Martune
Stamgast
Hallo mensen,
De laatste tijd ben ik op zoek geweest naar een antwoord of oplossing
aangaande de geluidskwaliteit op Myspace.
Hier op het Synthforum is er ook wel eens wat over gezegd maar daar heb ik
geen bevredigend antwoord tussen gevonden.
Het valt me vaak tegen, hoe je vers ge-uploade tracks klinken als je ze afluisterd op Myspace..het klinkt alsof er iemand zachtjes met aluminiumfolie
aan het wapperen is op de achtergrond ofzo
Ik weet dat de tracks die worden ge-upload worden geconverteerd naar 96 kbps en dat de maximale bitrate 192 kbps mag zijn, alleen valt het mij op dat er ook pagina's zijn van artiesten, waarop de bitrates van tracks naar mijn mening hoger zijn dan die van mij.
Ligt het nu puur aan het afmixen en masteren of zijn er bepaalde privileges te verkrijgen zodat je een hogere bitrate mag gebruiken?
Mijn van Wav naar 192 kbps geconverteerde Mp 3's klinken alvorens ik ze upload naar Myspace op zich best ok, meestal upload ik ruwe snippets voordat ik tracks helemaal verder afwerk, daarom proces is ik ze niet echt hooguit door een multiband compressor.
Ik heb vernomen dat er mensen zijn die hun tracks speciaal "Myspace proof"
afmixen en masteren, zodat de goede geluidskwaliteit enigzins gehandhaafd blijft.
Heeft er iemand tips hoe je er voor kan zorgen dat je tracks op Myspace toch enigzind ok blijven klinken?
Misschien flink compressen of juist niet..of bepaalde hele lage en/of hele hoge frequenties flink cutten?
Of een andere social networking website gebruiken
..er zijn er bij met een veel betere geluidskwaliteit.. maar ja je wilt ik wil ook van Myspace gebruik blijven maken.
Grtz.
Martijn
De laatste tijd ben ik op zoek geweest naar een antwoord of oplossing
aangaande de geluidskwaliteit op Myspace.
Hier op het Synthforum is er ook wel eens wat over gezegd maar daar heb ik
geen bevredigend antwoord tussen gevonden.
Het valt me vaak tegen, hoe je vers ge-uploade tracks klinken als je ze afluisterd op Myspace..het klinkt alsof er iemand zachtjes met aluminiumfolie
aan het wapperen is op de achtergrond ofzo

Ik weet dat de tracks die worden ge-upload worden geconverteerd naar 96 kbps en dat de maximale bitrate 192 kbps mag zijn, alleen valt het mij op dat er ook pagina's zijn van artiesten, waarop de bitrates van tracks naar mijn mening hoger zijn dan die van mij.
Ligt het nu puur aan het afmixen en masteren of zijn er bepaalde privileges te verkrijgen zodat je een hogere bitrate mag gebruiken?
Mijn van Wav naar 192 kbps geconverteerde Mp 3's klinken alvorens ik ze upload naar Myspace op zich best ok, meestal upload ik ruwe snippets voordat ik tracks helemaal verder afwerk, daarom proces is ik ze niet echt hooguit door een multiband compressor.
Ik heb vernomen dat er mensen zijn die hun tracks speciaal "Myspace proof"
afmixen en masteren, zodat de goede geluidskwaliteit enigzins gehandhaafd blijft.
Heeft er iemand tips hoe je er voor kan zorgen dat je tracks op Myspace toch enigzind ok blijven klinken?
Misschien flink compressen of juist niet..of bepaalde hele lage en/of hele hoge frequenties flink cutten?
Of een andere social networking website gebruiken
..er zijn er bij met een veel betere geluidskwaliteit.. maar ja je wilt ik wil ook van Myspace gebruik blijven maken.Grtz.
Martijn