Keyboard wil niet meewerken

Beunhof

Nieuwkomer
Ik heb sinds kort een Keyboard met MIDI out, en een USB MIDI interface.
Nu had ik al begrepen dat ik de MIDI out op de MIDI in moest aansluiten. zo gezegt zo gedaan, mijn laptop en computer herkennen de interface dus ik dacht lekker dat het zo makkelijk gaat.

Nou is het probleem dat als ik FL studio open en op F10 druk, en vervolgens mijn MIDI keyboard slecteer en op active zet, Dat midi input activity dingetje linksboven geel gaat knipperen en ik er vervolgens niks zinnigs uitkrijg.

Zoals jullie waarschijnlijk wel merken heb ik geen ervaring met dit soort praktijken.
Ik gebruik deze midi interface.

Bvd.

Denk eerder dat het aan Fruity Loops ligt. Ik kreeg op 1 noot op m'n klavier geluid uit FruityLoops, ik gok dat het komt omdat die ene noot op m'n klavier gebruikt wordt om slechts de sample te triggeren.. anders zou Fruity Loops een soort veredelde sampler zijn denk ik (probeer alle toetsen van je klavier maar eens uit, als het goed is reageerd FL maar op 1 noot).

Probeer eens een ander programma met "midi-aanstuurbare dingen"

Als het lampje in FL knippert, dan zit het goed.

Ok dan ga ik dat zometeen even proberen.
Ik dacht dat het aan mijn klavier lag omdat ik hoorde dat het midi dingetje oranje moet knipperen

En Sytnthesia zegt ook dat mijn keyboard meta events verzend.

Nou is het probleem dat als ik FL studio open en op F10 druk, en vervolgens mijn MIDI keyboard slecteer en op active zet, Dat midi input activity dingetje linksboven geel gaat knipperen en ik er vervolgens niks zinnigs uitkrijg.

Hele stomme vraag: heb je wel uberhaupt een plugin ingeladen om mee te testen?

Hele stomme vraag: heb je wel uberhaupt een plugin ingeladen om mee te testen?

Ja, ik heb het zelfs met meerdere getest.

En wat meta-events zijn, ik heb geen idee.
Google zegt: Meta events are non-MIDI data of various sorts consisting of a fixed prefix, type indicator, a length field, and actual event data.

Back