[access] Virus A: Kicks?

tim

Ouwe rot
Kan je eigenlijk met een Virus A (vette) kicks maken en hihats?? mischien een beetje een domme vraag maar ja...

Moet geen probleem zijn. Maak een mooie pfieuw en voeg nog wat resonantie toe, cutoff naar beneden met een 24 db lp filter, beetje distortion, en there you go !

Ik weet niet zeker of de A bandpassfilters heeft, maar zo ja kun je met een wat hoge toon(1 oscillator moet genoeg zijn), en een envelope setting die flink in de plus staat, samen met weer genoeg resonantie, een leuke hihat krijgen.

De heftigste hihats lrijg je met extreme settings, lage cutoff. Je kent het wel, je krijgt dan allerlei giltonen.

Zorg ervoor dat die net niet komen, dus de cutoff net boven die zelfoscillatie houden !

Hey bedankt voor de snelle reacties!! Ben van plan er eentje te kopen vind het wel een dik apparaatje namelijk voreg me alleen af of ie kickes en hihats kan maken dat kan dus! dan weet ik dat ook weer!

Origineel geplaatst door 6 trak
zal vast wel lukken....... erm... qua parameters dan ;)

maar goed... neem een blokgolf... gooi deze over een pitch envelope... ff cutoffen + beetje reso naar smaak toevoegen... ff in de fruituur en klaar is je VETte kick 8)

Wat is een pitch envelope? hoe ziet z'n ding er uit??? (parameters?) ben het aan het proberen met mn A-station maar die is daar volgens mij niet zo geschiked voor!

Pak een snelle envelope en moduleer hiermee de pitch van osc 1 (1 osc = genoeg) lekker heftig, zoals 6trak aangaf beetje rotzooien met de envelope settings en filters dan heb je zo een vette kick, waarschijnlijk heb je geen dedicated pitch envelope op de a station.

zoeits als ENV SOURCE -> OSC1 PITCH MOD/DEPHT of een ASSIGN in de envelope section waar je osc pitch kan selecteren.. allemaal hetzelfde principe maar het heet anders

De envelope moduleert een opgegeven parameter op basis van TIJD, je laat de pitch dus gedurende een bepaalde tijd (envelope attack time) van laag naar hoog schieten (dat is dus de pieuwwww), als je deze tijd erg kort maakt en de picth variatie groot krijg je een kick !!

:)

Origineel geplaatst door tim
Wat is een pitch envelope? hoe ziet z'n ding er uit???

Zo ziet een envelope in de pits er uit...

Attachments

• pitenvel.jpg
    pitenvel.jpg
    28,4 KB · Bekeken: 82
Nee die zit er volgens mij niet op! dus dan gaat het volgens mij niet!als ik de cutoff bijna dicht draai en de frequentie helemaal open zet dan krijg ik alleen een plopje! zal wel aan de a-station liggen!

GHEHEHEHEHEHE Q toch!!! :D :D :D :D :D AH YEAH! 8)

ok doe dan het volgende...

- CUTOFF freq bijna helemaal dicht
- RESONANCE helemaal open

- de ENVELOPE:
ATTACK = geen
DECAY = 1 of 2 (in iedergeval snel)
SUSTAIN = 0
RELEASE = gelijk aan DECAY waarde

nu stel je bij het VCF (of filter) de ENVELOPE diepte in...
vergeet ook niet een beetje ruis toe te voegen, de zal aan het begin een wat analogere tik geven en vervolgens door het filter weer verdwijnen...

nu ga je net zo lang tweaken tot jouw'n kick naar smaak er uit rolt

ready. 8)

Laatst gewijzigd:
Bijna vergeten maar errugg belangrijk..

Zorg dat de waveform die je gebruikt/de osc produceert bij elke toetsaanslag op hetzelfde punt start, anders krijg je een wobbelende bassdrum :D (op de virus regel je dit door 'phase init' > o in te stellen)

Succes!

Of gebruik een LFO in 'one shot mode' ipv een envelope.

Maar wat hebbie nu? Enn Virus A of A-station?:confused:

Origineel geplaatst door OnAcid
Of gebruik een LFO in 'one shot mode' ipv een envelope.

Maar wat hebbie nu? Enn Virus A of A-station?:confused:

Heb een A-sation maar wil een virus!

Back