Voor de liefhebbers.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
jaja, Mostatic.. track Hip Drop bij intro:

[scene 1 intro]
shot 1 : (cam.travel) die vertrekt van witte lucht waar sneeuwvlokjes uitvallen --> (cam beweging) die gaat naar straat & huis waar postbode half bevroren zn ronde doet --> (travel naar close up) van postbode die brief in bus van Olfamol steekt met al eindkader het naamplaatje op de brievenbus. / fade 2 black
shot 2 : title
shot 3 : (travel) over midi klavier (CU) --> knopjes mengtafel --> naar asbak die vol shag peukjes ligt (beeld fix), & hand die sigaret dooft.
shot 4 : (over shoulder) naar pc scherm met dsf logo on top. O. staat recht /cut
shot 5 : (totaal shot) O.staat recht in zn badjas & gaat naar keuken , bak koffie halen

hmm....
& nu ga'k stoppen, wan't 'k krijg er al véél te véél zin in
...hey Olfa, je moet dit niet persoonlijk opvatten hé...

en nu gauw weer ontopic allemaal jongens :smeris:

Nou ja, de samenhang van al dezer consternaties ontgaat mij volkomen.

:confused:

Maar soundtracks vinnik ook rete interessant hoor.

mag ik zeggen dat ik het me niet kan bekoren die tracks ??
Knap gedaan, zit goed in elkaar maar ik mis het gevoel..
Als ik iets hoor dan wil ik van mijn stoel getild worden en naar de volumeknop willen grijpen om hem harder te zetten en te focussen op wat ik hoor.
Als ik deze tracks hoor ga ik gewoon door met waar ik mee bezig was zonder me op wat voor front dan ook te focussen op wat ik hoor... zeg maar achtergrondmuziek voor op een verjaardag, in de wachtkamer bij de tandarts, in een niet te chique kledingboetiek (met mooie dames achter de toonbank en in de winkel), dat soort muziek.

Verder wel goed uitgemixt, arrangement niets op aan te merken, veel afwisseling dus veel aandacht aan besteed maar misschien is dat nu juist hetgene wat er niet aan klopt, er is TE veel aandacht aan besteed, te gelikt.
Maar dat is mijn bescheiden mening..

Origineel geplaatst door da goose

Als ik deze tracks hoor ga ik gewoon door met waar ik mee bezig was zonder me op wat voor front dan ook te focussen op wat ik hoor... zeg maar achtergrondmuziek voor op een verjaardag, in de wachtkamer bij de tandarts, in een niet te chique kledingboetiek (met mooie dames achter de toonbank en in de winkel), dat soort muziek.

tja, strictly commercieel gezien is dat ook een grote afzetmarkt.
...waarom dan geen geld hiermee verdienen & buiten deze "job" gewoon je eigen ding doen & eens goed uitfreaken ?

een beetje rationeel denken is nooit ongezond

maar je mag zeker zeggen dat die trax je niet kunnen bekoren...

Origineel geplaatst door dark_lopez

ongeloofelijk cliché & inspiratie-loze trax

Origineel geplaatst door JazzMann
tja, strictly commercieel gezien is dat ook een grote afzetmarkt.
...waarom dan geen geld hiermee verdienen & buiten deze "job" gewoon je eigen ding doen & eens goed uitfreaken ?

een beetje rationeel denken is nooit ongezond

maar je mag zeker zeggen dat die trax je niet kunnen bekoren...

persoonlijk betwijfel ik die grote afzetmarkt.. maar goed... da's werdom mijn mening..
Ik doe ook concessies wat beterft muziek soms maar je kunt dat oop 2 manieren doen, wel je eigen ding doen met wat concessies of iets doen wat niet jou ding is en wat ook terug te horen is en dus niet werkt.
Ik noem een voorbeeld, Frans Bauer, die doet waar hij van houdt en dat is ook te horen en het verkoopt.
Songfestival, dat klinkt als iets wat zogenaamd voor het grote publiek is gemaakt maar niet werkt, dat blijkt ook elk jaar weer uit de resultaten die behaald worden, gemaakt om te scoren en werkt dan bij voorbaadt niet.

HipHoi

& we zijn vertrokken :D

wat ik hiermee bedoel is bv.

bd hht bd hht bd hht
..........cp.................cp
30303030303030303030@random

& mensen die vooralleer ze verstand hebben van mixen, arrangeren, techniek.....
& zonder een voorafgaande speelse zoektocht naar zichzelf t o v muziek
...het meest clishé patroon overnemen

een beetje te vergelijken met een kleuter die supertrots is op zijn éérste kaka die hij in het potje heeft gedaan & hem aan iedereen wil tonen: "kijk eens..die heb ik zelf helemaal alleen gemaakt"

eigenlijk hé, zouden we hierover op café moeten leuteren, dan kan er assertief gesproken worden , zijn er minder mis-interpretaties, & kan je gewoon praten i p v 10 keer na te denken over "hoe iets kort & bondig formuleren" :biertje:

dat internet gedoe, begint me te veel op schaken te lijken

Word een beetje moe wan al dat gezeik =(
Zullen we gewoon een ZEIK topic openen, dan kunnen we daar allemaal zeiken over van alles en nog wat.

Origineel geplaatst door JazzMann
HipHoi

& we zijn vertrokken :D

wat ik hiermee bedoel is bv.

bd hht bd hht bd hht
..........cp.................cp
30303030303030303030@random

& mensen die vooralleer ze verstand hebben van mixen, arrangeren, techniek.....
& zonder een voorafgaande speelse zoektocht naar zichzelf t o v muziek
...het meest clishé patroon overnemen

een beetje te vergelijken met een kleuter die supertrots is op zijn éérste kaka die hij in het potje heeft gedaan & hem aan iedereen wil tonen: "kijk eens..die heb ik zelf helemaal alleen gemaakt"

eigenlijk hé, zouden we hierover op café moeten leuteren, dan kan er assertief gesproken worden , zijn er minder mis-interpretaties, & kan je gewoon praten i p v 10 keer na te denken over "hoe iets kort & bondig formuleren" :biertje:

dat internet gedoe, begint me te veel op schaken te lijken

helemaal mee eens, zo'n standaard loopje als je nu hebt neergezet zal je mij ook niet over horen, dat is inderdaad TE standaard, dat deed men eind jaren 80 toen men voor weinig een 909 en een 303 kon kopen en blij was dat men iets had om muziek mee te maken wat niet meteen 60.000 gulden kostte.
Daar is het destijds mee begonnen om het simpele feit dat dat het enige was wat te veroorloven was omdat men die spullen niet aan de straatstenen kwijt kon door het slechte geluid.

Nu jaren verder zijn er mensen die nog steeds bezig met precies hetzelfde waar die mensen toen mee bezig waren, iets wat te simpel en te kortzichtig voor woorden is.
nee... je moet een 909 en 303 hebben want zonder kun je geeen muziek maken en owee als een bassdrum niet als een 909 klinkt... nou.. dan heb je de poppen aan het dansen hoor !!!
Gaat toch heen... die tijd is voorbij... 909, 808, al die bakken... passe... al jaren trouwens.. loop niet te zeuren dat die dingen beter klinken, dat doen ze gewoon simpel weg niet en ze hebben veels te veel beperkingen, je kunt er werkelijk niks mee.
Wanneer dringt dat nou is door tot die mensen die ermee lopen te spelen ??

iemand met een computer met fruityloops of logic/cubase en een goede geluidskaart scoort wel, zijn of haar muziek verkoopt wel terwijl sommige mensen met studio's van hier tot de overkant geen ene reet ermee kunnen en alleen maar grote verhalen hebben van "kijk mij eens een spullen hebben" terwijl ze er eigenlijk niks van bakken..

sorry.. wilde dit ff kwijt gewoon/// think about it..

Om op jou reply verder terug te komen.. zo'n reallife sessie wat beterft muziek lijkt me inderdaad wel wat, is toch anders dan het botweg in te tikken...
Dit jaar zal er ongewtijfeld weer een oergezellige synthforum dag komen, ik ben d'r bij !
Misshcien een idee om niet een dag zoals de forumdag met alle spullen enzo erbij te doen maar gewoon ergens af te spreken of misschien met z'n allen naar de musikmesse te gaan ofzo ??

Je zal mij ook niet horen zeggen dat jullie geen muziek kunnen maken, dat blijkt ook wel uit het feit dat het technisch gewoon geoed in elkaar zit, waar ik op doel is dat ik het gewoon jammer vind dat je heel duidelijk terug kunt horen dat het bewust gemaakt is om te scoren.
Als er iets meer eigen invloed in zou zitten, ietsje meer doen dan denken, een klein beetje meer je eigen gevoel erin en het zou zomaar iets kunne gaan worden, nu gewoon niet..

Origineel geplaatst door Mostatic
Zullen we gewoon een ZEIK topic openen, dan kunnen we daar allemaal zeiken over van alles en nog wat.

goed idee !!

Origineel geplaatst door Mostatic

da's misschien nog niet zo'n slecht idee.

Conclusie?

Conclusie?

Tja, de conclusie die ik stillaan probeer te maken is dat naast vele positieve reacties, een aantal mensen de opmerking of mij zelfs het verwijt maken dat het allemaal te afgelikt, te proper, weinig inspiratievol, niet creatief, en weet ik wat nog allemaal is.
Hey, no problem, want niet alleen op het synthforum, maar ook in het dagelijkse leven ken ik mensen die ontzettend van mijn werk houden, en volgens anderen slaat het allemaal werkelijk nergens op. (lol)

Iemand maakte mij eens binnen een discussie over Techno de opmerking dat ik zelfs niet in staat was dansmuziek te maken. Op dat ogenblik was ik erg intensief met gitaarpop bezig. (zal ik dat ook posten?) Zulk een uitdaging ga ik nooit uit de weg, dus ik dacht: Ik maak een standaard technootje en een stukje muziek dat mits toevoeging van goeie vocalen wat meer mainstream commerciele house is.
Nee, geen eigen stijl dus, maar gewoon na-aperij. En natuurlijk vinnik dat fun.

Dit was het resultaat. De rest is intussen 'deleted'

http://users.pandora.be/sK3LeTvM/

Laat de honden maar weer los.

PS>Ik heb ook nog een mooie ballad die zo voor Eros Ramazotti kan.

Origineel geplaatst door da goose

Nu jaren verder zijn er mensen die nog steeds bezig met precies hetzelfde waar die mensen toen mee bezig waren, iets wat te simpel en te kortzichtig voor woorden is.
nee... je moet een 909 en 303 hebben want zonder kun je geeen muziek maken en owee als een bassdrum niet als een 909 klinkt... nou.. dan heb je de poppen aan het dansen hoor !!!
Gaat toch heen... die tijd is voorbij... 909, 808, al die bakken... passe... al jaren trouwens.. loop niet te zeuren dat die dingen beter klinken, dat doen ze gewoon simpel weg niet en ze hebben veels te veel beperkingen, je kunt er werkelijk niks mee.
Wanneer dringt dat nou is door tot die mensen die ermee lopen te spelen ??

iemand met een computer met fruityloops of logic/cubase en een goede geluidskaart scoort wel, zijn of haar muziek verkoopt wel terwijl sommige mensen met studio's van hier tot de overkant geen ene reet ermee kunnen en alleen maar grote verhalen hebben van "kijk mij eens een spullen hebben" terwijl ze er eigenlijk niks van bakken..

sorry.. wilde dit ff kwijt gewoon/// think about it..

Je zal mij ook niet horen zeggen dat jullie geen muziek kunnen maken, dat blijkt ook wel uit het feit dat het technisch gewoon geoed in elkaar zit, waar ik op doel is dat ik het gewoon jammer vind dat je heel duidelijk terug kunt horen dat het bewust gemaakt is om te scoren.
Als er iets meer eigen invloed in zou zitten, ietsje meer doen dan denken, een klein beetje meer je eigen gevoel erin en het zou zomaar iets kunne gaan worden, nu gewoon niet..

Volkomen gelijk! Al de door mij geposte tracks zijn gewoon ouwe koek. En dat meen ik! Ik maal dan ook geen seconde om de negatieve kritiek. + Heb al uren plezier gehad op dit forum...zelfs met alle bijtende stukjes. En da's nog altijd het belangrijkste. Synthforumdag ? Dan komen Jazzmann en ik geheid de boel animeren !

ik vind de tracks erg goed, ik ga helemaal uit mijn dak hier !!! :halleluja
jullie moeten vooral geen andere muziek maken
dit is gewoon waar je het meeste talent voor hebt en dan merk je gewoon aan de emoties die loskomen in zo'n track

hulde
ga zo door !
(is dit op plaat te krijgen ?)

:halleluja

Drug Evasion... Vind ik echt drie keer nix.. heeft geen echte groove, en boeit niet..
Let There Be.. Koel! Dit is een lekker strakke groove met alle gadgets uit de ouwe house periode.. Maar desalnietteplus een goeie plaat en daar word ik vrolijk van!

Hoezo belgische sound? ;)

Let is be there is kewlies. Die ander vind ik vooral qua geluiden dat het geen samengevormd geheel vormt.
Denk dat jullie qua gebruik van geluid best wel braafjes overkomen, misschien kan het ook wat rauwer/vreemder of zo? Gewoon lekker problemen opzoeken die je dan met mixen op proberen op te lossen. ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back