Met welke aparatuur zijn deze songs gemaakt??? plz

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nounou mensen..smaken verschillen.....als je dit soort vragen vervelend vindt moet je er gewoon niet (meer) op ingaan....ik moet me ook inhouden hoor ;)

maaaaarrrrrrrrrr..... ik lees in die link naar futuremusic dat ze voor de lead in hun hit de yamaha CS1x hebben gebruikt....nou klaar is klara..

Olaf

Offtopic

Offtopic

Sorry, ik heb het weer gepresteerd. We zijn weer wat afgedwaald van de topic...euh waar waren we gebleven?

Komaan, iemand een idee voor een leuk setje apparaten voor een beginner, niet te duur en ideaal om te starten ?

Ik denk dat dat 1voudigweg niet echt bestaat.

ehm.. Piano? Casio keyboardje? Prima om eerst gevoel te krijgen voor muziek.... Dat sequencen komt later wel.. 8o)

Ik zou voor de zekerheid gewoon alles kopen.
- Dan ben je een beetje flexibel in de toekomst.
- Kun je nog eens wat veranderen.
- Zo weet je zeker dat je de ene hitsingle na de andere kunt uitbrengen zonder out-of-style te raken.

Ik doe het al jaren zo.

style? dat woord zie ik wel vaker voorbij komen...is dat nou zo'n term die uit het gabber-wereldje is gekomen?

Olaf (de taalwetenschapper)

Re: Offtopic

Re: Offtopic

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Sorry, ik heb het weer gepresteerd. We zijn weer wat afgedwaald van de topic...euh waar waren we gebleven?

Ik hoop dat je die sorry meent....

Jij bent overgins niet de enige die weet wat muziek is en vooral wat niet.
Ik luister ook naar veel andere muziekstijlen, deze week nog naar 35007 en Nekromantix geweest om maar eens iets te noemen, maar dat wil niet zeggen dat ik daar nu echt elke thread over begin en dat ik zieltjes wil winnen...

I :duivels: techno...

Origineel geplaatst door olafmol
style? dat woord zie ik wel vaker voorbij komen...is dat nou zo'n term die uit het gabber-wereldje is gekomen?

Ik kom ech-nie uit de gabberscene. Of is 'scene' ook zo'n woord dat uit het gabbercircuit komt? En na een vraagteken komt een hoofdletter. En na drie puntjes ook... ;)

beroepstaalpurist

ik ben 10 jaar geleden her-begonnen met een geleende en in het stof achtergelaten casio met halfgrote toetsen (heb redelijke grote handen, dus...goe gelachen) en ingebouwde speakers, had em toen op men @tari 1040STe aangesloten (had 4midichannels).Heb erop gerammt tot ik hem 1 jaar later moest afgeven met 1 onherstelbaer toets en herplakte(viel er nadien ook af terug,lol), mijn kozijn vond het niet erg, want had dat ding toch maar weer eens afgeluist van moeder in de supermarkt ofzo in een vlaag van zijn gecondicioneerd MTV-brein fantasie ofziets gelijkaardigs.(is nogal een verwende jongen):engel:

Re: Re: Offtopic

Re: Re: Offtopic

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik hoop dat je die sorry meent....

Jij bent overgins niet de enige die weet wat muziek is en vooral wat niet.
Ik luister ook naar veel andere muziekstijlen, deze week nog naar 35007 en Nekromantix geweest om maar eens iets te noemen, maar dat wil niet zeggen dat ik daar nu echt elke thread over begin en dat ik zieltjes wil winnen...

I :duivels: techno...

Totdat er per ongeluk een hit uit zo'n groep uitrolt, dan laten die eerste fans hen direkt een stuk vallen omdat het dan groot publiek geworden is. Ik ken dat gevoel. Mensen willen iets nieuws van hen alleen en het dan een stukje doorgeven. Maar als het te groots word zoeken ze in veel gevallen zo'n ander nieuw fenomeen.
Ik zou graag de psychologie/sleutel achter dit eens willen weten. Ik heb dat ook, dat gevoel met sommige nummers, dat ik ze achteraf niet meer moet, niet omdat ik ze beu geworden ben, maar omdat iedereen ze nu heeft, raar hè?

Origineel geplaatst door Prophet
Top 40 muziek? Ja dat is bvb "castles in the sky" uiteindlijk wel geworden ja ,en hebben ze er daarna met dat commercieel succes er andere vlottere koek aangenaaid, tot daar toe.
Maar ik weet wel dat ze in belgie 3 maal is heruitgebracht en eerst in de US heeft gescoord alvorens hier een hit werd. (ik spreek over belgie,nederland is kortop gevolgd). Maar dat nummer in zijn eerste versie, had zoiets maagdelijk zuivers en mooi in zich daar kreeg je gewoonweg kippevel van. De mensen in de bizz geloofde erin zodat het een hit werd.(platenfirma zal het wel gewillen hebben zeker-money,money,money)
Dus wat is daar mis mee eigenlijk? Dat het een knappe plaat is?
Okay, nog ff een keertje off-topic dan ;)
Er zal zeker veel geld verdiend zijn met dit nummer, en ik ben het zeker met je eens dat het origineel van dit nummer best mooi is. Maar artiesten als Ian van Dahl, CJ Stone, en laten we Jan Wayne en DJ Boozywoozy dan ook maar in de zelfde zin noemen, maken een hoop nummers die allemaal klinken als goedkope hitjes. Persoonlijk vind ik dat niks hebben, maar er is genoeg goeie trance... en als je daar goed mee kan scoren, petje af hoor. "Veracocha - Carte Blanche" heeft heel vroeger ook in de top 40 gestaan, en dat is nog steeds een van de beste trance nummers allertijden.

Re: Re: Re: Offtopic

Re: Re: Re: Offtopic

Origineel geplaatst door Prophet
Totdat er per ongeluk een hit uit zo'n groep uitrolt, dan laten die eerste fans hen direkt een stuk vallen omdat het dan groot publiek geworden is. Ik ken dat gevoel. Mensen willen iets nieuws van hen alleen en het dan een stukje doorgeven. Maar als het te groots word zoeken ze in veel gevallen zo'n ander nieuw fenomeen.
Ik zou graag de psychologie/sleutel achter dit eens willen weten. Ik heb dat ook, dat gevoel met sommige nummers, dat ik ze achteraf niet meer moet, niet omdat ik ze beu geworden ben, maar omdat iedereen ze nu heeft, raar hè?
Dit is een typisch QOTSA verhaal. Nu zijn er van die jonge gastjes die helemaal de band van de drummer van nirvana leuk vinden in plaats van de nazaten van Kyuss.

terug ontopic

terug ontopic

Om effe terug to the point te komen :
Ik denk dat "boekaboeka84" gewoon een soundmodule moet kopen : bvb. een orbit. Daar zitten toch al die cliché-klanken dacht ik...
Dan moet je geen geld wegsmijten aan een synth, waar je alleen de presets van gebruikt.

Re: terug ontopic

Re: terug ontopic

Origineel geplaatst door oli303
Om effe terug to the point te komen :
Ik denk dat "boekaboeka84" gewoon een soundmodule moet kopen : bvb. een orbit. Daar zitten toch al die cliché-klanken dacht ik...

Rob zal het graag horen =(

Re: Re: Re: terug ontopic

Re: Re: Re: terug ontopic

Origineel geplaatst door oli303
OK... maar kheb toch gelijk of nie soms???
Wie is Rob trouwens?

Iemand die gewoon wat synthgeluiden in elkaar prutst ;) , je kan hem ook een bezoekje brengen op www.robpapen.com natuurlijk of gewoon, hier op het forum :)

Gaat Bukake eighties zich ook nog melden of is hier iemand van het forum ons een loer aan het draaien door een virtueel persoonske aan te maken ;)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Gaat Bukake eighties zich ook nog melden of is hier iemand van het forum ons een loer aan het draaien door een virtueel persoonske aan te maken ;)

Volgens mij zit ie nu z'n ronde aan het maken, MH, Feedback, dan richting Duitsland... hij is nog wel ff zoet.. :duivels:

Dat die persoon niet meer reageert daar verschiet ik niet van. Als er zo naïef geantwoord wordt. (uitgezonderd enkele)

Origineel geplaatst door Flatron
Dat die persoon niet meer reageert daar verschiet ik niet van. Als er zo naïef geantwoord wordt. (uitgezonderd enkele)

Vragen van dezelfde strekking:

Hoi, ik wil Michael Schumacher worden, welke auto moet ik kopen?
Hoi, ik wil zoals Rembrand worden, welke verf en kwasten moet ik hebben?
Hoi, ik wil zoals Agassi worden, welke ballen en welk racket moet ik dan kopen?
Hoi, ik wil zoals Tolkien worden, welke typemachine heb ik dan nodig?

Wie is er dan naïef? :z

Ach ja, hoewel ik best weet dat ik nooit zo goed zal worden, wil ik uiteindelijk toch ook gewoon alle spullen die Underworld ook hebben....*D

oftwel het is op zich niet vreemd om je te spiegelen aan je grote voorbeeld(en), en dat je zeker als beginner dan gaat kijken wat zij dan voor apparatuur gebruiken. Maar ja uiteindelijk werkt het natuurlijk toch niet zo.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back