Origineel geplaatst door JazzMann
HipHoi
& we zijn vertrokken
wat ik hiermee bedoel is bv.
bd hht bd hht bd hht
..........cp.................cp
30303030303030303030@random
& mensen die vooralleer ze verstand hebben van mixen, arrangeren, techniek.....
& zonder een voorafgaande speelse zoektocht naar zichzelf t o v muziek
...het meest clishé patroon overnemen
een beetje te vergelijken met een kleuter die supertrots is op zijn éérste kaka die hij in het potje heeft gedaan & hem aan iedereen wil tonen: "kijk eens..die heb ik zelf helemaal alleen gemaakt"
eigenlijk hé, zouden we hierover op café moeten leuteren, dan kan er assertief gesproken worden , zijn er minder mis-interpretaties, & kan je gewoon praten i p v 10 keer na te denken over "hoe iets kort & bondig formuleren"
dat internet gedoe, begint me te veel op schaken te lijken
helemaal mee eens, zo'n standaard loopje als je nu hebt neergezet zal je mij ook niet over horen, dat is inderdaad TE standaard, dat deed men eind jaren 80 toen men voor weinig een 909 en een 303 kon kopen en blij was dat men iets had om muziek mee te maken wat niet meteen 60.000 gulden kostte.
Daar is het destijds mee begonnen om het simpele feit dat dat het enige was wat te veroorloven was omdat men die spullen niet aan de straatstenen kwijt kon door het slechte geluid.
Nu jaren verder zijn er mensen die nog steeds bezig met precies hetzelfde waar die mensen toen mee bezig waren, iets wat te simpel en te kortzichtig voor woorden is.
nee... je moet een 909 en 303 hebben want zonder kun je geeen muziek maken en owee als een bassdrum niet als een 909 klinkt... nou.. dan heb je de poppen aan het dansen hoor !!!
Gaat toch heen... die tijd is voorbij... 909, 808, al die bakken... passe... al jaren trouwens.. loop niet te zeuren dat die dingen beter klinken, dat doen ze gewoon simpel weg niet en ze hebben veels te veel beperkingen, je kunt er werkelijk niks mee.
Wanneer dringt dat nou is door tot die mensen die ermee lopen te spelen ??
iemand met een computer met fruityloops of logic/cubase en een goede geluidskaart scoort wel, zijn of haar muziek verkoopt wel terwijl sommige mensen met studio's van hier tot de overkant geen ene reet ermee kunnen en alleen maar grote verhalen hebben van "kijk mij eens een spullen hebben" terwijl ze er eigenlijk niks van bakken..
sorry.. wilde dit ff kwijt gewoon/// think about it..
Om op jou reply verder terug te komen.. zo'n reallife sessie wat beterft muziek lijkt me inderdaad wel wat, is toch anders dan het botweg in te tikken...
Dit jaar zal er ongewtijfeld weer een oergezellige synthforum dag komen, ik ben d'r bij !
Misshcien een idee om niet een dag zoals de forumdag met alle spullen enzo erbij te doen maar gewoon ergens af te spreken of misschien met z'n allen naar de musikmesse te gaan ofzo ??
Je zal mij ook niet horen zeggen dat jullie geen muziek kunnen maken, dat blijkt ook wel uit het feit dat het technisch gewoon geoed in elkaar zit, waar ik op doel is dat ik het gewoon jammer vind dat je heel duidelijk terug kunt horen dat het bewust gemaakt is om te scoren.
Als er iets meer eigen invloed in zou zitten, ietsje meer doen dan denken, een klein beetje meer je eigen gevoel erin en het zou zomaar iets kunne gaan worden, nu gewoon niet..