cubase LE 4 met alesis multimix firewire 16 probleem

VTLSM

Ingeburgerd
Beste Synthforumleden,

Ik heb een 2tal maand geleden een alesis multimix 16 firewire aangeschaft voor te gebruiken met ableton ( ik heb een mac trouwens) maar wil hem nu gebruiken voor de bijgeleverde cubase LE 4.

Mijn probleem is echter bij het installeren dat ik volgens de uitleg in de handleiding ( die overigens wel uitleg geeft bij windows, maar bitterweinig bij mac) de alesis multimix moet instellen voor de 16 inputs ( heb 8 mono's en 4 stereo's gekozen) maar wat moet ik instellen bij de outputs?? ( In het Cubaseprogramma: Devices>VST Connections>Outputs)

Ik krijg namelijk niets te horen via de headphone of main mix out ( hij staat ingesteld bij de multimix, geen zorgen :) ) maar ik weet niet goed hoe die input moeten instellen omdat ik cubase niet ken...

Mijn excuses voor mijn 'beginnersvraag' .

Groeten

Wel, het zat bij de Alesis Multimix Firewire bij, ik zal nog eens goed kijken naar alle papieren die erbij zaten, maar ik vond toch alleen wat info over cubase rond het gebruik bij windows en niet bij mac... Hoewel er een macversie van Cubase bijgeleverd werd...

edit: Het PDF bestand zal ik meteen eens zoeken, zien of er daar meer info staat :)

Hmm, ik heb gezocht op de cd die bij de alesis multimix bijzat, vond enkel de cubase bestanden voor mac en windows en hoe je het moet registeren bij cubase zelf, maar niets over het installeren zelf, er staat wel wat in het boekje over het installeren, maar dit is enkel uitgelegd voor windows, voor mac staat er heel weinig in...

Het instellen van de inputs/outputs in Cubase moet hetzelfde zijn voor Mac en PC. Je hebt wel een verschil in hoe je de drivers van de Alesis installeert, maar eens de interface door de computer herkend is moet Cubase gewoon Cubase zijn. Als je de correcte driver van de Alesis hebt geinstalleerd (en ik denk het wel want je kan de inputs definieren) dan doe je hetzelfde voor de outputs (Alesis out L en R ?? 1 en 2??). De Multimix heeft twee outputs en die kan je dus als stereo out instellen in VST outputs in Cubase.
Eens je dat hebt gedaan moet je natuurlijk op de MultiMix ook de output goed instellen. De return van Cubase heet 2TR (two track) in de mixer en je kan die met een drukknop routen naar Monitor. Niet terug in de mix want dan krijg je feedback loops.

Back