hallo (echte)industrial liefhebbers

Wat, wie dan? vivenza? Of skinny puppy, want daar weet ik wel van dat ze niet vies van heroine waren.

Einsturzende Neubauten. Alec Hacke heeft zelfs nog een tijdje wat met Christiane Felscherinow (ja, die ja) gehad.

Skinny Puppy weet ik eigenlijk niet, maar die houden wel van blowen. Kevin Cey heb ik wel eens ontmoet, en dat is net Neil van The Young ones. Ze zaten ook vaak in Amsterdam. Vroeger had je een gothic kroeg in de Kinkerstraat (Legendz) en daar kwamen ze wel eens. Dat was ook de hangout van Clan of Xymox toen die nog in Nederland woonden.

Voor de liefhebber ik heb nog de limited 7"boxset KONTRAST liggen met 5 7"s van: AUBE, CONTAGIOUS ORGASM, M.S.B.R., SCHLOS TEGAL en TOY BIZARRE nr 322 van 555. Ik vind het wel een grappige verzamelaar, maar ben niet echt een fan van dat soort experimentele muziek. Dus ik heb liever dat hij bij een echte liefhebber een plekje vind. Ruil voorstellen: esplendor geometrico-trans version MCD, Klute-accepted MCD, Dive-final report LP/CD, Test department-beating the retreat LP/CD, BGK-Jones town aloha LP of pb maar met andere voorstellen.

Laatst gewijzigd:
Het toeval wil dat ik in het bezit ben van Test Dept - Beating the retreat, en dan nog wel de originele persing op 2 maxisingles in een box met artwork.

Maar die ga ik niet daarvoor ruilen. :)

Samen met "The unacceptable face of freedom" een album zeer van invloed op mijn eigen muziekjes. Jammer dat Test Dept daarna artyfarty werdt. De albums die ze daarna maakten waren op zijn best nog aardig, maar meestal gewoon slecht.

The unacceptable face heb ik ook, beating the retreat is gejat en ik had de amerikaanse DLP persing met een bonus nummer de ik het beste van de hele plaat vond. Maar de CD persing vind ik ook OK.

jaaaa, Test Dept met mijnwerkerskoor, erg leuk, veel gewoon koor maar ook een paar vuilnisbak-beukers erop.

ik vind hun plaat met Brith Gof ook wel super, maar kan moeilijk kiezen, :D .....ben afgehaakt bij Totallity, saaie plaat...

esplendor geometrico-trans version MCD,
niet doen, die mcd is ECHT het zoeken/ruilen niet waard,

esplendor geometrico trans version

niet doen, die mcd is ECHT het zoeken/ruilen niet waard

Hoezo, is die soms house? Want die 8track+live CD/DVD is de CD trance achtig en daar haak ik af, helaas is de DVD wel oud materiaal(dus daar loop ik nog over te twijfelen).

neen geen house, 't is gewoon gerecycleerd werk, zelfde structuur maar nieuw jasje...ik vond'm ERG teleurstellend en ben toch wel een EG fan

DVD was live op Decibelio denk ik, 2006, vond die maar saai....kan niet tippen aan't optreden in België ;-)

Ik heb ze in 1989 in utrecht gezien, en toen kende ik eigenlijk alleen de swans, godflesh, DAF, suicide en front 242. Dus dat was wel een aangename verrassing. Was nog in m'n punk tijd, maar het was toen al moeilijk om aan muziek ervan te komen. Mijn eerste materiaal was de kosmo kino CD(1e versie, 2e heb ik later ook gekocht).

heb ze veel later gezien op't Daft Festival in België:

Esplendor als headliner, opname is later door EG uitgebracht
Dive
het fantastische Stigma
IC434
....speelde Frames A Second toen ook niet, pffff, geheugen als gatenkaas...

Kosmos Kino is'n goeike!

Ik heb 21 CD,s van esplendor, dus je zou wel kunnen zeggen dat ik het best leuke muziek vind. Heb er 11 jaar over gedaan om het bij elkaar te verzamelen. Stigma daar heb ik die ant-zen CD van is ook erg lekker. Frames a second heb ik de eerste CD van, de gelimiteerde tweede(met de frames/ah cama sotz 3"CD) en nog een 7" ook met frames en ah cama sotz. IC434 heb ik hier op het tuinfeest laten spelen(toen deed ik nog concerten boeken voor een jongeren centrum).

Ik heb Esplendor live gezien op WGT vorig jaar, maar ik vond het drie keer niks. De muziek was nog wel leuk, maar ik vond het geschreeuw erdoorheen maar niks. Ben na twee nummers naar de Moritzbastei vertrokken. :)

Ik heb daar de Terra Infernalis CD en de La Procesión De La Sangre CD, Mantra MCD en de Poison 10" en de splt 7"met Pal van lekkere relaxte muziek. Kan ik lekker op weg dromen, na een paar waterpijpjes.

Laatst gewijzigd:
Maar het steinklang label heeft toch wel betere dingen dan ant-zen, hands en pro-noise. Bands als: Atrox, Altai chamber orkestra, Andxesion, Code 243, DKF, Irikarah, Leiche rustikal, Section B, Painslut, Tormentum, Radio murmansk dat is allemaal een stuk rauwer en heftiger.

ik heb vroege Steinklang wat gevolgd, erg goed vinyl van RD, Viron, DKF, Atrox.....toens was zelfs Noisex nog de moeite

tegenwoordig heb ik de indruk dat't een mailorder is die af & toe een plaat/cdr perst, het doet me weinig...

Ik vind wat Pro-noize, Ant-Zen en Hands doen stukken beter dan Steinklang. Mag Steinklang wel rauwer zijn, maar het meeste wat ze doen is toch maar noise-for-noise-sake spul wat eigenlijk nergens op slaat. Op de eerder genoemde labels treffen we ook lekkere industriele disco, en dat is toch veel leuker mijns insziens. :)

Back