TG MUTE AUDIO

deins

ADEMDUIF
Hallo,
ik kom ergens niet uit,

als ik in de midi set-up van mijn rs7000 "tg-mute" op "audio" zet moet hij toch
de interne geluiden muten en wél midi uitzenden.

als ik mute mute hij gewoon en het interne geluid én hij zend geen midi

als mute uitstaat hoor ik dus gewoon het interne geluid en het geluid van de module die hij midi aanstuurt

feedback staat uit
dus dan krijgt hij toch geen midi-opdrachten van de module terug die de interne geluiden zo zou kunnen triggeren?

ik heb echt alle mogelijke instellingen van de midi setup geprobeerd,
handleiding nagelezen en gegoogled maar kom er niet uit.

het is een rs7000 en een an1x

vast iets heel simpels
maar hulp is dus welkom

Het is hoop ik toch niet zo simpel dat men weigert te antwoorden?

ik neem aan dat het ook op andere apparaten zo werkt

tg mute= tonegenerator mute ingesteld op "audio" zodat hij de audio zou moeten muten en de midi doorlaten.

heb er al omheen weten te werken door in de mixer het volume op nul te zetten,

of is dat de gewone procedure:erm:

iig. kan ik weer verder en is het probleem niet urgent meer....:walker:

maar wie tips heeft mag het alsnog wel melden

oke ik vraag het ergens anders......:walker:

maar wordt er nu niet geantwoord omdat het te makkelijk is of....

Iig. bedankt voor het lezen

:slotje:

Ik denk dat je de hoeveelheid mensen die de RS7000 op dit moment nog gebruiken overschat :).

Ik heb er 1 gehad maar zou het niet meer weten, te lang geleden.

volgens mij gaat wat jij wilt niet. als je een track mute, zend hij ook geen midi noten meer uit.

het verschil tussen midi mute an audio mute is : als je de track mute met midi mute, dan komen er geen nieuwe midi noten meer bij (maar de 'uitstervende' klanken van voor de mute gaan nog wel te horen zijn), als je audio mute zet, ga je niks meer van de track horen vanaf je hem mute. Zo heb ik het altijd begrepen (maar bij mij staat hij altijd op midi mute, klanken moeten bij muten niet abrup afgebroken worden).

Jij wil een track muten (dus afzetten voor de RS7000 intern) en tegelijk toch die noot informatie van de gemute track naar buiten sturen, dat gaat dus niet (op geen enkele sequencer, mute werkt hetzelfde op MPC, software, whatever)

btw, ik denk dat wat jij wil is (correct me if I'm wrong) via de RS7000 een AN1X aansturen, zonder ook op datzelfde kanaal de interne sounds van de RS7000 te horen...je moet dan via de setup voor die track de TG op OFF zetten en de nootinfo dus enkel via desgewenst kanaal via Midi out A of B. zie manual

Oke,

maar de manual zegt over tg mute

... de audio instelling mute alleen de toongenerator en dus worden midi gegevens nog steeds verzonden"

...de midi instelling zorgt dat de midiuitvoer gemute wordt.

maar jouw verhaal klinkt ook wel heel logisch,
mischien zit ik wel helemaal verkeerd idd.

ik wil ook niet perse op dezelfde track de interne geluiden gebruiken,

maar op de ene track een midikanaal en op een andere track de interne geluiden gebruiken

maar op die track met midi blijft hij dan ook de interne geluiden produceren.

mischien moet ik gewoon even iemand laten langskomen

neen je kan zoals ik al zei in de SETUP voor elk kanaal instellen of hij naar TG moet zenden (intern dus), en/of ook op Midi output A of B (waar jij je AN1X heb aanhangen)

als jij op de track die je wil gebruiken om je AN1X aan te sturen de interne geluiden NIET wil horen, zet je in de SETUP TG=OFF voor dat kanaal. Echt niet zo moeilijk hoor...

de knop SETUP 4 keer indrukken dus en dan krijg je het scherm waar ik het over heb

p 110 in de manual...

ik gebruik hem constant zo (een deel interne geluiden, een aantal tracks sturen synths aan) dus ik weet 100% dat het zonder enig probleem kan

bedankt,

volgens mij heb ik daar dus heel de tijd over heen gekeken,

die instelling per track......

het is meestal ind. niet zo moeilijk maar altijd als ik vastloop komt dat meestal omdat ik net 1 dingetje fout doe/ over het hoofd zie

en soms kom je met de gebruiksaanwijzing dan ook niet daar....

en blijf je in een kringetje dezelfde fout maken....:stupid

thanx

eind goed, al goed.
je kan er wat mee hoor zo'n RS7000...ik heb me juist een MPC5000 aangeschaft (hét vlaggeschip van Akai voor een kleine 2000 euro) in in heel veel zaken vind ik de MPC nog niet tot de enkels komen van de RS7000...
ik wilde de MPC manier van werken eens uitproberen maar ik moet me verplichten om niet naar mn RS7000 te grijpen...effe doorzetten maar waarschijnlijk gaat die MPC er weer uit , RS7000 rules

Back