Met welke aparatuur zijn deze songs gemaakt??? plz

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door King of Snake
Ach ja, hoewel ik best weet dat ik nooit zo goed zal worden, wil ik uiteindelijk toch ook gewoon alle spullen die Underworld ook hebben....*D

Bij het eerste dacht ik, die staat met beide benen stevig op de grond of is iig bescheiden. Zeer verstandig man. Na de tweede komma dacht ik: Begin maar vast met overwerken :duivels:

Re: Met welke aparatuur zijn deze songs gemaakt??? plz

Origineel geplaatst door boekaboeka84
Maak maar een lijstje en dan koop ik het binnenkort wel.

Als je dit soort onzin verkoopt vraag je mijns inziens om een naïef antwoord...

Neen mensen, ik heb aardig wat apparatuur maar deze zijn voor de projecten "Kids Music" en de remixen van een aantal artiesten in een dance stijl. Ik heb jaren pianolessen, drumlessen en clarinetlessen gevolgt. Mijn werkplaats (stage nog) is in Kontich (Antwerpen), waar ik samen met een aantal nog hoger opgeleide mensen aan al die projecten werk. Hehe, ben nog wel jong. Ik ben daarom nog niet zo gevorderd maar ik ga binnenkort een opleiding volgen, ook voor het gebruik van synthersizers. :)
Maar het probleem is dat ik thuis niet van plan ben die muziek van mijn werk te maken, maar gewoon weg trance. Vandaar dat ik die vraag stelde. Ik kan wel komen met een album, maar dan moet eerst alles gemaakt kunnen worden. Zangeressen, componisten zijn zeker geen probleem. Geld is (mag ik eigenlijk niet zeggen) ook geen probleem. Ik kan best 50 duizend euro missen, maar en dat weet iedereen ga ik niet alles uitgeven aan apparatuur omdat je gewoonweg niet met geld kunt gooien. ik begin dus maar met 8 duizend euro ofzo en misschien nog wel minder. Geld verdienen speelt geen rol, maar gewoon het leuke ervan. zegt iedereen mss wel, maar of je het gelooft of niet. ik meen het. Ik vond het ook ontoepasselijk om mijn naam te vermelden in dit forum, omdat het gewoonweg privé is.

In dat geval snap ik er geen ene :kont: meer van Mr. BoekaBoeka nogwat... :confused:
Ten eerste heb je al projecten achter de rug en als het goed is kijk je bij het maken van remixen toch wel stiekem wat artiesten hebben gebruikt? Neem desnoods een abbo op SoS waar je echt bergen info haalt van artiesten en wat zij gebruiken. Als je 8000 euro over de balk kan gooien plug je eerst maar eens een paar pond af voor een SoS abbo.

Verder kun je wel in een keer een berg synths kopen maar dan nog moet je ze stuk voor stuk leren. Begin dus met 1 of 2 en maak het jezelf niet te ingewikkeld. En als ik dan nog een goede tip mag geven: Koop een Kurzweil K2600. Nee heren forumleden, smeer hem niet de mijne aan. Meneer heeft geld zat en dan is de Kurz toch een van de allermooiste kwaliteitsbakken (de mijne is niet meer te koop). Koop eentje met de sample optie en alle uitbreidingskaarten en het is letterlijk de enige bak die je nodig hebt. Je kunt er zelfs mee. Ga eens naar www.youngchang.com. Zoek ISPdeRuijter eens op het forum en pb hem even. Hij lijkt wel een Kurzweil goeroe. Naast de Kurzweil koop je een VA of een echte analoge bak en dan ga je beginnen.

Veel succes.

Neen mensen, ik heb aardig wat apparatuur maar deze zijn voor de projecten "Kids Music" en de remixen van een aantal artiesten in een dance stijl.

Met welke spuletjes maak je nu deze muziek?
Misschien zit daar al vanalles tussen wat je ook gewoon kunt gebruiken om de muziek die je zelf
leuk vindt te maken. Wil je per definitie met synths & aanverwante werken, of wil je ook veel
alleen op een computer doen?

equate

Neen mensen, ik heb aardig wat apparatuur maar deze zijn voor de projecten "Kids Music" en de remixen van een aantal artiesten in een dance stijl.

Nou, dat verklaart al wat meer :). Okee... wat heb je zoal reeds staan? Dan weten we dat we geen dubbele vermeldingen krijgen.

Wat jij nodig hebt boenk is een goede sequencer zoals de rs7000... oh maar wacht eens, ik verkoop mijne toevallig ;)

OVER DE ZEIK!!!

Effe nog op die irritante muzieksoort trance.

Waarom laten jullie de controllers nieteerst eens effe met rust,
Probeer eens een nummer te maken met veel afwisseling en probeer herhalingen te verkomen.
Want ik vind die melodietjes altijd zo irritant, onorigineel en gewoon weg dom.
De enigste goede trance nummers die er zijn, zijn van de "grootheden" ,maar het enigste wat hun taak was zijn de controllers, en een beetje namaken. Want die zijn gewoon geript, zoals vocals ( wel leuk ), maar vaak worden de persoonlijke dingen gejat zoals de melodie, ZWAK HOOR!
En zelfs dat maakt af en toe niet eens uit, maar dan moet het wel beter zijn als het origineel. (WAT HAAST NOOIT HET GEVAL IS ). En dit zijn nou net DIE dingen die worden verkocht. JAMMER voor de revolutie van muziek, Ja het was 20 jaar geleden een revolutie maar ik vind dat we nu wel eens een stap verder mogen gaan door ons te richten op de harmonische kant wat ook heel MOOI AGRESSIEF MILD CHILL kan zijn in deze music branch, zodat ik niet wordt vegeleken met een plak en knip mannetje! Dus probeer gewoons eens veel afwisseling te creeëren zonder dat je een mix of drie verschillende nummers maakt in 1. En voel de emotie die opkomt als je met de noten ligt te kutten, want dat gevoel is dan van jouw, maar ben dan wel streng en probeer de melodie eens wat langer en tegelijkertijd afwisselender te maken en dat nog als het even kan in 4 of meer maten met nog een aantal contrastpunten erbij voor de afwisseling, en als dat allemaal nog leuk bijmekaar past dan ben je volgens MIJN goed bezig. En dit gedeeltje kun je al oefenen doormiddel van je goedkopen geluiden op je soundkaart en je gekraakte cubase enz. Alles klinkt zo wel schraal maar als je er dan met de synths.en de controllers mee aan de slag gaat. DAN HEB JE GOED NUMMER .
LET OP: door het vele evalueren kost het heel VEEL tijd en maak je niet een nummertje in een dag of 4.
JA JA JA je hebt uitzonderingen en er zijn ook veel nummers die irri zijn maar toch daardoor ook gewoon harstikke goed
zijn. DEZE vind ik persoonlijk wel relax, (weet niet de naam van de artiest) I DON"T CARE WHAT PEOPLE SAY!
MAAR ja BOEIEN GEWOON LIGGEN KLOTEN MET DE SHIT>
Gelukkig ben ik nu in een stadium waardoor ik eindelijke is wat nieuwe shit kan aanschaffen want na 3 jaar met de zelfde rotzooi word ook een beetje saai!

Iedereen nog veel SUCCES (niet door roelroel maar door mij geplaats/ moest erbij vermeld staan van RR).

wie heeft dat nu weer gezegd. In elk geval hoef je je van deze man niet veel over aan te trekken want als jij D-note - shed my skin trance noemt, dan zit ie kennelijk niet echt in die muziek?

Als ik ff heel eerlijk moet zijn, dan vind ik dat diegene die al die apparatuur wilt hebben waarmee die commerciele hits zijn gemaakt en zelf dat er ook mee wilt doen een beetje oppervlakkig is, met alle respect hoor! Maar doe gewoon je eigen ding, ga synths testen en kies jouw manier van werken en jouw sounds, tuurlijk kunnen sommige sounds soms een beetje af en toe op elkaar lijken, daar kan je niet omheen maar om nou al die typische geluidjes weer te gaan namaken en er zelf in geloven om er een hit mee te scoren... :Z Ik ben zelf een liefhebber van trance en hou er heel erg van, maar niet radio 538 muziek zoals ik dat maar zal noemen, en dan weten jullie wel wat ik bedoel. Ik heb ook sterk de indruk dat deze persoon nog niet goed ingeburgerd is in muziekland, denk nou niet dat als je een JP-8000 of iets dergelijks hebt dat je dan meteen met een druk op de knop een hit scoort want daar komt toch wel wat bij kijken, veel mensen denken dat: "Als je zulke apparaten hebt dan moet het wel makkelijk zijn om een vet nummer te maken"----> NEE, Je moet er echt wel wat voor doen, je moet een beetje weten wat de logica v/d werking van zo'n ding is, wat doen al die filters, wat is een oscillator? zeker een beetje creatief en muzikaal zijn, hoe werk ik met MIDI? en hoe ga ik mijn liedjes in een sequencer stoppen, hoe ga ik dingen samplen? en ga maar door.Als je een opleiding gaat doen kan dat wel wat helpen, maar dan moet je wel toch blijvwn doorzetten. Bedenk je dus voordat je zulk spul gaat kopen en vooral als je nieuw bent in deze sfeer want dan heb je nog veel huiswerk te maken wat langdradig kan zijn, zeker niet iets wat je snel in een weekie onder de knie hebt. Ook al heb je 50.000 euro of wat dan ook tot je beschikking, denk toch ff 3 keer na.
Anyway succes, en dat we allemaal maar mooie muziek mogen maken!

mensen...waar gaat het toch heen met deze thread???

ik ben inmiddels het spoor bijster...

:confused:

equate

Origineel geplaatst door equate
mensen...waar gaat het toch heen met deze thread???

ik ben inmiddels het spoor bijster...

:confused:

equate

Als de vogeltjes het nog niet op hebben kun je de kruimeltjes volgen naar het juiste spoor Remy :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back