Mastering tools in logic 8

RVL

Stamgast
Mensen,

Ik gebruik logic 8 nu een tijdje. Echter ontbreken bij mij de Mastering tools. Is dit apart te installeren of te downloaden ? ?

Ik weet dat dit er namelijk wel inzit, alleen bij mij niet ??

Iemand een idee??
Dank

welke tools zijn dat dan?

Linair Phase EQ
Adaptive Limiter
Multipressor

etc zit gewoon in je plugin lijst als het goed is, er is geen aparte folder met masteringplugs. het ligt namelijk aan jezelf hoe je wilt masteren.

Ik gebruik momenteel alleen airwindows, classicchannel (SSL setting) Pressure (voor de Bunkersound) en dan de volgende Logic plugs :
Linair Phase EQ, een stereo spread tussen 6000-17000 Hz en en limiter + noisegate. Daarna gaat het naar outboard toe met wat multibanders etc...

Maar een aparte folder masteringtools oid is mij niet bekend...

Nou het gaat me eigenlijk met name om de spectrum analyser die ik van L8 heel fijn vind. Daarvan weet ik dat het onder het kopje mastering zit.. (naar mijn weten dan)

dat is onder metering ipv mastering....

multimeter heet ie

Doe je ajb wel voorzichtig hiermee?

ja, daarom is het maar een smal deel van het spectrum en ik proces niet meer dan 10-20% procent van het signaal...me phasemeter blijft ten alle tijde op +1 staan :)

Ja dat is m inderdaad... ik vergiste me inderdaad. (verdomme ik zit er ook niet achter op het moment)

anyway,.. deze mis ik dus. Standaard zitten er bij metering 2 of 3 plugins, waaronder deze. Maar bij mij ontbreekt die.

dat is wel heel vreemd, dat hoort er standaard in te zitten...opnieuw installeren dan maar? want die logic eigen plugs zijn niet los te vinden volgens mij, die zijn ge-embedded in de applicatie dacht ik.
heb je wel de Pro versie en niet de Light, om het maar even zo te zeggen die goedkopere variant heeft niet alles bijgeleverd, maar bij Logic Studio zou ie gewoon moeten zitten.

ja 8 pro heb ik..

dat vond ik dus ook vreemd.. en storend..
zit niets anders op dan opnieuw installeren ben ik bang..

thanks ! weet nu iig dat ze niet los te krijgen zijn

hebbie ut inmiddels al gevonden? ;)

volgens mij heb ik amerikaans bloed, en wil ik graag een goede afloop zien :)

(zie: http://apple.com/nl/logicstudio/soundtrack/)
Dit is juist voor de mastering in logic, misschien heb je hier iets aan.

ik dacht dat soundtrack juist voor post (sound to picture) was, niet echt voor mastering. wat zit er in dat het voor mastering geschikt is? het zou wel een goede ontwikkeling zijn als er naast waveburner iets binnen logic komt wat verder doorontwikkeld is.

heb er even een vraagje over

ik kwam net een fimpje op internet tegen waarbij die genen mastering begon met een limiter.

wordt dit wel vaker gedaan? ik dacht namelijk dat het altijd de laatste stap was

het is niet echt gebruikelijk, maar het kan wel. als iets zo ontzettend dynamisch is, dat de headroom van analoge outboard te weinig is, kan je voor je d/a converter een (subtiele) limiter zetten om toch naar analoog te kunnen. ik heb het nog nooit hoeven doen, maar alles is toegestaan natuurlijk. als het maar beter gaat klinken :)

Back