Voor de liefhebbers.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door olafmol
summer sundays vinnik bij verre de beste van het stel...de rest vinnik wat gedateerd/geforceerd klinken....kweetnieprecies hoe dat komt.....denk doordat ze alle 3 een beetje een bepaalde stijl van een aantal jaren geleden proberen na te doen.... productie-technisch ed zit het allemaal goed in mekaar, dat wel......ook veel goeie kleine truukjes met effecten en delays..... misschien dat bij summer sundays dat lead-soundje af en toe net iets minder kan, of iets andere themaatjes doet voor de afwisseling...

Olaf

Hoor ik hier een negatieve noot ?

Klopt wel wat de lead van Summer Sundays betreft. Had geen inspiratie meer op dat ogenblik en was ook lui.
E_V1 is idd 2 jaar oud. Maar het gaat em om de melodie. Het arrangement is zo gewijzigd. De sound van de Melodie in E_V1 vind ik zelf niet de juiste. Daarom klinkt het wat geforceerd.

Goede kritiek !

Laatst gewijzigd:
Zo, ff naar E-V1 zitten luisteren en dat klonk heel goed, zelfs op zo'n intern speakertje van m'n desktop pc :okdan:
Technisch lijkt mij alles tip top hoor (niet dat ik zo'n wonder ben om dit na te gaan), wel vrij commercieel klinkend maar dat bedoel ik dan als compliment. M.a.w. dit nummer kan best meedingen naar een mooie plaats in de charts.

Ben echt benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn als je ook nog vocals toegevoegd zal hebben. Hopelijk vind je snel een mooie Evy, en hopelijk kan ze dan ook zingen ;) , dat verdiend deze track wel.

Luister vanavond naar je overige tracks, ben benieuwd.

het Enigma gehalte van war on terror vonnik iets aan de hoge kant. De verwantschap van de stemsample "War Against Terror" en de rest van het nummer ontgaat me eerlijk gezegd. (alhoewel het wel een beetje een suffe oorlog is natuurlijk...:Z ) Maarja, what's in a name, zul je zeggen.
Prodcutietechnisch is er weinig op aan te merken, degelijk, doordacht en helder kwa opzet. "100% Egal" zegmaar!
Misschien is dat het nu juist waarom dit nummers mij niet zo aanspreekt,

Freeway heeft goede vocals! Goeie stem, en leuk ook hier en daar filters, delays toegepast. De rest van de geluiden/begeleiding had wat mij betreft veeel extremer, ruiger mogen zijn!! Hier zit zeker potentie in!!! Gooi OPEN die Distortions en Compressors!!!

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
het Enigma gehalte van war on terror vonnik iets aan de hoge kant. De verwantschap van de stemsample "War Against Terror" en de rest van het nummer ontgaat me eerlijk gezegd.

ja, t was eigenlijk de bedoeling om het nr een beetje ironisch te makennaar die 11 sept hype toe...
maar misschien is die opzet wat in het water gevallen..
op't eind van die sample valt het woord war samen met het woord terrorism...
omdat het eigenlijk 2 dezelfde dingen zijn maar dan anders verwoord...

...but who cares anyway ?

Ik ben in ieder geval wel een liefhebber! Althans, War on Terror en Freeway vind ik goeie nummers, lekkere sounds, goeie compositie, gaat niet snel vervelen. De andere 2 nummers zijn niet echt mijn smaak, maar ze klinken zeker niet slecht.

He sKeLeTvM,

Als je nou eens minder ging ouwehoeren en meer muziek maken. Is dat wat? ;)

Vind het stuk voor stuk kwaliteit. War on Terror is m'n smaak. En ook vanwege die mooie kick. En herken ook wel wat van die samples :)

Freeway lijkt wel wat om een Orbital nummer eigenlijk.

Maar niet denken dat je er bent he, nu gaat die lat hoger. 8o)
(In E-v1 zit bij 54s een tikje trouwens.)

Voor iemand die zó veel poste met kritiek over hoe muziek er bij zou moeten staan verwachte ik wel iets meer...

Leuke produktie, klinkt gelikt. Helaas wel een 1000 in een dozijn sound dus zeker niet vernieuwend om maar een dooddoener te gebruiken. (alleen daarom al is uw vrees voor pikken ongegerond)

He Q, denk aan je hart beste man (of zet mij anders eerst in je testament voor de mono-poly :engel: ).

O sh!t, zag even niet dat je Belgenhumor gebruikte Q, werk je met hun samen in één studio :D

Heb Summer Sundays beluisterd.

't zal qua productie en genre etc. wel heel erg OK en goed gedaan zijn, maar het kon me helaas niet echt boeien.:kroon:

war on terror:
klinkt lekker, love the sax :)
productiekwaliteit lijkt me erg goed maar het klinkt wel een beetje voorzichtig, xou nie weten hoe ik 't anders moet zeggen

Origineel geplaatst door fuse
He sKeLeTvM,

Als je nou eens minder ging ouwehoeren en meer muziek maken. Is dat wat? ;)

Vind het stuk voor stuk kwaliteit. War on Terror is m'n smaak. En ook vanwege die mooie kick. En herken ook wel wat van die samples :)

Freeway lijkt wel wat om een Orbital nummer eigenlijk.

Maar niet denken dat je er bent he, nu gaat die lat hoger. 8o)
(In E-v1 zit bij 54s een tikje trouwens.)

LOL Fuse !

Wel, ik zal je uitleggen waarom ik de laatste tijd zo zit te ouwehoeren en rond me heen te schoppen. Eigenlijk is het zo dat Jazzmann en ik al een poosje bezig zijn met de bouw van een nieuwe, behoorlijk uit de kluiten gewassen studio. Echter, er zit wat delay op de output (budgetten natuurlijk) waardoor we al een paar maand stilliggen en ik moet aankijken tegen dat mooie materiaal...dat braaf in de dozen staat te wachten op montage. Dus : FRUUUUSTRAAAAATIE ! Vandaar.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
LOL Fuse !

Wel, ik zal je uitleggen waarom ik de laatste tijd zo zit te ouwehoeren en rond me heen te schoppen. Eigenlijk is het zo dat Jazzmann en ik al een poosje bezig zijn met de bouw van een nieuwe, behoorlijk uit de kluiten gewassen studio. Echter, er zit wat delay op de output (budgetten natuurlijk) waardoor we al een paar maand stilliggen en ik moet aankijken tegen dat mooie materiaal...dat braaf in de dozen staat te wachten op montage. Dus : FRUUUUSTRAAAAATIE ! Vandaar.

Ja en dat hoef je dan dus niet op dit forum te uiten.......:frons:

Ik heb je tracks ook effe geluisterd en qua productie zitten ze goed in elkaar, alleen vind ik ze niet bijzonder in de zin van dat het "apart" is of een "eigen stijl" heeft.

Origineel geplaatst door The Q
Voor iemand die zó veel poste met kritiek over hoe muziek er bij zou moeten staan verwachte ik wel iets meer...

Leuke produktie, klinkt gelikt. Helaas wel een 1000 in een dozijn sound dus zeker niet vernieuwend om maar een dooddoener te gebruiken. (alleen daarom al is uw vrees voor pikken ongegerond)

Tja Q, wat de tracks die ik postte betreft heb je deels gelijk. Wat verwachtte je dan meer ? Kan je dat wat beter omschrijven ? Hoewel ik best plezier beleefde aan het maken van de tracks in kwestie, is het zo dat de tracks waar Jazzmann en ik nu mee bezig zijn (Vagant bv... Jazzmann ???)helaas niet in dat stadium zijn (zeg maar kladwerkjes) om hier te posten,want dan kreeg je wellicht een goed idee van mijn (onze)intenties. (maar daar heb je uiteraard niks an want je kan ze niet beluisteren natuurlijk)

Verder wil ik niet per se zo vernieuwend zijn want het liefst van al maak ik mainstream pop. Zeg maar liedjes met vocals,akkoorden, een intro en refrein waar standaard instrumenten en arrangementen worden gebruikt, maar waar de 'song' de essentie is. De ervaring leerde me intussen immers dat je hiermee het meest kans maakt om plaatjes te maken. Er is altijd plaats voor goeie pop, dat bewijzen dagelijks een aantal groepjes op de radio. Ik zou misschien 'Awakening' of pakweg 'Day by' (Jazzmann ) posten , maar nogmaals, die muziekjes zijn maar half af, zeg maar in 'demo' stadium en ze moeten gewoon overgedaan in een hi-tech omgeving. Het zijn nummers met potentieel, en dat werd al meermaals beaamd door de juiste mensen. Als je tenminste van moderne pop houd. Zowel Jazzmann als ik verschenen vorig jaar op een compilatie waar de boventoon wat meer experimenteel en vernieuwend was. En weet je wat ? Die CD verkocht voor geen centimeter hoewel ik wel durf zeggen dat er goeie dingen opstonden.

Geef toe, Axelle Red bv heeft niets met dansmuziek what so ever te maken, maar ze verkoopt wel heeeeelwat plaatjes hoewel het vernieuwend karakter in haar muziek echt wel ver te zoeken is. Ook bij Robbie Williams of Coldplay bijvoorbeeld. Maar stuk voor stuk wel hits omdat het goeie songs zijn. En geloof me, songwriting is heelwat anders dan trance of house maken. En dat is vaak, overigens terecht denk ik, de kritiek die ik heb. Vandaar dat ik het een beetje spijtig vind dat synthesizers en computers, en niet hier aleen op DSF, te vaak synoniem staan voor 'dansmuziek'.Tot op heden hoorde ik nog geen enkele wat meer pop georienteerde muziek. Vandaar dat ik hier ook liever tracks post die zich in die 'dance' zone of stijl bevinden. Ik heb een echt rechtoe-rechtaan technootje dat ik kortelings zal posten en weet je, helemaal niks vernieuwend ! Rechtoe rechtaan boom-shhh-boom-shhhh dreuntechno...leuk om maken, maar niet echt een uitdaging. Maar het verkocht wel 2500 stuks op vynil. Puur in opdracht van... gemaakt en ook faktuurtje voor verstuurd want ik beschouwde dat als 'job'

Origineel geplaatst door C-Code
Ja en dat hoef je dan dus niet op dit forum te uiten.......:frons:

Ik heb je tracks ook effe geluisterd en qua productie zitten ze goed in elkaar, alleen vind ik ze niet bijzonder in de zin van dat het "apart" is of een "eigen stijl" heeft.

Och ik ben al blij dat velen het schijnbaar goed in elkaar vinden zitten en dat het blijkbaar allemaal wel aanvaardbaar klinkt (mp3!!!)

Mijn eigen 'aparte stijl', daar begin ik nog niet eens aan want dat snapt toch geen hond en krijg ik aan de straatstenen niet kwijt.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Mijn eigen 'aparte stijl', daar begin ik nog niet eens aan want dat snapt toch geen hond en krijg ik aan de straatstenen niet kwijt.

Dus je werkt liever aan muziek dat niet je eigen stijl is maar wel lekker veel centjes oplevert? Wat een uitdaging zeg...

Ik denk dat wat je zegt wat betreft de koppeling tussen electronische instrumenten en dance op dit forum reuze meevalt. Ik zie hier vaak genoeg post over synthesizer deuntjes, en ook over hip hop komen dingen langs.

Wat ik wel een discutabel punt vind is dat je songwriting hebt, en songwriting. Je hebt muziek die geschreven en gemaakt is met "traditionele" instrumenten (zoals tracks van coldplay en robie williams), en je hebt songwriting met voornamelijk "electronische" instrumenten. Daar zit een groot verschil tussen.

Daarnaast denk ik dat je niet kan stellen dat songwriting "moeilijker"is als het maken van electronische muziek. Dat is meer een kwestie van routine en ervaring krijgen in wat je doet. Ik zie iemand die bv "traditioneel" liedjes maakt, niet zomaar een knap breakbeat werkstuk in elkaar kan zetten ala prodigy !!!

Natuurlijk is er een verschil tussen repeterende electronische muziek, die makkelijk in elkaar gezet is, en electronische muziek die echt wel VEEL werk gekost heeft.

Maar dat gaat net zo goed op voor traditioneel songwriten, daar heb je ook makkelijke dingen in maar ook zeker moeilijke...:halleluja

Origineel geplaatst door Arveyman
Dus je werkt liever aan muziek dat niet je eigen stijl is maar wel lekker veel centjes oplevert? Wat een uitdaging zeg...

Ja dat was ook het eerste wat door mijn hoofd ging toen ik zijn stuk las......:confused:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back