help ik me preamp zo naar de preuris...

Muzikofiel

Ingeburgerd
Wat ik mij afvroeg,

Ik neem wel eens even snel snel een vocaltje op als ik een leuk idee heb, dat wil zeggen, preamp aan -> zing zing zing -> preamp uit. Hij staat dan dus nog geen 2 minuten aan. Is dat schadelijk voor het apparaat? Of is het beter als ik hem wat langer laat aanstaan zonder dat ik hem verder gebruik op dat moment.

(misschien stomme vraag, maar ik ben nou eenmaal zuinig op me spullen):P

Over het algemeen gaat electronica defect bij het in- of uitschakelen :) Risico van een defect is niet zo groot. Ik geloof alleen dat het herhaaldelijk in en uit schakelen van buizen apparatuur de levensduur van de buis niet ten goed komt.

Over het algemeen gaat electronica defect bij het in- of uitschakelen :) Risico van een defect is niet zo groot. Ik geloof alleen dat het herhaaldelijk in en uit schakelen van buizen apparatuur de levensduur van de buis niet ten goed komt.

Dat eletronica defect gaat bij in en uit schakelen lijkt me logisch, vroeg me alleen af of je om defecten vraagt wanneer je ze binnen korte tijd weer snel uitzet. Want wil hem toch liever niet stuk hebben. Dan maar de melodie inzingen in tape-recordertje:)

Back