Voor de liefhebbers.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Mijn eigen 'aparte stijl', daar begin ik nog niet eens aan want dat snapt toch geen hond en krijg ik aan de straatstenen niet kwijt.

:D
that's the spirit! geef het volk gewoon wat ze willen. jezelf artistiek uiten is voor mietjes!
8o)

Och ik ben al blij dat velen het schijnbaar goed in elkaar vinden zitten en dat het blijkbaar allemaal wel aanvaardbaar klinkt (mp3!!!)

Mijn eigen 'aparte stijl', daar begin ik nog niet eens aan want dat snapt toch geen hond en krijg ik aan de straatstenen niet kwijt.

Origineel door sRV-Man.
Dus je werkt liever aan muziek dat niet je eigen stijl is maar wel lekker veel centjes oplevert? Wat een uitdaging zeg...

Wat een realist!

Tja Q, wat de tracks die ik postte betreft heb je deels gelijk. Wat verwachtte je dan meer ? Kan je dat wat beter omschrijven ?

Kijk door onder andere ABBA (dat bleef hangen :D) en een hele reut andere suc6volle artiesten analytisch in de verschillende topics ter sprake te brengen, dacht ik: daar moet me toch een kennis van zaken zitten die in staat is een song/riedel neer te zetten die me bij de ballen grijpt.

Vond de produktie OK maar de nummers stoffig (leuk voor achtergronddingetjes bij radio en TV) . Kon je hartgrondige voorstelling van zaken niet terugvinden in deze werkjes, vandaar mijn "teleurstelling".

Andere stijlen werken zeker verfrissend, probeer er daarom 1 te vinden.
[edit laatste zin in ander verband]

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Arveyman
Dus je werkt liever aan muziek dat niet je eigen stijl is maar wel lekker veel centjes oplevert? Wat een uitdaging zeg...

Of hoe mensen er volledig in slagen om citaten helemaal uit zijn verband te rukken en minder genuanceerde uitspraken te doen.

Als jij me morgen vraagt om een trashmetal nummer te schrijven, dan zal ik dat graag met een hart voor dat muziekgenre voor je doen.
Ik zou zelfs mijn armen vol laten tatoeren en een motorjek met doodshoofden in de studio dragen en bier zuipen om mij zo volledig mogelijk in de trashmetal sfeer te begeven. Heb je cd's van The Fearfactory, Slipknot of Sepultura ? Ik wel.
Als jij morgen mijn beste Arv net zoals ik de kaas op je boterham moet verdienen met het schrijven van allerlei verschillende dingen dan zou je wellicht niet hebben geschreven wat je nu schreef.

Maw, ik ben gek van Fusion, maar geen hond die het snapt, en niemand zit daarop te wachten...dus ik ga me echt niet amuseren met wat fusion te schrijven.

Origineel geplaatst door C-Code

Daarnaast denk ik dat je niet kan stellen dat songwriting "moeilijker"is als het maken van electronische muziek. Dat is meer een kwestie van routine en ervaring krijgen in wat je doet. Ik zie iemand die bv "traditioneel" liedjes maakt, niet zomaar een knap breakbeat werkstuk in elkaar kan zetten ala prodigy !!!

Natuurlijk is er een verschil tussen repeterende electronische muziek, die makkelijk in elkaar gezet is, en electronische muziek die echt wel VEEL werk gekost heeft.

Maar dat gaat net zo goed op voor traditioneel songwriten, daar heb je ook makkelijke dingen in maar ook zeker moeilijke...:halleluja

Grappig dat je Prodigy vernoemt...zoek even op welke muziekstudies Liam van Prodigy deed. Toeval of niet, maar ik hoor in Prodigy gelijk intro's, thema's, akkoordenschema's,refrein...misschien omdat de componist in kwestie jaren klassiek en Jazz volgde aan een conservatorium ? Of speelde dit niet mee denk je ?
Bovendien krijgt hij de hulp van een aantal erg bekende songwriters, producers, technici...

Ik denk dat iedereen die op behoorlijk niveau muziekonderwijs kreeg, net zo goed een bossa nova componeerd als dat ie breakbeats zou programeren. Of muziek, los van eender welke stijl succesvol is, hangt van veel meer factoren af dan alleen de compositie op zich.
Ik wil de mensen die ik ken en die bloedmooie muziek maken die het daglicht nooit zal zien, geen eten geven....of zangeressen die de Kate Ryans van deze planeet naar huis zingen...ze hebben alleen niet het bakkes nog de tieten om het te maken ...en das maar 1 voorbeeld.

Grappig dat je Prodigy vernoemt...zoek even op welke muziekstudies Liam van Prodigy deed. Toeval of niet, maar ik hoor in Prodigy gelijk intro's, thema's, akkoordenschema's,refrein...misschien omdat de componist in kwestie jaren klassiek en Jazz volgde aan een conservatorium ? Of speelde dit niet mee denk je ?
Bovendien krijgt hij de hulp van een aantal erg bekende songwriters, producers, technici...

Er zijn ook genoeg producers die niet geschoold zijn, en die nog geen noot kunnen spelen. Maar wel vette tracks maken.
Ik vind je visie nogal zwart / wit.......

Maar Liam is in ieder geval iemand die met zijn eigen passie verder is gekomen, en niet door hitjes te gaan schrijven omdat ie anders de kaas van zijn boterham niet kan verdienen.

Ik heb meer respect voor mensen die hun eigen creativiteit durven te uitten, dan mensen die liedjes gaan schrijven omdat ze er anders geen geld ermee verdienen.......

Hoewel ik best plezier beleefde aan het maken van de tracks in kwestie, is het zo dat de tracks waar Jazzmann en ik nu mee bezig zijn (Vagant bv... Jazzmann ???)helaas niet in dat stadium zijn (zeg maar kladwerkjes) om hier te posten,want dan kreeg je wellicht een goed idee van mijn (onze)intenties. (maar daar heb je uiteraard niks an want je kan ze niet beluisteren natuurlijk)

'k heb nog een live-opname gevonden van "vacant" (weliswaar de kladversie)
...ff principes overboord gooien & dan toch maar een on-afgewerkte versie on-line gooien.

hier hebben we trouwens de Tu-VA-030 gebruikt, een zééér zeldzame boventoonsynth

http://users.pandora.be/darklopez1/vacant.mp3

En als je dan commercieel wil zijn om je geld te verdienen (wat heel begrijpelijk is) zul je zien dat het leuker is (en een grotere kans van slagen heeft) als je toch wat van je eigen ideeen erin stopt. Veel van de leukere (commerciele) hits zullen altijd iets in zich hebben dat niet standaard (=niet commercieel) is. Als je toch alleen maar mainstream blijft zul je merken dat het veel moeilijker is om op te vallen en een hit te scoren en flink geld te verdienen.

Grtz,
Jeroen

LOL Fuse !
Dus : FRUUUUSTRAAAAATIE ! Vandaar.

Kun je anders geen bushokjes en telefooncellen in elkaar tremmen of zo? Dat moet toch gebeuren.
Nu maar hopen dat die studio van jullie gauw goed komt, dan zijn jullie tenminste te harden. ;)

En maakt het uit wat voor muziek je maakt. Als je maar lol hebt. En als je je brood er mee moet verdienen dan heb je toch geen keuze? Tsja dan kun je als 'hobby' wel je eigen ding gaan doen en wie weet kan dat ook wel.

Vind het wel flauw dat de mensen daar over lopen te zeiken hoor. Zal vast aan een of andere vorm van rancune liggen of zo.

Maar muziek is niet alleen passie hoor. Het is ook ervaring/vakmanschap en verdraaide hard werken. Maar als de passie ontbreekt dan hoor de dat wel. En ik zeg niet dat het hier zo is maar na een paar keer luisteren heb ik wel zoiets van dit is wel erg strak geproduceerd en wat 'gladjes'. Misschien hoort dat zo bij Pop, maar ik vind wat chaos ook niet verkeerd.

Die vacant is wel goed, zeker voor live. :)
Maar dat is toch gewoon mongoolse keelzang. Wat Massive Attack ook wel eens gebruikt heeft. ;)

Origineel geplaatst door fuse

En maakt het uit wat voor muziek je maakt. Als je maar lol hebt. En als je je brood er mee moet verdienen dan heb je toch geen keuze? Tsja dan kun je als 'hobby' wel je eigen ding gaan doen en wie weet kan dat ook wel.

Vind het wel flauw dat de mensen daar over lopen te zeiken hoor. Zal vast aan een of andere vorm van rancune liggen of zo.

Maar muziek is niet alleen passie hoor. Het is ook ervaring/vakmanschap en verdraaide hard werken. Maar als de passie ontbreekt dan hoor de dat wel. En ik zeg niet dat het hier zo is maar na een paar keer luisteren heb ik wel zoiets van dit is wel erg strak geproduceerd en wat 'gladjes'. Misschien hoort dat zo bij Pop, maar ik vind wat chaos ook niet verkeerd.

Die vacant is wel goed, zeker voor live. :)
Maar dat is toch gewoon mongoolse keelzang. Wat Massive Attack ook wel eens gebruikt heeft. ;)

LoL hebben ? Amai nie, elke minuut dat ik achter die schuiven zit Fuse...om het even wat ik moet doen.
Hoewel...ook al dikwijls gevloekt als er iets niet werkt of het resultaat onvoldoende is.

Wat zit iedereen toch te zeuren over creativiteit en je eigen ding doen. Als ik het talent en de kunde zou hebben om een popie nummertje te maken wat goed verkoopt dan zou ik het gelijk doen, ook al gaat mijn voorkeur uit naar acid en electro. Ik hoor altijd alleen maar diegene die nog nooit een stuiver aan de muziek hebben verdiend klagen over andere dat ze commerciele rotmuziek maken voor het grote publiek. Is dat soms jaloezie?

Kom jongens, er is niks mis met een beetje een gezonde handelsgeest, of willen jullie echt allemaal lekker jezelf van 9 tot 5 krom werken voor een baas, en dan lekker in het weekend je eigen muziekjes maken die waarschijnlijk niemand ooit zal horen. Van mij mag iedereen elke muziek maken die hij wil, en als hij daar dan een sloot geld aan verdiend dan heeft hij het mooi voor elkaar.

Origineel geplaatst door JazzMann
'k heb nog een live-opname gevonden van "vacant" (weliswaar de kladversie)
...ff principes overboord gooien & dan toch maar een on-afgewerkte versie on-line gooien.

hier hebben we trouwens de Tu-VA-030 gebruikt, een zééér zeldzame boventoonsynth

http://users.pandora.be/darklopez1/vacant.mp3

Toffe track :okdan: Lekkere new wave invloeden :)
Beetje mix sferen tussen Front242, Jim Morisson en Nicolette.

:doei:

Och ik ben al blij dat velen het schijnbaar goed in elkaar vinden zitten en dat het blijkbaar allemaal wel aanvaardbaar klinkt (mp3!!!)

Ghehehehe, maar zo is het wel hedendaags!!!! (helaas :frons: )

Even wat kritiek uitoeffenen naar volledig mening van mijzelf :)

E_V1 -> vin'k niets

Freeway -> Mooie stem, lekkere radio voice en die baslijn/synth, zagen, DIE MOET HARDER, DIE MOET JE VOELEN IN JE MAAG !!!!! ;)

Oei oei, die summer day's, lekker, doet me denken aan vroeger begin jaren 90. Basloopje vind'k wat minder.

War on terror -> Begin is vet, lekkere strings, doet me denken aan een plaat welke even niet thuis kan brengen. (ben nogal slecht in namen) vooral die overgang op 0.50 minuten, Die string die erin komt loopt erug lekker. Mooi stukje sax, met gevoel. Kan zo onder een documontaire.

8)

LoL hebben ? Amai nie, elke minuut dat ik achter die schuiven zit Fuse...om het even wat ik moet doen.

:okdan:

Klopt

:D

toch eigenlijk jammer,weet dan wel niet precies wat jou eigen apparte stijl mag zijn dan...

maar bv kevin saunderson,the chemicals,the prodigy,goldie om er maar een paar te noemen....zijn er toch gekomen met hun eigen ding..

ik begrijp je wel (zit in het zelfde schuitje)..maar lijkt me toch het mooist en het eerlijkst om door je eigen ding te doen toch succes te hebben dan muziek op formaat te maken voor een massa(mischien doorm ik teveel:)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back