Met welke aparatuur zijn deze songs gemaakt??? plz

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

boekaboeka84

Nieuwkomer
ik heb 2 mp3tjes als bijlage gedaan. Het gaat om de volgende songs:

- Alex Bartlett - My Angel (CJ Stone Remix)
- Ian van Dahl - Will I (Voodoo & Serano Remix)

De artiesten CJ Stone, Voodoo & Serano, Mr Phillips hebben zo'n beetje dezelfde stijl. Ik hou van deze stijl. Maar welke aparatuur kun je hier voor gebruiken??? Maak maar een lijstje en dan koop ik het binnenkort wel.

groeten Jan-Karel v.d. B.

P.S!!!!!!!!!!! In dit bericht zit de Voodoo & Serano remix van Ian van Dahl en in de volgende van mij de CJ Stone Remix van Alex Bartlett.

En hier is de volgende: De CJ Stone Remix van Alex Bartlett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

let op, wat nu volgt is een discussie over muziek en apparatuur waarbij veel mensen zullen zeggen dat de gebruikte apparatuur er niet toe doet :D

Ik denk dat de gebruikte apparatuur er niet toe doet. 8o) Wie is het daar mee eens? (misschien moesten we daar eens een enquete over openen)

Re: Met welke aparatuur zijn deze songs gemaakt??? plz

Origineel geplaatst door boekaboeka84
De artiesten CJ Stone, Voodoo & Serano, Mr Phillips hebben zo'n beetje dezelfde stijl. Ik hou van deze stijl. Maar welke aparatuur kun je hier voor gebruiken??? Maak maar een lijstje en dan koop ik het binnenkort wel.

Ja sorry hoor, maar zo werkt het echt niet geloof ik.

Maar welke aparatuur kun je hier voor gebruiken??? Maak maar een lijstje en dan koop ik het binnenkort wel.
[/B]

Moet je doen.

Ik kan je ook wel vertellen welke verf en penselen Van Gogh voor zijn zonnebloemen gebruikte. Heb je er 'n hobby bij, en heb je gelijk iets leuks om aan de muur te hangen.

Trouwens, CJ Stone, Voodoo & Serano, Mr Phillips...wie zijn die gasten eigenlijk?

Ik hou van deze stijl. Maar welke aparatuur kun je hier voor gebruiken??? Maak maar een lijstje en dan koop ik het binnenkort wel.

huh ?!
...ik hoop dat dit een grap is ? :frons:

Je moet gewoon ff naar een muziek winkel gaan en luisteren naar verschillende synths. Standaard synths voor trance zijn Roland JP8000 Novation Supernova E.A. voor drums JomoX airbase Novation D-station en voor de stemmen een mooie vrouw (met een mooie stem;) ).

Zo heb je een lijstje met een aantal synths maar als ik jou was zou ik nu niet naar de winkel rennen om deze te kopen. Misschien vind je deze synths wel niet wat jij zoekt. Wat je ook kan doen is kijken naar software je zou ergens BUZZ kunnen downloaden (deze is gratiz) en gewoon daarmee ff pielen.

ik heb 2 mp3tjes als bijlage gedaan. Het gaat om de volgende songs:

- Alex Bartlett - My Angel (CJ Stone Remix)
- Ian van Dahl - Will I (Voodoo & Serano Remix)

Ehh..ja, de van Gogh-vergelijking gaat hier helemaal op. Loterij gewonnen, trouwens?

Waar je mee zou kunnen beginnen:

Leuke virtueel-analoge synthesizer : Access Virus C.
Leuke sample-playback synthesizer : Yamaha Motif 6. Gelijk je masterkeyboard.
Leuke drumbak : Novation D-station of Jomox Airbase 99, voor de TR-909 geluidjes.
Leuke sampler : Akai Z8
Leuk mengpaneel voor dit alles : Yamaha AW4416 - zit ook nog een HD-recorder en een CD-brander in.
Verder nog: een computer. Merken maken niet zoveel uit, als 't ding maar boven de 1.5 GHz zit (voor Intel/AMD). Misschien is anders een Mac iets voor jou - een G4 ziet er mooi uit. Daar duw je dan Cubase SX of Logic op.

Quanta costa? Weet ik niet, maar je kunt 't je schijnbaar veroorloven. Heb je dan iets wat deze muziek kan maken? Nou, een platencollectie om te kijken hoe de voorgangers het gedaan hebben alsmede een begrip van hoe je dit spul maakt is ook wel handig, en een microfoon met een jongedame erachter voor de vocals scheelt ook soms nog wat. Is de jongedame alleen fysiek knap, dan komt er een Antares Auto-tune bij.

Groeten Jan-Karel v.d. B.

P.S!!!!!!!!!!! In dit bericht zit de Voodoo & Serano remix van Ian van Dahl en in de volgende van mij de CJ Stone Remix van Alex Bartlett.

Dankjewel :).

Interview Future Music with Ian van Dahl
"We try not to rely on the computer too much. It's so easy to load it up with plug-ins, but me and Eric are real synth freaks. We've got about 80! Obviously, there's the Nord Lead, JP-8000, JP-8080, the Virus... we like synths that have lots of control so you can alter the light and shade of sound.

en dan zulke, uh, euh, muziek...:confused:

Origineel geplaatst door Prophet
Oops !!

http://www.futuremusic.co.uk/fm_people.asp?ID=6604

Een beetje beter je huiswerk maken boekaboeka, of heb je oude boeka's in je browser zitten?:D

citaat van Futuremusic:

YOU HAVE TO feel sorry for the Belgians. Like the little kid everybody used to pick on at school, Belgium is the butt of an endless stream of cruel Euro jokes. But after all, what have the Belgians ever done for us? ...

Olala... :[> :bekdicht:

Origineel geplaatst door Origin X
en dan zulke, uh, euh, muziek...:confused:

Je zal je investering toch terug moeten verdienen? :duivels:

He jongens, help die jongen gewoon effe vooruit.

Nou die muziek is gemaakt met een Moog system 55, een Roland system 700, Arp2500, volledig uitgebouwde Fairlight, een synclavier wat EMS spul en een Roland MC-303 groovebox.

Kopen die handel dus, en dan kun je ook gelijk een vette hit maken. Hoef je geen meer talent of kennis te hebben. Het kost een paar knaken, maar die heb je er volgens mij weer zo uit. :gaap:

Origineel geplaatst door Shivah
ben bang van niet, zo werkt het voor velen tegenwoordig8D

generatie copycat.....
:stupid
nee jo gekkie zo werkt dat toch altijd ...
een tr 909 is toch ook al 13 jaar een hype ?

je moet ergens mee beginnen dus begin je met wat je helden gebruiken

als je hem uitlegt dat ie met een sampler als beginner veel meer kan doen dan alleen die tr 909
dan ben je al een heel end

Hoi BoekaBoeka (:confused: )

Ga gewoon naar The Soundfactory in Gent en koop de ganse voorraad synths op, daarmee zal je vast die muziek kunnen maken ;)

Alle gekheid op een stokje:

Je zal het intussen al begrepen hebben dat jouw vraag 'verrassende' antwoorden opleverde. Wat je eigenlijk best doet is gewoon een half dagje doorbrengen bij bv The SoundFactory en ff wat spullen uitproberen en vragen stellen als iets niet duidelijk is.

't Is niet een bepaald toestel waarmee je een bepaalde sound/stijl kan bereiken maar wel hoe jij ermee omgaat. Je hoeft trouwens niet eens dezelfde apparatuur te bezitten om de meeste songs na te bouwen hoor :geslaagd:

Heb je al ervaring met synths of wordt dit je eerste kennismaking? Laat je niet afschrikken door al die terminologie, je staat gewoon aan het begin van een nieuwe (verslavende) hobby waarmee je misschien ooit .... 8)

Gewoon ff naar je favoriete muziekhandel gaan en je ogen de kost geven, en als iets niet duidelijk is kom je gewoon lekker hier terug voor meer info.

BTW, welkom hier op het forum

Origineel geplaatst door Shivah
ben bang van niet, zo werkt het voor velen tegenwoordig8D

generatie copycat.....
:stupid

Nu ook niet veralgemenen, hee...
Precies of niemand jonger dan 30 heeft potentieel om deftige muziek te maken...
Dat dit niet de manier is om te beginnen vind ik ook wel, maar daarom zijn niet alle beginnende twintigers (of tieners) zo...

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back