschien moet ik hiermee meer gaan doen. Is dit midi aanstuurbaar met een behringer apparaatje eventueel?
Had je al geprobeerd aan te sturen met de knoppen van je MS-2000 en lukte dat? Zo niet, moet je even kijken of de handleiding iets zegt over de knoppen - of ze NRPN (non-registered parameter numbers) versturen of CC (continuous control). Dat laatste is bruikbaar.

Wat nog steeds mijn voorlopige doel is: vrij simpele maar strakke beats maken waar ik in kan tweaken en constant in kan aanpassen (partijen toevoegen, verwijderen etc.) Denk Radiohead; maar vrij eenvoudig.

http://www.fxpansion.com/index.php?page=4 < kijk hier eens. Voor alle geluiden die je niet kan doen met Drumazon.

thx, is het idd zo simpel als ze beweren?

PS: is reason nog vergelijkbaar qua drums (REDRUM) of wordt dat niet meer gebruikt?
Een volkomen op zichzelf staand sequencerpakket aanschaffen voor 1 enkele optie die andere VSTs voor de helft van het geld net zo goed kunnen afhandelen?

Tuurlijk wordt Reason gebruikt, maar het is niet echt een geweldig alternatief te noemen in dit geval.

Mss heb je wat aan de lite-versie van Ableton Live, zit vaak gratis bij midi-controllers (twee vliegen in één slag).

Daar kan je gelijk welke VST gebruiken, maar je kan heel makkelijk realtime loops gaa bijmaken, bv hats inspelen en laten loopen, tweaken met je controller, andere track aanmaken, kickdrum erbij inspelen (of met je muis neerzetten), kickdrum terug stoppen, terug starten, tweede kickdrumloop opnemen, ondertussen de hats tweaken (decay en zo), enz... ZONDER dat je op stop moet drukken of dat de muziek stopt.

Dit is in Ableton heel makkelijk mits je eerst wat instellingen maakt, maar eens dit klaar is hoef je dat nooit meer te doen en heb je steeds radiohead in a box. Je can live gaan rewiren naar reason, als je daarmee werkt.

Of gewoon een tr707 of tr606 natuurlijk. En dan alsmaar tr's bijkopen.
Of een MFB 502 - 503 :) Of beiden ... yeahhh

Het probleem is, als ik naar Radiohead kijk, dan wil ik ook zoiets gaan doen. Maar alleen is het helemaal zo leuk en intuitief niet, aangezien je echt spoor per spoor moet gaan zelf doen. Je kan niet tegelijk drums tweaken én piano spelen én gitaar door een delay sturen enz...

Had je al geprobeerd aan te sturen met de knoppen van je MS-2000 en lukte dat? Zo niet, moet je even kijken of de handleiding iets zegt over de knoppen - of ze NRPN (non-registered parameter numbers) versturen of CC (continuous control). Dat laatste is bruikbaar.

Zal eens gaan kijken waar de handleiding ligt en me eens zon midi/usb kastje halen van edirol dan kan ik aan de gang.

Er is veel in de handel zie ik al snel en ik wil het eerst eens gaan proberen met een software prog ala Drumazon. Eerst zal ik eens gaan kijken of ik kan recorden en tweaken zónder ext hulpmiddelen. Omdat het midi signalen zijn kwam ik daar eerder niet uit, maar met wat hulp gaat dat lukken!

Om me op weg te helpen: Hoe kan ik direct een drumazon track in Cubase opnemen terwijl ik met de muis aan knoppen draai?

Als iemand een stap voor stap voor me kan maken kan ik vooruit :) Bedankt!

PS: Heb het gevoel dat mijn hoofd iets zwaarder en slimmer is geworden sinds gisterenmiddag.......:okdan:

je moet gewoon op het Wtje drukken dat je links boven ziet als je de vst open hebt. dat is write automation.

dan druk je op play en ga je flink draaien.

als je dat gedaan hebt druk je op de R, dat is read automation. (en zet je de W uit)

en in je arranger window kan je ook gewoon bij het juiste kanaal nu je automation editen

Ik werk zelf momenteel alleen nog maar met software en heb zo in VST Waldorf Attack,NI Battery 3 en van D16 Drumazon,Nepheton EN ik vind dat hun Decimort ook aan het rijtje toegevoegd mag worden..

Heb div.drumdozen gehad zoals Boss DR110,TR606,Vermona DRM1MkII,Drumstation,R8,Alesis HR-16 en div.MPC's en het gaat toch ook om de verschillende samplerates,outputs,zoempjes en kraakjes uit div apparaten die het uniek maken en niet altijd in software is uitgevoerd.
Heb zo toen ook een tijdje verplicht mijn MIDI moeten daisychainen waardoor ik door een klein foutje (HR-16 als laatste in de chain) erachter kwam dat er een kleine vertraging was m.a.w. de clap viel niet exact op de toen geprogrammeerde 2e en 4e tel wat toch wel aangenaam was.
Dit is ook in bijv.cubase te doen door ff je quantise af te zetten.
Dus buiten de klank die in het doosje zit heeft het doosje ook nog wel karakter het zij de lage bitrate van samples,de filters of de timing van een sequencer.

Je zou dus zo verschillende samples kunnen maken met Drumazon van D16 deze in Battery laden en aan aparte outputs toe kunnen wijzen en vervolgens zo'n Decimator erop los laten met 16 bit 32khz...zodat je een gesamplede ''sound'' krijgt.
Ik geloof ook dat de Bd van de Nepheton ook varieert als je hem via MIDI bespeeld..

alleen klinken nepheton en drumazon toch net niet zo vet als de echte bakken... (of goeie samples)

vooral het laag van nepheton is niet zo strak als een echte 808. (en de kick van drumazon heeft ook niet zo veel punch als een echte 909)

in tegenstelling tot wat al die "grote namen" claimen op die site... ik vraag me af of ze als tegen prestatie gratis software krijgen ofzo :)

Ja goed das marketing vind dat ook een beetje jammer...ik hecht daar ook absoluut geen waarde aan.
Maar toch alles bij elkaar gezien leuk stukje software voor die prijs al had ik liever niet direct de vergelijking met 808 en 909 willen zien..dat schept meteen een verwachting (alhoewel ik hem dicht genoeg in de buurt vind komen)
Zou nog wel een Simmons vst willen :D

Thanks,

Ik krijg niks opgenomen vanuit Drumazon. Wat ik feitelijk doe:

- Cubase opstarten
- MIDI track aanmaken
- F11 Drumazon selecteren
- MIDI track record
- Drumazon play

Vanuit mijn logica zou dit wel werken, maar er gebeurt niks. Hoe gaat dit in zijn werk?

Dit staat natuurlijk ook in de manual....maar goed.

Of je maakt een Instrument track aan (geen multiple out) of je maakt idd een MIDI track aan laad hem in je VSTi rack (selecteer multiple out) let dan ook op dat je bij MIDI out in je track de Drumazon selecteerd.Vervolgens kun je in de key of drum editor een ritme inkloppen of gebruik de interne seq van drumazon (zit een knopje op scherm waar je kan kiezen om hem als module of seq te gebruiken)
Als je zijn eigen seq gebruikt kun je de patterns switchen door een MIDI noot in te voeren die correspondeerd met de pattern

je moet ook niet midi, maar automation gebruiken... (vst automation)

heeft verder niks met midi te maken... zoek anders ff op google als je niet weet wat dat is.

lees verder het vorige bericht over hoe je sounds moet spelen of patterns moet selecteren :)

Die automation begrijp ik wel volgens mij. Gebruik die vaker om volume's of panning te doen in een instrument track. Leuk dat dat ook werkt bij plugins dus. Het Read en Write gebeuren begrijp ik ook wel volgens mij, maar ik krijg nog steed niets opgenomen, ondanks jullie uitleg. Ik vind het vreemd

ik maak nu dus een instrumentspoor aan, laad de plugin. Druk in het instrumentspoor op W en zorg dat in drumazon int. seq staat geselcteerd. Ik druk nu op rec in cubase en de drumazon track speelt maar hij neemt niets op. Aan de faders draaien heeft dus weinig zin als ik niet eens de track kan recorden!

in de eerste plaats hoef je niet op rec te drukken om automation op te nemen, maar gewoon op play.

als je op play drukt neemt hij automatisch alle automation op van de sporen waar de W aan staat. rec is alleen om audio of midi op te nemen.

nadat je opgenomen hebt moet je het Rretje aanzetten en dan moet hij het gewoon doen...

check voor de zekerheid even of als je W op het kanaal aanzet en je de plugin opent er in de linker bovenhoek ook een Wtje geselecteerd staat, die moet wel aanstaan nl.

Thx, doe je dit in een instrument track? gebeurt namelijk niks bij mij en ik volg je stappen

Alles staat op W (cubase sporen, inst track en drumazon) ik druk op play in cubase en drumazon speelt maar ik zie geen opname verschijnen

AHAA. De automation werkt idd, maar het is niet precies wat ik bedoel.

Ik wilde 3 patronen opnemen en heb met de volumefader gedraaid. Ik hoor nu dus wél steeds een volumeverschil (de automation) maar wat ik wil is die 3 patronen horen. Hoe neem ik die op???

de patterns stuur je met midi aan.. C-2 is de eeste C#-2 de tweede enz. die moet je gewoon in je piano roll erin knallen. ik denk niet dat drumazon dat uitstuurt, naar dat weet ik eigenlijk niet helemaal zeker.

kan ook zijn dat C0 de eerste is enz..

Ik zou persoonlijk kiezen voor een combinatie SW/HW.

HW drumcomp. die de basis/pilaar gaat vormen, ik maak de basis-groove van een track graag met hardware.

SW drumcomp. voor alle "dingetjes" die niet tot die basis behoren, die hoeven gewoon niet zo dik te zijn. (ik impliceer een beetje dat SW drumcomp. geen goede vervanger zal zijn, daar zijn uitzonderingen op van een aantal plugins ; er zitten echt wel goede tussen)

MC-909 is ook leuk. is een groovebox op sample basis.
hier zit zo'n beetje alles van roland in. klinkt niet zo mooi als de orginele apperaten natuurlijk maar er zitten genoeg knoppen op om je sound te verkrachten.
hij is ook nog is 16 voudig multitimbraal dus je kan er complete tracks maken als je dat wil.

Back