Geluidskwaliteit Myspace

Martune

Stamgast
Hallo mensen,

De laatste tijd ben ik op zoek geweest naar een antwoord of oplossing
aangaande de geluidskwaliteit op Myspace.
Hier op het Synthforum is er ook wel eens wat over gezegd maar daar heb ik
geen bevredigend antwoord tussen gevonden.

Het valt me vaak tegen, hoe je vers ge-uploade tracks klinken als je ze afluisterd op Myspace..het klinkt alsof er iemand zachtjes met aluminiumfolie
aan het wapperen is op de achtergrond ofzo :r
Ik weet dat de tracks die worden ge-upload worden geconverteerd naar 96 kbps en dat de maximale bitrate 192 kbps mag zijn, alleen valt het mij op dat er ook pagina's zijn van artiesten, waarop de bitrates van tracks naar mijn mening hoger zijn dan die van mij.
Ligt het nu puur aan het afmixen en masteren of zijn er bepaalde privileges te verkrijgen zodat je een hogere bitrate mag gebruiken?

Mijn van Wav naar 192 kbps geconverteerde Mp 3's klinken alvorens ik ze upload naar Myspace op zich best ok, meestal upload ik ruwe snippets voordat ik tracks helemaal verder afwerk, daarom proces is ik ze niet echt hooguit door een multiband compressor.
Ik heb vernomen dat er mensen zijn die hun tracks speciaal "Myspace proof"
afmixen en masteren, zodat de goede geluidskwaliteit enigzins gehandhaafd blijft.

Heeft er iemand tips hoe je er voor kan zorgen dat je tracks op Myspace toch enigzind ok blijven klinken?
Misschien flink compressen of juist niet..of bepaalde hele lage en/of hele hoge frequenties flink cutten?
Of een andere social networking website gebruiken :geslaagd: ..er zijn er bij met een veel betere geluidskwaliteit.. maar ja je wilt ik wil ook van Myspace gebruik blijven maken.

Grtz.
Martijn

Heb het zelfde probleem...

Ook een keer aangegeven op dit forum, maar dat lag volgens de persoon toch echt aan mij ofzo... geen oplossing voor kunnen vinden...

Er zijn zeker myspaces met stukken betere kwaliteit... ben benieuwd wat men hier over gaat zeggen

Hallo mensen,

De laatste tijd ben ik op zoek geweest naar een antwoord of oplossing
aangaande de geluidskwaliteit op Myspace.
Hier op het Synthforum is er ook wel eens wat over gezegd maar daar heb ik
geen bevredigend antwoord tussen gevonden.

Het valt me vaak tegen, hoe je vers ge-uploade tracks klinken als je ze afluisterd op Myspace..het klinkt alsof er iemand zachtjes met aluminiumfolie
aan het wapperen is op de achtergrond ofzo :r
Ik weet dat de tracks die worden ge-upload worden geconverteerd naar 96 kbps en dat de maximale bitrate 192 kbps mag zijn, alleen valt het mij op dat er ook pagina's zijn van artiesten, waarop de bitrates van tracks naar mijn mening hoger zijn dan die van mij.
Ligt het nu puur aan het afmixen en masteren of zijn er bepaalde privileges te verkrijgen zodat je een hogere bitrate mag gebruiken?

Mijn van Wav naar 192 kbps geconverteerde Mp 3's klinken alvorens ik ze upload naar Myspace op zich best ok, meestal upload ik ruwe snippets voordat ik tracks helemaal verder afwerk, daarom proces is ik ze niet echt hooguit door een multiband compressor.
Ik heb vernomen dat er mensen zijn die hun tracks speciaal "Myspace proof"
afmixen en masteren, zodat de goede geluidskwaliteit enigzins gehandhaafd blijft.

Heeft er iemand tips hoe je er voor kan zorgen dat je tracks op Myspace toch enigzind ok blijven klinken?
Misschien flink compressen of juist niet..of bepaalde hele lage en/of hele hoge frequenties flink cutten?
Of een andere social networking website gebruiken :geslaagd: ..er zijn er bij met een veel betere geluidskwaliteit.. maar ja je wilt ik wil ook van Myspace gebruik blijven maken.

Grtz.
Martijn

zalk luisteren dan ...waarsje my space
t gaatoch meer omt idee
:geslaagd:

Zou het kunnen dat het er bij online converteren een hoop kwaliteit verloren gaat die je wel houdt als zelf converteert (of exporteerd) met een goede mp3-encoder?

Ik heb geen idee of het werkt, maar wat als je zelf het bestand al naar de juiste bitrate converteert, en het dan pas upload?

Daar heb ik ook eens aan gedacht ja, ik zal vanavond zelf eens converteren naar 96 kbps.
Hoe krijg ik dit topic op de hoofdpagina btw?

MySpace schreef:
Don't worry if you notice your total play counts dropping today. We are working on restoring your counts right now. :)

Dat soort berichten krijg ik steeds op MySpace, geeft vertrouwen! :D

Heb de tracks van blieper even om en om op de Myspace-speler en die Clicksound-speler geluisterd, maar op doorsnee PC-speakers (dus middelmatige kwaliteit) hoor je geen veschil. En tja, de technische knulligheid van MySpace (zie citaat) moet je dan maar beetje voor lief nemen. Denk dat toch de meeste mensen luisteren op doorsnee PC speakers.

Ik zou wel mijn tracks zorgvuldig compressen voor ik ze op myspace zet.

Back