Headphone vraag.

Jake

Stamgast
Hallo,

Is het in Cubase studio 4 mogelijk dat ik een 2e output canal aanmaak en daar mijn master door heen gooi voor bv mijn headphones.

Dat ik dus 1 master output heb voor mijn monitoren, en een voor mijn headphones.

Dit lijkt me wel erg makkelijk.

Gr Jake

Dat ligt aan je geluidskaart en hoe je die ingesteld hebt....maar meestal gaat zowiezo je master kanaal gewoon ook via je headphone out...

Ja maar ik doe mijn master 1 naar mijn active monitoren, en dan wil ik een 2e master voor mijn headphones.

En dit lijkt mij ook erg makkelijk dat ik dan master 1 solo zet, en dan met mn master 2 (headphones) kan gebruiken om mezelf te monitoren als ik opneem

Ik heb 2x M-audio delta 1010LT

Gr Jake

Kijk eens in je manual naar speciale monitoring channels die in cubeest 4 aan kan maken. Daar kan het wellicht wel mee.

Het is gelukt,

Wat ik heb gedaan is, gewoon een audio track aanmaken en master output 1 in, en dan weer naar master output 2.

Laatst gewijzigd:
Ik snap niet waarom je in Cubase niet gewoon meerdere outputs op je audio tracks kan aanvinken.

Laatst gewijzigd:
Ik snap niet waarom je in Cubase niet gewoon meerdere outputs op je audio tracks kan aanvinken.

Dat heeft te maken met de beperkingen van Asio,dat kan ook niet met andere sequencers...maar nogmaals : zoiets moet je kunnen instellen in de software van je geluidskaart...zit bij die kaart van jou geen mixer of zo ?

En anders maak je in Cubase een send op je master,waarin je als send een output kiest die overeenkomt met je headphone outs...

Dat heeft te maken met de beperkingen van Asio,dat kan ook niet met andere sequencers...maar nogmaals : zoiets moet je kunnen instellen in de software van je geluidskaart...zit bij die kaart van jou geen mixer of zo ?

En anders maak je in Cubase een send op je master,waarin je als send een output kiest die overeenkomt met je headphone outs...

Het is gelukt,

Wat ik heb gedaan is, gewoon een audio track aanmaken en master output 1 in, en dan weer naar master output 2.

heb ik gedaan:okdan:

Back