ONRUST N.V. maxisingel

je moet je afvragen of dat wat jij mooi vind echt puur en alleen bij jou vandaan komt of dat daar ook een groot gedeelte van meninngen van anderen bij zit. en ook jij hebt als referentie alle muziek die je al gehoord hebt

verder luister ik die shit gewpoon lekker niet :D
Wat een rare mening:stupid

hoe het bekomen van een sound kan dan wel een hele 'trip' zijn voor jou,maar vergeet niet dat luisteraars daar niet altijd rekening mee houden.
Daarom moet het vloeiend consistent genoeg zijn in het geheel om een origineel iets te kunnen brengen opdat ze er met interesse gaan naar luisteren zonder dat ze het afzetten na 1 minuut.

goed verwoord hex.
aleen maak ik ook soms muziek die ik een dagje later soms van mezelf ook minder vind,...en op t moment van maken anderen zelf helemaal niks
ga ik vaak verder snacht s op de kotelefoon
sennheiser hd555 best ok
en dan komt vaak beter tot zn recht ...wilt nog wels erg laat worden ook :bekdicht:

iig vindt ik vaak t idee achter hoe sounds verkregen worden meer leuk voor degene die t maakt ,..niet egt de luisteraar
vroeger ging ook wels samplen in een oude kapel / wc pot slopen net fx opnemen enso , of langs de water weg / sluizen wat opnemen ...
kost veel tyd ,..fx is met vst goed nate bootsen

sc6 vondt je muziek niet geheel ...
maar goe dasmn mening ..iedert zijne
:slotje:

Nee, ik ben het niet met dat maker vs. luisteraar-idee eens. Of in ieder geval: het ligt eraan wat je wilt. Wil je beroemd worden, veel spelen, er geld mee verdienen, of gewoon mensen plezieren, dan zul je rekening moeten houden met de luisteraar. Maar wil je gewoon 'aan je muzikale driften toegeven' (wat een formulering :erm: ), dan uiteraard niet, en doe je gewoon wat je zelf cool vindt, los van wat anderen er ook van vinden. En volgens mij gaat dat laatste toch heel goed samen met muziek op SF plaatsen en optreden. Ook als je puur op eigen smaak muziek maakt, kun je toch nieuwsgierig zijn naar wat anderen ervan vinden? En wat met geluk zijn er zelfs zoveel mensen die het ook vet vinden, dat je ermee kunt optreden - helemaal gaaf. Maar dat verandert niets aan het puur voor jezelf muziek maken - alhoewel je dan nooit mag klagen als je afwijzende reacties krijgt (maar dat doet Onrust dan ook niet).

En natuurlijk is je eigen smaak ook gebaseerd op dingen die je kent (@Fjoesz), maar wat verandert dat aan dat het je eigen smaak is? :confused:

De muziek die ik maak is gewoon luisterbaar voor een kleine groep mensen, en dat vind ik ook helemaal niet erg. Dit is ook niet het enige wat ik maak. We bestijken(bijna)het hele industrieele domijn(met 25 projecten). Daarnaast maak ik ook alleen muziek die ik zelf ook zou kopen, als ik niet in die band speelde. Ik heb iets van 73 lp's en 209 in deze muziek stijl.

Laatst gewijzigd:
:ZAls iedereen zich met luisteraars en populariteit hadden bezig gehouden. Dan hadden muziekstijlen als punk, metal, noise, avant-garde en zelfs herdcore, gabber en terror house(zelfs gewone house is als experiment begonnen) niet bestaan. En was er alleen van die niets zeggende commercieele radiomuziek. Dan kon je als muzikant elk nieuw experiment uit je hoofd zetten. Als er iets dodelijk voor muziek is, dan is dat het dat wel.:Z

achja, zo kan je alles met geluid muziek noemen, maargoed, nu weten we het wel, discussie begint te vervelen.

:ZAls iedereen zich met luisteraars en populariteit hadden bezig gehouden. Dan hadden muziekstijlen als punk, metal, noise, avant-garde en zelfs herdcore, gabber en terror house(zelfs gewone house is als experiment begonnen) niet bestaan. En was er alleen van die niets zeggende commercieele radiomuziek.

haha, als al die muziekstijlen er niet waren geweest, zou 'die nietszeggende commercieele radiomuziek' ook niet bestaan :D

idd rond

cheimoon,je spreekt jezelf tegen in je post als men verder leest,zodra er een buitenstaand persoon bij te pas komt verandert de doelstelling van je composities onbewust meestal,das duidelijk.

onrust, house is 'toevallig' ontstaan in dj toestanden,(mixen van disco met 808 en gebruik van sampling pedal) dus niet met de bedoeling van iets nieuws te creeren in de zin van een losstaand nieuwe muziek stijl,dat is achteraf gekomen na reacties van de luisteraars in die club!,dus het was niet experimenteren met de bedoeling van,dat is bij punk en experimental wel het geval.

wart een hoop gelul zeg om een stukkie noise, jezuskristoes das tog niet normaal meer...

Hele fukking filosofieen en marketingsplannen worden erbij gehaald, laat die gasten lekker :)

cheimoon,je spreekt jezelf tegen in je post als men verder leest,zodra er een buitenstaand persoon bij te pas komt verandert de doelstelling van je composities onbewust meestal,das duidelijk.

Ik heb het teruggelezen, maar zie nog steeds niet hoe ik mezelf tegenspreek. Kun je het even specificeren? Dan weet ik ook waar ik op moet antwoorden...

IK ben eigenlijk wel benieuwd of dit met alleen een jackplug is opgenomen en een mic.of dat je ook electronische instrumenten hebt gebruikt. noise is het wel. er zit in 60 procent geen ritme. dus is dit luister muziek? ;)

ben alleen maar nieuwsgierig.

Ik heb het teruggelezen, maar zie nog steeds niet hoe ik mezelf tegenspreek. Kun je het even specificeren? Dan weet ik ook waar ik op moet antwoorden...

Jazeker:

Nee, ik ben het niet met dat maker vs. luisteraar-idee eens. Of in ieder geval: het ligt eraan wat je wilt. Wil je beroemd worden, veel spelen, er geld mee verdienen, of gewoon mensen plezieren, dan zul je rekening moeten houden met de luisteraar. Maar wil je gewoon 'aan je muzikale driften toegeven' (wat een formulering ), dan uiteraard niet, en doe je gewoon wat je zelf cool vindt, los van wat anderen er ook van vinden. En volgens mij gaat dat laatste toch heel goed samen met muziek op SF plaatsen en optreden. Ook als je puur op eigen smaak muziek maakt, kun je toch nieuwsgierig zijn naar wat anderen ervan vinden? En wat met geluk zijn er zelfs zoveel mensen die het ook vet vinden, dat je ermee kunt optreden - helemaal gaaf. Maar dat verandert niets aan het puur voor jezelf muziek maken - alhoewel je dan nooit mag klagen als je afwijzende reacties krijgt (maar dat doet Onrust dan ook niet).

Het komt erop neer dat zodra je je de minste vragen steld waar anderen rechtsreeks of onrechstreeks betrokken bij worden dit zowizo (meestal) onbewust een invloed zal hebben op wat je achteraf doet.

Onbewust, in die zin dat je hierboven zelfs niet merkt dat je jezelf tegenspreekt.

bij het bepalen of je iets goed genoeg vindt om iets hoorbaar voor anderen te maken heb je jezelf al zoveel spiegels voorgehouden dat je er duizelig van wordt. en die spiegels zijn niet alleen van jezelf, maar worden je ook door anderen aangereikt je leven lang al.

dat gelul altijd van owww ik ben zo uniek en doe lekker mn eigen ding..
het kan me NIKS schelen hoor wat jullie er van vinden, maar trouwens, wat vinden jullie er eigenlijk van? :):)
ow niet leuk? naja, het kan me toch niets schelen hoor wat jullie er van vinden!
(ik heb hier zelf ook wel s last van, maar vind t eigenlijk behoorlijk triest :D)

als je t leuk vind als een ander je muziek leuk vindt mag je het ook best kut vinden als ie t kut vindt. of ben je dan niet stoer meer

Back