hallo (echte)industrial liefhebbers

dacht al, krat.

raar wat je zegt over dit muziek uit de VS. ik ben er juist niet zo voor, hehe! mja, ze hebben wel eens wat leuks te bieden met dat dubstep stijl inderdaad. is niet zozeer iets wat je hier in de buurt vaak hoort.

volgens mij houden jullie niet zo van de breakcore he? ha, dat kan. maar je kunt gasten als hypnoskull toch niet kwalijk nemen voor doen wat ze graag willen he? anders heb je maar zoiets als sonar wat steeds weer hetzelfde klinkt (ontzettend vet ja.)

zo is't, onrust. niks is vergelijkbaar met een noise-flip sessie. kudos naar de jappen wat dat betreft!

Wij zijn inderdaad niet zo van de breakcore. Sterker nog, afgezien van enkele uitzonderingen (venetian snares, en die zet ik ook uit na twee nummers) vind ik dat ontzettende kutmuziek. Geef me dan maar Sonar. Wellicht niet muzikaal avontuurlijk, maar het heeft groove en funk, en het knettert lekker door.

Wat mij betreft mag Hypnoskull doen wat ie wil, maar ik vind het kut, en daar zal die het mee moeten doen. Zijn ouwe shizzle vond ik zeer goed, dus het is wel jammer dat ie van die breakcore troep is gaan maken, in plaats van lekkere funky dubstep. :) Bizar vond ik wel wat ie in het boekje van Planet E een lans brak voor crossovers tussen dance en industrial (wat de Amerikanen nu dus doen, en ikzelf ook) terwijl hij zelf alleen maar met dit soort shit komt. Nu ja, mijns insziens is de USA rhytmnic industrial scene nu aan het opkomen, en eerlijk gezegd vind ik hun visie interessanter dan de Europeesche visie die teveel de arty farty kant op gaat. Hoewel labels als Ant-zen en Hands de laatste tijd ook weer de kant van de machine-funk op lijken te bewegen met nieuwe acts als 100Blumen en Nullvektor. Mijns insziens een goede ontwikkeling.

uhuh, sowieso ben ik helemaal voor de funk in dit muziek. dat geeft hem wel iets, iets waar velen in lol kunnen hebben. dat serieuze boze shit hoef ik niet lang te luisteren.

zelf vind ik dat breakcore ook kankerirritant is, maar ik heb het al zoveel gehoord in z'n crossover vorm dat ik er al wat van kan hebben. tja, ieder z'n eigen ding he.

maar wel vaag dat je niet van de 'artsy-fartsy-dustrial' hou. ik kan me heel even niet voorstellen wie dat doet.

maar ik denk dat het probleem meer bij de scene ligt dan de muziekanten zelf. het lijkt zovaak alsof het een competitie is geworden. wie heeft de meeste platen, wie werkt het meest met de bekende namen, wie heeft de meeste funk. tja, dat vind ik dan weer zonde. mja, is ook maar een opvatting he.

wat ligt er in de toekomst van industrial? hopelijk een blijvend respect voor de old-skool stijl...

ZymOsiZ uit california heeft ook wel iets moet ik zeggen. ik zou verder niet kunnen zeggen wat ik uit de VS nog leuk vindt, qua rhythmic noise dan. misschien wel hier en daar wat, maar ik ben wat dat betreft meer voor de canadese visie. hey, Orphx!!!

wat ligt er in de toekomst van industrial? hopelijk een blijvend respect voor de old-skool stijl...

Respect voor de old skool stijl? Ik weet het niet. Als ik het over muziek heb met mijn collega industrial muzikanten (de Amerikanen en de Ant-zen en Hands posse) dan gaat het toch voornamelijk over disco, techno, funk en andere dance stijlen. De meesten kennen het echte old skool werk (Neubauten, Throbbing gristle) wel, maar ze zijn er wel uitgegroeid, of het interesseert ze niet meer zo. Respect voor old-skool vindt je heden ten dage dan toch voornamelijk in de death-industrial (Cold Meat Industry en aanverwanten) en de martial (Der blutharsch en zo) kringen. En natuurlijk powerelectronics. Ik grasduin in beide scenes (hoewel meer in de rhytmic industrial scene), maar de verschillen zijn toch wel groot tussen beide scenes.

absoluut. maar ik vind het bij ieder oude muziek genre belangrijk dat mensen de roots niet vergeten.
laat het oude werk niet afsterven, punt.

zymosiz vond ik een beetje saai. Ik heb't aan m'n neefje gegeven voor z'n verjaardag. "t was me iets te housy. Bijna alles wat ik zelf maak is oldschool en ik heb voor de grap ook een paar hypno skull achtige nr's. alleen dan met een oude kawai ritmebox

Ik denk dat daar ook een taak weggelegd ligt voor diegenen die het oude werk gemaakt hebben, en daarin is het wel opvallend dat diegenen die dat gedaan hebben in de hedendaagse industrial scene niet te vinden zijn. Alleen John Murphy (ex-SPK) zie ik dan nog wel eens rondscharrelen, en dan alleen aan de martial kant. Een schril contrast met de EBM scene, waarin een gedeelte van de old-skool (Front 242, Nitzer Ebb, front line assembly, Skinny puppy) gewoon nog actief is in de scene, speelt met de nieuwe generatie, en ook samenwerkt.

nou, ik probeer een afspraak te maken met iemand die een Ion verkoopt. het is dan een kwestie van testen. als het me bevalt, neem ik hem mee, klaar.
maar! als het niet juist aanvoelt... wie weet, misschien kijk ik dan wel effe naar die anal-og synths die je hebt opgenoemd. ook wel prijsvriendelijk eigenlijk!

het maakt niet heel veel uit hoor. ik wil er gewoon mee beginnen, en langzaam steeds meer en meer bijhalen. mijn doel is niet om muziek te maken die mensen al hebben gemaakt, maar m'n eigen ding te doen. dus, alleen de tijd kan je vertellen hoe het zit...

ehm... zelf nog niet. tja, geld he. maar dat zal er ook bijkomen. nu heb ik gewoon de behoefte aan een instrument die ik in de vrije tijd kan spelen. een passend therapie voor een razend jongen!

maar ik neem nog wel contact op met je mocht ik even aan m'n gebit moeten werken!

Gebruik je ook meds of ben je net als ik medloos? Maar met de juiste programma's kan je ook de comp. gebruiken als muziek studio:)

medloos, dude. the only real way!
maar ik heb tot nu toe veel met studio programmas gewerkt, alleen vind ik dat vaak onvertrouwbaar. ik wil iets meer de live kant op gaan.

Heel goed jezelf niet onderdrukken als het niet nodig is. Maar hardware opname apparatuur is lastig te krijgen. Ik kan je wel de Tascam DP's afraden want die gaan heel snel oscilleren(feedback). En dat wil je echt niet. Een vriend die soms bij ons meespeeld heeft van die problemen met zijn tascam.

daarom. ik heb na de loop der jaren mijn eigen maniertje kunnen vinden om goed om te gaan met wat anderen dus een probleem noemen.
wel weet ik nog hoe dat vroeger ging toen ik ik klein was en aan de meds zat. niet leuk, klaar.

Back