Synthesizer voor Goa trance

Daan vh

Stamgast
Ik ben op zoek naar een synthesizer die goed is voor goa/psytrance te maken. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Dus waarschijnlijk zal het geen nord lead worden... Welke van de 3 nord leads is trouwens het meest geschikte voor psytrance of goa trance? (ik bedoel dus nord lead, nord lead 2 en nord lead 3, niet de nord lead electro reeks)

Zelf dacht ik aan de sh-101, goede keuze? Aangezien die in mijn budget ligt.

Alvast bedankt,

Daan

Als je veel synth wilt voor weinig geld zou ik een novation nova halen.

Die is 6 parts en ook te configureren dat je 6 afzonderlijke (mono) outputs je mixer in stopt.

In feite heb je 6 synths in 1 doosje (das niet alleen bij de nova het geval hoor, meer synths kunnen dit).
Per part heb je een volledige effectensectie dus je kunt hem érg flexibel inzetten.

voor de rest, idd Bass zn linkje even volgen en er gaat een wereld voor je open.

-C-

Zelf dacht ik aan de sh-101, goede keuze? Aangezien die in mijn budget ligt.

Dan heb je je hele budget in 1 keer verknalt aan een monofone bak zonder effecten en zonder MIDI.

De Nova is erg aardig, de Virus B ook.

Zou de sh-101 zo'n slechte keuze zijn?
Want ik wil graag een analoge, en aangezien de sh-101 acid geluiden kan maken (à la tb-303) lijkt hij mij perfect.. :) Het maakt niet echt uit dat hij geen midi heeft vind ik.

En hoeveel gaat een virus b en een nord lead tegenwoordig?

een sh-101 is ene leuke machine, maar hij is monofoon, behoorlijk beperkt, geen midi... en als je denkt er een goedkope tb-303aan te hebben, heb je het mis. niet om het apparaat af te kraken - ik heb er zelf een en gebruik hem veel. maar als het je enige synth is, zou ik echt kijken naar iets anders.

een novation nova, acces virus, alesis ion, roland jp-8000 of iets dergelijks zijn bijvoorbeeld fijn voor wat je wilt, heb ik het idee.

een sh-101 is ene leuke machine, maar hij is monofoon, behoorlijk beperkt, geen midi... en als je denkt er een goedkope tb-303aan te hebben, heb je het mis. niet om het apparaat af te kraken - ik heb er zelf een en gebruik hem veel. maar als het je enige synth is, zou ik echt kijken naar iets anders.

een novation nova, acces virus, alesis ion, roland jp-8000 of iets dergelijks zijn bijvoorbeeld fijn voor wat je wilt, heb ik het idee.

Het is dan niet mijn enige synth. Ik heb ook nog een microkorg, een korg es-1 en ableton live 7.0.2.

En ik weet dat het verre van een tb-303 is, maar ik bedoelde dat 't ook acid geluiden kon maken. :)

De novation nova spreekt me wel aan. De andere ga ik eens opzoeken. Zijn ze allemaal in mijn budget?
Ik heb vooral een nieuwe synth nodig om (acid)basslinen te maken; dus die allemaal zijn daar allemaal geschikt voor?

Bedankt voor de hulp allemaal. :)

Ik zeg Yamaha an1x of de in-groovebox-vorm-gegoten-versie an200.

Zalige pads: aanwezig
Zalige acid 303 klank (met scheuroverdrive als je wil): aanwezig.

In deze thread vind je op de 2de en 3de pagina wat links naar goede geluidsfragmenten.

Er staan er tegenwoordig weer vaak te koop.

Van de 3 Nordleads lijkt me deel 3 het veelzijdigst (alleen wel iets boven je budget..)

Heb ooit hier een keer van iemand Goa bassdrum samples gemaakt op een nordlead 3 gedownlood.. weet niet meer van wie :o: , maar dit zijn ze:

ps, basslijntjes en pads etc. zijn ook geen probleem er op!

Attachments

• goa kicks - NL3.zip
    862,4 KB · Bekeken: 127
Het is dan niet mijn enige synth. Ik heb ook nog een microkorg, een korg es-1 en ableton live 7.0.2.
Kijk, dat had je even moeten zeggen. Kijk ook eens naar D16 Phoscyon :).

En ik weet dat het verre van een tb-303 is, maar ik bedoelde dat 't ook acid geluiden kon maken. :)
In hoeverre heb je hiermee succes gehad als je het op de MicroKorg probeerde?

De novation nova spreekt me wel aan. De andere ga ik eens opzoeken. Zijn ze allemaal in mijn budget?
Alles behalve de Nord Lead 3 - de Rack 2 zie ik vaak voorbij gaan voor 400-450.

Goa-trance ? budget 500 euro ? speciale / unieke sounds ? >> de Ensonique Fizmo zou weleens de bak voor jou kunnen zijn.. zoek 'm maar eens op, het zal je prima bekoren denk ik :dj:

Vwb de verschillen tussen de nord-leads.. denk dat dat niet zo veel uitmaakt.
Als je dan toch voor een Clavia wilt gaan, ga dan gelijk voor de Nord Modular (G1 / G2 ). Dan ben je gelijk een synth-programmeur-kei als je die hebt doorgrond, op de koop toe.

Mijn advies :

- Ensonique Fizmo (kost precies ongeveer 500,- :P )
- Nord modular G1 (met voice-uitbreiding) hou je misschien nog beetje geld over ook, ze worden goedkoper.
- Nord modular G2 rack-versie .. sonische mogelijkheden zijn eindeloos, wat wil je maken ?? tenzij je analoog purist bent, lijkt me dit de droombak voor een ieder die alle uithoeken wil verkennen en eindeloos wil pielen.

Fizmo info:

http://homepage.mac.com/synth_seal/html/fizmoc.html
http://www.vintagesynth.com/ensoniq/fizmo.shtml

Laatst gewijzigd:
[Ik heb vooral een nieuwe synth nodig om (acid)basslinen te maken]

De neptune 2 die heeft een 303filter onder de kap kost 545,-(bij synthshop). Hij's wel monofoon maar goed geluid en nieuw. 2VCO's,1 switchable lowpass/highpass(303)filter,1 ringmodulator,1 gruwelijk snelle LFO(die ook in oscillatie stand gezet kan worden.niet als 3e osc.,maar modulatie),2 envelopes. Dus een zee van mogelijkheden. Maar het is er wel een voor electroniese geluiden, niet om instrumenten na te bootsen.

Laatst gewijzigd:
een 303 geluid haal je bijna uit elke bak met een 1 (A)DS(R) enveloppe en een resonerend filter, het zal het nooit voor 100% halen, maar dat is met elke 303 kloon zo. Alleen een TB303 klinkt als een TB303.

Ik vind Audiorealism Bassline 2 het lekkerst werken.

Die Neptune MK1 heb ik gehad, klonk meer als een moog rogue, lekker rauw en punky... De ProTone, ook van spectral audio (ook gehad), is meer geschikt voor 303 geluid vond ik..

Back