Synthesizer voor Goa trance

Goa/psytrance kun je maken met iedere fatsoenlijke VA, dus virus (geen bassen, maar wel leads), nordlead en een hele rits aan andere synths

Toch klinken ze behoorlijk anders, kan anders opgebouwd zijn intern kwa routing etc...maar de ProTone is veel smoother dan de Neptune, die is echt rauwer

een 303 geluid maak je idd met elke VA,

maar een 303 pattern vereist accent en slide
die functies vind je enkel terug op clones..

ik herhaal nog even, de MB33 is rotgoedkoop,

kwestie van drumcomputer koop je best iets die lange patterns kan maken zonder al te veel moeite.
(4*16 of 8*16 stappen)
een machinedrum MKII UW heeft bvb 4*16 stappen en is door de track sequencer, sound en realtime control uitermate geschikt voor goatrance.

check ook eens renoise (software), stijle leercurve maar enorm geschikt voor het genre.

In hoeverre heb je hiermee succes gehad als je het op de MicroKorg probeerde?

Ik had het over de sh-101, niet over de Microkorg ;)

__

@ De rest: Heel erg bedankt voor de hulp, ik ga eens wat research doen en kijken welke synth het meest geschikt is voor mij!

Wat is eigenlijk de beste TB-303 kloon die ongeveer 400 euro kost? :)
En een X0xb0x, moet je die zelf in elkaar steken, heb je daar veel 'skills' voor nodig?

de xoxbox vind ik toch wel de beste kloon. zelf in elkaar zetten is niet zo moeilijk, als je kan solderen. geduld en overzichtelijk werken helpt :)

als je helemaal geen soldeer ervaring hebt zou ik er niet meteen aan beginnen, al is het niet het moeilijkste bouwpakket.

Ik had het over de sh-101, niet over de Microkorg ;)
Ja, maar dan nog steeds de vraag - lukt het je op de Microkorg wel of niet om goa-geluidjes of 303s te maken?

En een X0xb0x, moet je die zelf in elkaar steken, heb je daar veel 'skills' voor nodig?

Als je een x0xb0x 2ehands ziet voor 500 zou ik die pakken; die 100 euro scheelt je de hoofdpijn van zelfbouw. Verder zijn ze ook niet meer nieuw te koop - ze zijn opgehouden met de kits. Zelfbouw is geen manier om geld te besparen als je het nog nooit gedaan hebt. Ja goed - je eigen uren kosten niks, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ja, maar dan nog steeds de vraag - lukt het je op de Microkorg wel of niet om goa-geluidjes of 303s te maken?
Het lukt wel eventueel, soms leuke trance leads en ik kan er wel een acid klankje uitkrijgen, maar toch niet zoals ik het echt zou willen. (Misschien ligt het aan mij geen idee, ik ben nog een beginneling.)
Is er trouwens een manier om acid geluidjes te maken? Ik bedoel hoe ze te programmeren?

Als je een x0xb0x 2ehands ziet voor 500 zou ik die pakken; die 100 euro scheelt je de hoofdpijn van zelfbouw. Verder zijn ze ook niet meer nieuw te koop - ze zijn opgehouden met de kits. Zelfbouw is geen manier om geld te besparen als je het nog nooit gedaan hebt. Ja goed - je eigen uren kosten niks, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Misschien koop ik die wel dan! Want inderdaad, ik ben trouwens toen niet echt goed met doe-het-zelf pakketten...
Zou het een goede toevoeging zijn voor mijn gear?

neem een zo,n afwijkend mogelijke bak!
dit om de psytrance (ik hoor het praktisch elk weekend) eens een nieuw wat verfrissendere draai te geven qua sound produktie.

de meeste live acts zie ik dan ook vaak met een bak software, een virus oid, en wat midicontrollers

Hm, ja dat is wel waar. :)
Maar het probleem is dat ik nog niet genoeg ken om een synth te kopen die iets vernieuwend kan aanbrengen aan het genre.

Ik ben nog steeds aan het denken om een 303 kloon te kopen.

Heeft iemand ervaring met de future retro revolution?
En gaat deze soms op de 2de hands markt?

als je gisternacht op de stubnitz eat static aan het werk hebt gezien, weet je het gelijk.. wat had die kerel (alleen merv is nog over) een absurde knotsgekke geluiden ertusen..

als je gisternacht op de stubnitz eat static aan het werk hebt gezien, weet je het gelijk.. wat had die kerel (alleen merv is nog over) een absurde knotsgekke geluiden ertusen..

Eat static is nice!
En amsterdam is te ver voor mij.. Ik woon in Belgisch Limburg :)

Misschien een x0xb0x zoeken.. aangezien die goedkoper zijn dan de future retro.

En wa micro q ziet er wel leuk uit, even opzoeken.

neem een zo,n afwijkend mogelijke bak!
dit om de psytrance (ik hoor het praktisch elk weekend) eens een nieuw wat verfrissendere draai te geven qua sound produktie.

de meeste live acts zie ik dan ook vaak met een bak software, een virus oid, en wat midicontrollers

Precies, een fizmo bijv. :peukie: hehe heb 'm helaas moeten verkopen onlangs, maar daar kan je behoorlijk psycho geluiden mee bakken, en is niet zo heel standaard.

Ik heb besloten om me eerst bezig te houden met softsynth's ipv een groot bedrag uit te geven. :)

Ik gebruik nu:
- Scanned Synth (Hier kan je pas freaky geluiden uitkrijgen!)
- Vanguard
- Albino 3
(Via ableton live)

Goede keuzes? :)

Nu ga ik eerst nieuwe studio monitors kopen (Ik dacht aan de krk rp6) en daarna waarschijnlijk een hardware synthesizer :)
Ik dacht een een Virus B of een nord lead 2. Het schijnt wel dat de keys van de nord lead tegenvallen, is dat bij jullie ook het geval?

Back