Probleem external fx in cubase

1908

Stamgast
Hallo ik heb een probleem met external fx in cubase sx 3

ik heb de outputs & inputs aangesloten op mijn geluidskaart zoals
in de handleiding staat
maar als ik de externe fx selecteer op het kanaal van een softsynth
dan is de fx niet meer selecteerbaar en ook niet weg te halen
ik zie dan alleen de naam van de fx
maar kan er verder dus helemaal niks mee

is er iemand die dit ook wel is heeft gehad ?
of iemand die mij kan vertellen wat ik eventueel heb fout gedaan ?
alvast bedankt

Ik ken SX niet zo maar weet wel dat sommige externe FX niet door Cubase te besturen zijn (geen settings direct te regelen in Cubase), dat het toestel dat het wel kan ook via MIDI/USB MIDI verbonden moet zijn met je PC en dat je elk toestel maar 1 keer kan gebruiken. Niet zoals je virtuele gear die je op elk kanaal kan smijten kan je een echt aparaat maar een keer gebruiken.

ja dat klopt idd
maar ik bedoel dus dat hij de externe fx disabled
zullen we maar zeggen

Externe FX kan je maar 1x gebruiken. (logisch want hardware kloont zichzelf niet als je in cubase een knopje gebruikt)

ik weet dat je hem maar 1x kan gebruiken
maar zelfs dat lukt niet whehe
ik selecteer gewoon bij de plugins en dan external effect
dan laad ie hem en gelijk is ie disabled of hoe je het wil noemen 8~
als ik er dan op klik gebeurt er niks kan de fx niet weghalen
niks .
je ziet in de mixer dan alleen de naam staan en daar blijft het ook bij
verder kan je er niks mee dus

ik heb het even getest in cubase 4 daar werkt het in ieder geval wel goed in.

overigens is de meest gebruikelijke werkwijze voor externe fx handling dat je een group channel voor dat fx aan maakt, daarna kun je alles wat je in cubase door die externe fx wil laten lopen door dat group channel routen.

als ik het me goed herinner werkte het in sx3 ook wel goed trouwens, maar dat is zo lang geleden dat ik het niet meer zeker weet :D

je kan nu gewoon veilig upgraden, inmiddels werkt 4 wel behoorlijk stabiel.

daar ben ik weer
en blijf hetzelfde probleem houden
heb nu sinds gister een tc powercore
in me pc zitten
en ook als ik die plugins wil gebruiken worden ze gedisabled
heb even een print screen gemaakt
56175633.jpg

zoals je ziet doen de cubase plugins het wel
alleen de externe fx niet :S
weet iemand een oplossing mischien ?

Laatst gewijzigd:
Heb je delay compensation toevallig niet aangeklikt. Probeer dat eens uit te zetten. Als ik delay compensation gebruik dan kan ik ook een aantal plugs in SX 3 niet meer gebruiken.

ja die heb ik idd aangeklikt ja
zal is kijken wat hij doet al het uit staat

thanx
ja nu doen de powercore plugins het wel
ook de externe fxen doen het .
vreemd dat ze het met de dcp niet doen dan :stupid
omdat de dcp juist zo handig is van cubase

Ok dat is mooi!! Ja die functie van cubase is idd heel erg handig. Je kan hetzelfde bereiken met de delayfunctie die je per midikanaal hebt. Even kijken met welke latency je nu werkt en deze waarde overnemen naar de individuele delay van jouw midikanaal. (de schuif met de afbeelding van dat klokje. Onder de volume en panning schuifjes) De effecten blijven dat wel gewoon werken.

De functie die jij normaal gebruikte kan je dan evengoed nog gebruiken als je zonder delay iets realtime wilt inspelen. Het is dan natuurlijk geen probleem als er even wat effecten niet werken. Als je klaar bent met inspelen knal je dcp gewoon weer uit en de effecten werken weer.

Suc6 ermee!!

Jullie zouden allebei eens in de manual moeten lezen waar die knop nou precies goed voor is! :D

Wat een held zeg. Het probleem is opgelost en hij moet nog even een steek onder water uitdelen over de functie van de knop. Dat ik het probleem op los zal er vast mee te maken hebben dat ik de functie van de knop niet begrijp...

Wat een held zeg. Het probleem is opgelost en hij moet nog even een steek onder water uitdelen over de functie van de knop. Dat ik het probleem op los zal er vast mee te maken hebben dat ik de functie van de knop niet begrijp...

Iedereen kan op een knopje drukken. In de trent van: "leer een aap een kunstje". Handiger is te weten wat de functie is, zodat je zelf kunt berederen waarom je ergens al dan niet op moet drukken. En die kennis krijg je door over de functionaliteit te lezen in de manual. Dan weet je ook waarom je dingen doet, en niet alleen maar dat iemand je aangeeft "druk eens hierop of druk eens daarop", maar je eigenlijk geen flauw idee hebt waarom.

Veel leesplezier! :okdan:

Back