hallo (echte)industrial liefhebbers

Delays die ik erg tof vind zijn: EHX memory man dlx(de grote,klinkt super), Ibanez AD-9(oude), Maxon AD-999(900ms) AD-80, AD-9(pro)(klinken veel beter dan Ibanez), Boss DM-2of3, Tokai TDL-1, Biyang AD-8(1100ms en niet duur), Guyatone PS-109.
En digi: Danelectro reelecho en Boss RDD-20.

Het is altijd het leukst als je achter de delay nog een phaser of flanger/chorus zet(of alles)
Die MXR carbon copy is ook een aanrader.

nog nooit van die guyatone en biyang gehoord. hmm. gaat erop, ik kan goed vooruit met die memory man w/ hazarai, maar zodra ik aan die delay knop draai tijdens het spelen krijg ik een glitch (hij moet effe nadenken he.) heb liever iets wat simpel iets en daar geen last van heb. ik zal die aanraders van je uitchecken in ieder geval!
delay = pure fucking sex with noise!

Nee je moet de analoge memory man deluxe nemen: draaien zonder glitches. Dat werkt veel beter. Die Guyatone is zeldzaam uit 1978. Die boss RDD-20 kan je ook aandraaien zonder gedonder. En als je hem kort zet kan je een elastieke delay creëren, de langste stand is 400ms maar wat een tof geluid. De danelectro heeft 1500ms tot zijn beschikking en daar kan je ook aan draaien zonder stapjes of glitches.
Biyang is ook analoog(lange delays 1100ms) en is tussen de 50 en 70 euro te krijgen. op marktplaats.

1500ms delay, jeeeez. moet dat nou? dat hoef ik dan ook weer niet, al klink het wel leuk voor hier en daar. ik heb alleen wel een 'grudge' tegen boss, die hoef ik niet. mja, die maxon's heb ik nooit gehoord, en de MXR carbon copy moet ik ook nog checken. mag wel lekker simpel mono zijn verder. mits die kraak helder klinkt en echt alleen delayen kan vind ik het goed. niks chorus of wat dan ook!

Ik heb pas ook een analoge sine/square wave generator gekocht voor 30 euro. Dus dan heb je gewoon een analoge oscillator die constant geluid produceert. Gooi er wat distortions en andere FX achter en je heb een leuke analoge noise machine.

Een tip over Boss: als er made in japan op staat vergeet die grudge, want die machientjes zijn wel tof. Tot 1984/5 hebben ze hele toffe FX gemaakt. Maxon maakt de beste gitaar FX die ik ken, wat een mooie kwaliteit en sound zit daar in zeg. De beste Ibanez FX uit de jaren 80 zijn door Maxon gemaakt.

Dat is idd de wave generator. Ik had'm bij dat new-line besteld en daar koop ik nu ook m'n patch kabels voor tussen m'n FX en stereo patch kabels voor m'n moogerfoogers en cp-251. Daar kan ik die dap ook op aansluiten, dan kan ik de VCO met S&H of de LFO aansturen.

alles wat je nodig heb! dat voor een lap pedalen werk en je kan vooruit!

Je kan hem trouwens ook met de sine en square wave tegelijk laten blere, er zit wel alleen maar een freq knop op. Dus ontstemd lukt niet, dan zou je een 2e moeten kopen(wat ik ook van plan ben als ik mijn MF-107 heb).

ahaaaa. jammer. ik zou wel een dag een sleepdrone willen aanschaffen. lijkt me ideaal, maar wat zijn ze aso-duur! weet je iets in die trand wat goedkoper is?

2 dappies en 1 tapco blend6 mixertje. Dan kan je al een heleboel doen met wat effectjes erbij. Meer waar, minder geld.

lekker puberaal.
nja, zulke dingen zijn belangrijk voor live. ik vertrouw mezelf met synths op de podium nog lang niet!

Ik sleep mijn synths alleen op het podium als ik in electra, waar ik opneem kan optreden. Het enige echte instrument wat we bereid zijn om te verslepen is de yamaha DTXpress voor onrustindustrie. Daarnaast is het ook handig om jezelf aan te leren dat je je drinken uit de buurt van je synth houdt. Ongelukjes zijn zo gebeurt, zeker als je een beetje hyper bent. Door al het opbouwen enzo voor het optreden en de gedachte aan het opruimen na't optreden.

no shit, nooit bier bij de synth! mja, de Noise From The Grave concept laat niet zo snel bier toe bij de optredens. ghouls drink bile, not beer!
mja, ik mis het wel bij noise optredens, vooral in nederland, dat er ook met synths gewerkt wordt. doet bijna niemand! jammerrrrr. daarom naar duitsland!

Misschien ooit als ik wat modulair spul heb van mos-lab, dat ik er overdenk. Maar die oude shit laat ik liever met rust. Het laatste concert dat ik met moeraskelder/gebroed gaf had ik mijn Kawai 100F op't podium met de MF-102 en memory man dlx. En mijn Korg 500m is ook wel een candidaat voor op't podium. Die neptune 2 houdt ik zeker in de studio, ik heb geen zin in midi gedonder op't podium.

wel leuk inderdaad, want dan krijgen mensen een keertje wat anders te zien.
maar... gevaarlijk. dan moet je wel alles zelf opzetten, en er rustig aan mee doen.
en je verhaaltje over de death by audio pedalen vond ik maar eng! die durf ik echt niet aan te schaffen.
nja, ik vind evengoed wel dat je wat kwaliteits spul op de podium moet sjouwen. toynoise, no thanks!

Back