midi controllers linken aan vst's

Mathieu

Ingeburgerd
is er een manier om bvb een control pad te linken aan een drum vst (dus bvb met battery dat de drumpads meteen ingesteld staan op de sample vakjes) ?

Ja, natuurlijk! Er bestaat voor de Korg zelfs een standaard template voor Battery. Wat ik heb gedaan is in Battery (ik gebruik zelden kant-en-klare Battery banks) is een 4 x 4 grid aangemaakt, en dan op m'n PadKontrol een scene aangemaakt met de overeenkomstige noten. Dit hoef je maar een keer te doen, bewaren, en de volgende keer kan je direct aan de slag.

Als je toch de bijgeleverde library wil gebruiken, zul je een nieuwe scene moeten aanmaken voor dat betreffende programma waarmee je triggerd wat je wil (16 verschillende pads).

Staat allemaal in de handleiding hoor...

Ja, natuurlijk! Er bestaat voor de Korg zelfs een standaard template voor Battery. Wat ik heb gedaan is in Battery (ik gebruik zelden kant-en-klare Battery banks) is een 4 x 4 grid aangemaakt, en dan op m'n PadKontrol een scene aangemaakt met de overeenkomstige noten. Dit hoef je maar een keer te doen, bewaren, en de volgende keer kan je direct aan de slag.

Als je toch de bijgeleverde library wil gebruiken, zul je een nieuwe scene moeten aanmaken voor dat betreffende programma waarmee je triggerd wat je wil (16 verschillende pads).

Staat allemaal in de handleiding hoor...

handleiding van de korg dan?
benje tevreden van die? ik heb nog niet echt een specifiek toestel op het oog..

Mooi medium dat Internet!
Van bijna ieder apparaat is wel een handleiding te vinden (bijv. website fabrikant). Dat kan je goed helpen een keuze te maken. Als je wilt weten welke midicontroller voor jou geschikt is, zou je ook eens de zoekfunctie van dit forum kunnen gebruiken. Staat genoeg geschreven over ervaringen van gebruikers.

Succes

Mooi medium dat Internet!
Van bijna ieder apparaat is wel een handleiding te vinden (bijv. website fabrikant). Dat kan je goed helpen een keuze te maken. Als je wilt weten welke midicontroller voor jou geschikt is, zou je ook eens de zoekfunctie van dit forum kunnen gebruiken. Staat genoeg geschreven over ervaringen van gebruikers.

Succes

ik vroeg er niet achter hoor, ik wou gewoon weten of ie de handleiding van de korg of die van battery bedoelde :p

Het mooie van midi controllers is dat ze JUIST zijn bedoeld om VST's (en DAW's) aan te sturen. Je zult dus de note numbers van de korg moeten aanpassen aan de note numbers van je Drum VST. Elke sample zit gekoppeld aan een Midi note number. Je zult je pads dus moeten toewijzen aan die note numbers. (en het juiste midi kanaal natuurlijk)

Ik heb zelf geen battery of korg pad controller maar dit staat ongetwijfeld duidelijk in zowel de handleiding van de korg als van battery.

Kijk gewoon eens hier op pagina 20 van de manual. (het heeft me 5 minuten gekost om het op te zoeken...)

benje tevreden van die? ik heb nog niet echt een specifiek toestel op het oog..

Korg PadKontrol, is echt een top ding. Heb m nu een paar maanden en het maakt het drummen zoveel makkelijker. Zijn rond de 200 euro nieuw, op MP kan je ze rond de 130 - 150 vinden!

Back