Nicolas 2000
It's a household name
Nyquist theorema: je moet samplen aan minimaal de dubbele frequentie van de hoogste frequentie die je wil reproduceren. 44.1khz wordt dus, theoretisch maximaal, 22.05khz.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uit de handleiding.Technics had er natuurlijk de ± 3dB range of zo bij moeten zetten, met -50 dB boven 14 kHz schiet het ook niet op.
Ja OK, reel to reel is natuurlijk van een hele andere orde dan een cassettebandje. Dan krijg je beetje Betacam vs VHS vergelijkingen. Allebei tape, maar de eerste werd gebruikt voor professionele opnames en de tweede was voor de consument thuis.Bij tape hangt de lineariteit van de response af van hoe luid je het opneemt, dus het is een tradeoff tussen SNR en lineariteit. Nu is dat vooral een issue bij cassettes, al helemaal bij goedkope cassettes, omdat je daar spreekt van ruisvloeren en afrol die sterk in het hoorbare gebied zitten. Ga je naar een peperdure mastertape op dito Abbey Road waardig R2R deck, dan zit je met specs waar een CD jaloers op kan worden. En een kostprijs waar je ook niet goed van wordt.
En andersom bekeken, als je ziet wat een mastertape en -apparatuur kost, is het natuurlijk ook wel indrukwekkend dat men die technologie naar een goedkope cassette en -deck heeft kunnen vertalen terwijl het nog steeds aanhoorbaar was als je er wat aandacht aan besteedde.Ja OK, reel to reel is natuurlijk van een hele andere orde dan een cassettebandje. Dan krijg je beetje Betacam vs VHS vergelijkingen. Allebei tape, maar de eerste werd gebruikt voor professionele opnames en de tweede was voor de consument thuis.

De verkoop van tapes van bands is denk ik vooral om iets tastbaars/collectibles te hebben en de band te supporten. Dat mensen zelf nog muziek van radio, plaat of CD op cassettebandjes opnemen zoals vroeger kan ik me niet echt goed voorstellen, tenzij je nog een of andere antieke Kadett rijdt met een cassettedeckje erin misschien.Ik vraag me af hoeveel mensen er meedoen aan de (zeer beperkte) cassette retro hype, inclusief zelf opnemen, die het destijds al een keer meegemaakt hebben. Voor mij was 1 keer wel genoeg.![]()
tenzij je nog een of andere antieke Kadett rijdt met een cassettedeckje erin misschien.