hallo (echte)industrial liefhebbers

geweldig!
ik kan dat echt zeer waarderen, wanneer industrial op vinyl wordt gedrukt. echt jammer dat dat zo weinig voorkomt tegenwoordig. digital dump, no thanks!

Ken je niet het platenlabels: steinklang, UMB, agitprop, 220N, membrum debile propaganda, xn recordings, L.S.D.O organisation, self abuse records en heel soms cold meat records maar daar gebeurd weinig industrieels(soms als je geluk hebt). maar hier heb ik veel industrial vinyl van.

jawel, maar ook veel wat ik moet hebben is al lang uitverkocht. natuurlijk toch verkrijgbaar vaak. doe mij wat dat betreft vooral wat van steinklang, 220n, en galakthorroe.

Galakthorroe doet meestal alleen de eerste 500 persingen in vinyl, daarna CD. Toch wel grappig een nederlander te vinden die van industrial houdt. Tis vaak toch te extreem voor veel mensen, in belgie snappen ze't een stuk beter.

ik vind het belachelijk dat dingen van galakthorroe al uitverkocht zijn tegenwoordig voor ze gereleased zijn. puh.

mja, klopt wel wat je zegt. in belgie weten ze iets beter wat industrial inhoudt. hier heb je toch alleen maar cybergothics die shit als xotox als industrial verstaan. ha-ha.

btw ben oorspronkelijk amerikaans ;)

Ik 1/2 deens. Maar galakthorroe doet ook regelmatig herpersingen. Ik heb in 1998 nog een herpersing van haus arafna gekocht. Ik heb als laatste de LP van subliminal-gracebudd gekocht, maar die heb ik nu ook al 7jaar.

fuck yeah, subliminal is de shit! toch wel een van m'n lievelingsmuziekjes.
ik vind het nog een must dat mensen platen blijven kopen hoor. naar mijn idee is het nog een behoorlijke stuk leuker is om een lp hoes open te slaan met een jointje erbij en de tijd te nemen om echt in de muziek te komen.
scheelt wel vergeleken met je standard dubbelclick, mp3 opzetten en meteen daarna op shift+del, en klaar. maar soms is dat ook wel handig!

Weetje wat nog leuker is? Met een pure waterpijp achter je synth en een paarFX te kruipen en helemaal geluidstechnies uit je dak te gaan. Ben gestopt met tabak roken. Ik heb geeneens mp3.

Laatst gewijzigd:
Heeee, ik wordt genoemd in een thread! Wiieeee.

Maar ik maak ook industrial. Maar dan wel de techno/dance variant. Het old skool gebeuren is wel ok, maar ik ben nooit zo van de old skool. Hoewel ik Einsturzende Neubauten goed blijf vinden (ook nu), en inderdaad de eerste twee test dept albums.

Esplendor geometrico live gezien afgelopen WGT, en dat vond ik niet zo leuk. De muziek had wel funk, maar was mij net iets te monotoon, maar dat hysterische geschreeuw daarover vind ik dan weer niks. Geef mij dan maar moderne rhytmnic industrial als Winterkalte, Nullvektor, Greyhound en Mono no aware. ;)

Toch wel typisch dat de old skool adepten hier dan klaarblijkelijk wel Brighter death now en Genocide organ kennen, maar in dat genre beduidend beter bands als Haus Arafna en Subliminal dan weer niet. Nu ja, die zullen wel weer te poppy zijn dan. :) Edit: er was een tweede pagina. Nu ja, toch dus. Beter dan!

Xotox is overigens moddervet. Vind ik echt heel goed.

Xotox vind ik net iets te makkelijk, maar winterkalte(1e 3platen) en hypnoskull, iszoloscope,sielwolf(1e 3platen),marita schreck, sona eact en pineal gland zirbeldruese vindt ik ook wel rust gevend :W esplendor is een van m'n favoriete bands ik heb ze in 1989 live in utrecht gezien en heb alle 21 CD's van ze. Ik ben geen lief hebber van house, maar 80er jaren electro vind ik wel lekkere dansmuziek. Alleen van nulvector en greyhound heb ik geen muziek van wat jij noemt

Winterkalte vind ik echt heel lekker. Hypnoskull vond ik vroeger leuk, maar wat ie nu maakt is echt ruk. Kreeg een paar weken geleden zijn laatste CD via de DUC DJ pool, maar wat een rampenbak is dat zeg. Van Iszoloscope vind ik een album erg goed, maar zijn laatste vond ik te drum&bass op de verkeerde manier (geen zware bassen). Sielwolf heb ik de eerste CD van, en dat vond ik destijds wel ok, maar nu wel erg gedateerd. Marita Schreck heeft me nooit zo kunnen boeien.

Xotox te makkelijk? Vind ik niet. Hoewel ze zich erg concentreren op clubvriendelijkheid zijn veel van hun nummers toch vrij inventief. Hun laatste album "In der zehn morgen" is weer wat experimenteler. Dat gaat meer richting acts als Sonar en zo. Die ik overigens ook erg goed vind.

de laatste hypno's zijn idd ruk. dark plannet e(ofzoiets)was echt een miskoop en daarna niet meer geprobeert. electronic music means war to us was ik ook niet zo van gecharmeerd. maar die daarna was wel weer OK(operation tough guy lim.box). Monokrom vond ik ook wel erg goed. ik heb de 1e cd en 1e lp.:D Sonar heb ik eerste 4 CD's van en de mixbatle met muzlimgauze(van vlak voor z'n dood). Muzlimgauze vind ik zijn heftige werk ook erg goed van.

De laatste hypnoskull is zo mogelijk nog slechter dan Planet E, dus dat je het daarna niet meer geprobeerd hebt is heel goed. Monokrom is idd ook zeer goed. Heb beide albums, en live zijn ze echt heel goed (en bizar).

van iszoloscope heb ik alleen de 1e coagulating wreckage(met7")lim.box en de 2e au seuil du neant. En wat vind je van frames a second?

Laatst gewijzigd:
tja, weet je wat het is, opzich vind ik al die bands super. dan heb je het wel over mijn smaak! wat het is met dingen als xotox, die zijn samen met een handjevol andere clubvriendelijke bandjes de nodig overstapje geweest voor mij, en zeker vele anderen, om de industrial wereldje in te gaan.
ben dus hele-fucking-maal into dingen als monokrom en greyhound. zo heb ik het het liefst, over de top noisey shit. een kratje bier later en de pre-amps op 11, dan zie je mij wel heen en weer springen!

het is altijd zo dat deze bands wel eens minder goede platen kunnen uitbrengen. omdat alles al gedaan is moet je toch wel eens wat nieuwe dingen uitproberen. dan krijg je dus dingen als de nieuwe van hypnoskull. ik kan het wel hebben, maar het is toch niet iets waarbij ik stil moet staan.

iszoloscope was toch wel DE band die mij mee heeft gesloopt in dit muziek. zijn stijl vind ik tot nu toe een van de meest innovatieve stijlen die al lang op de markt te horen is. zijn dark ambient variant is dus over de top goed. terecht dat hij zo bekend is geworden.

die bands wijken wat mij betreft van je standaard technodustrial bands af, omdat ze aan een bepaald ritmische volgorde houden. het is nou eenmaal te simpel als je bonk, bonk, bonk doet, dus asjeblieft, doe maar iets pittigs. wel mag je van mij een simpele nummer of twee op je plaat hebben, maar niet ieder nummer zo hetzelfde, toch!

maar gij bent dus die knakker van Peoples Republic ofnie? dan kan ik wel begrijpen wat je bedoelt!
in ieder geval heeft die stijl ook wel wat. soms heb ik ook wel de behoefte omeven simpel te bonken. het donkere indus geluid past daar toch wel bij vaak. tja, pilletje op, dan heb je weer niks te klagen! :D

mja, klopt wel onrust, af en toekes is niks te vergelijken met een waterpijpje en hands-on synth werk. cccchhhhhhzzzzzssstttt!

Ik ga af&toe echt helemaal uit m'n plaat van een waanzinnig kicke geluid. en dan is het gelijk zoeken naar een teep om't op te nemen(burrel,burrel,pffffff):eureka:

Dat klopt, ik ben de knakker van tPROE. Hoewel ik nooit van de pilletjes snoep. Hahahaha. :)

Au Seuil de neant van Iszoloscope is het goede album wat ik bedoel. Die van daarna heb ik ook, maar kon me minder bekoren.

Dat artiesten wat nieuws proberen is natuurlijk oke, maar dat pakt in het geval van Hypnoskull compleet verkeerd uit. Ikzelf vindt dat er in de rhytmnic industrial scene van de USA (Prometheus burning, Tonikom, Endif, Marching dynamics, C/A/T, Alter der ruine) wat dat betreft leukere dingen worden gedaan. Een aantal zijn helemaal into dubstep, en dat levert wel aardige resultaten op.

Ik ben ook vaak op zoek naar hele zieke friek geluiden. Om een soort psychose te maken. (voor Kr. die andere is van ervoor, die is nog beter)

Back