EMU 1212

RolandG70

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb een vraag over de EMU 1212 geluidskaart

In mijn setup gebruik ik G70 keyboard
Edirol PCR 800 en een Roland PK-5 13-tonig pedaal

Roland G-70 staat als stand alone
de PCR 800 gebruikt zijn eigen midi interface (usb)
de PK-5 heb ik op de 1212 aangesloten

Als ik nu 2 softsynts inlaad 1 voor de baspartij op de PF-5 en 1 voor geluiden op de PCR 800 komt het ene geluid uit het linker kanaal en het andere uit het rechter
Als ik 1 aansluit heb ik wel stereo???

Tijdens het opstarten krijg ik een venster van de 1212 dat aangeeft
Patchmix DSP error
you dont appear to have sufficient emu hardware to load the session in your hardware
Het systeem verwacht meer hardware dan installed
dit zou een gelimiteerd audio geven

Iemand een idee

bedankt voor evt reacties

Met wat voor software werkje? Heb je dit probleem nu voor het eerst, heeft tie wel "normaal" gedaan?Zit je aansluit kabel tussen de 2 kaarten goedvast ? Idee miss. om je drivers+proggie van je 1212 erafte gooien en opnieuw te installeren.... Ik roep maar wat !

emu 1212

emu 1212

De software die ik gebruik is
Hypersonic 2 en Miroslav Philharmonic
ik heb het Roland pedaal sinds vanmiddag dus was aan het proberen de boel aan de gang te krijgen.

Heb de drivers opnieuw geinstalleerd maar zal het nog eens proberen

Tijdens het opstarten krijg ik een venster van de 1212 dat aangeeft
Patchmix DSP error

Dat komt omdat 'ie een session laadt die niet overeen komt met je geluidskaart. Geen probleem; nietbestaande outputs worden gewoon genegeerd.

Wil je van de foutmelding afkomen, klik dan op de New Session knop (rechtsboven in het scherm zijn 6 knopjes - boven Effect Inputs Outputs - de meest linkse is New Session). Kies vervolgens uit je tab 44.1k, "Product default". Klik dan op OK. Vervolgens zet je het volume van de main mix even op 0.0 en dat van de monitors even op -132.0.

Start dan een muziekspeler (Windows Media Player is al prima) en draai het knopje van het monitor-volume langzaam omhoog totdat je bij een acceptabel resultaat zit. Sla deze Session dan op - de Save Session knop is de 3e van links waar je ook de New Session knop hebt gevonden. Geef 't ding een naam en klaar.

Als je nu rechtsklikt op het PatchMixDSP icoontje in je Windows taakbalk en "Exit" doet, en het vervolgens weer opnieuw opstart via Start > Alle programma's > Creative Professional > E-mu Patchmix DSP > Patchmix DSP Application zou je geen foutmelding meer moeten krijgen.

Ik weet je oplossing voor het andere probleem niet - maar welke sequencer gebruik je? Die regelt uiteindelijk namelijk de routering van de signalen.

EMU 1212

Yoozer bedankt voor je uitleg

De 2 softsynths kun je als standalone gebruiken
verder als sequenser gebruik ik sonar 7.0

1212

1212

het probleem komt uit de asio driver
als ik deze voor beide softsynths selecteer gaat het geluid voor links en rechts apart
Stel ik een in op de ASIO en een op MME werkt alles goed?????
iemand een verklaring hiervoor?

1212

1212

probleem is opgelost
nieuwste Asio driver 2.9 verhelpt het probleem

bedankt voor het meedenken

Back