just synths, desk mix, no fx, 1st impr.

scarum

Ouwe rot
Rechtstreeks uit de synths en drummachines, geen mixdown of EQ, behalve op de mengpanelen, geen fx.

Een eerste indruk, dus.

U hoort:
808
707
Vermona drm1 mkII
Wavestation
PolySix
Juno-60
Pro-One
Alpha Juno 1

No Name Yet

Jaja, lekker tot diep in de nacht met je instrumentjes spelen he?
Klinkt lekker hoor. Past wel bij de nacht dit nummer.

hehe :D
Ja het meeste moet 's nachts, want overdag is er the grind. :smeris:

Mooi compliment, man. Thanks! :halleluja

Jaja, lekker tot diep in de nacht met je instrumentjes spelen he?
Klinkt lekker hoor. Past wel bij de nacht dit nummer.

super hoor.. vind die swing heel lekker.

synths wat tunen, beter afmixen, en je hebt een leuke track!

Er zit nu geen enkele mix op, alleen een beetje de levels op het mengpaneel afgesteld. Ik heb ondertussen de sporen gebounced en ik ga er eens mee aan de slag! Leuke reacties tot zover! :D

Huh? Zijn de synths vals? Ik weet dat de PolySix een beetje wringt, maar vals is ie toch niet...? Ben wel benieuwd wat je bedoelt! :kimono:

super hoor.. vind die swing heel lekker.

synths wat tunen, beter afmixen, en je hebt een leuke track!

Er zit nu geen enkele mix op, alleen een beetje de levels op het mengpaneel afgesteld. Ik heb ondertussen de sporen gebounced en ik ga er eens mee aan de slag! Leuke reacties tot zover! :D

Huh? Zijn de synths vals? Ik weet dat de PolySix een beetje wringt, maar vals is ie toch niet...? Ben wel benieuwd wat je bedoelt! :kimono:

kwwet heb ff snel geluisterdt lekker qa sounds juist ,..evt wat lichte perc/ drumsounds kan goed met wat software erover
sc6

mja vals............ is een groot woord.
maar ik vond dat je ze wat beter kon afstemmen op elkaar qua tuning, hoef je toch altijd te doen met die analoge meuk? (behalve die alpha juno dan)

:) Ga er zeker nog wat mee spelen, de drum/perc. sounds nog eens goed beluisteren, goed in de mix leggen met wat fx, reverb en delaytjes... Heb nu een stuk of 6 stukken waar ik tegelijkertijd aan aan het werken ben :erm:

Ik heb te weinig tijd! =(
kwwet heb ff snel geluisterdt lekker qa sounds juist ,..evt wat lichte perc/ drumsounds kan goed met wat software erover
sc6

Ik ga nog eens heel goed luisteren. Kan helaas nu niet (ben op mijn werk). Ben nu wel erg benieuwd geworden, omdat ik eigenlijk alles altijd wel netjes getuned heb in de studio en ik toch al een tijdje bezig was, dus de synthjes waren lekker warm! :duivels:

Het valt me trouwens mee met hoe vaak ik moet tunen. Eigenlijk alleen de SH-101 doet wel eens moeilijk.
mja vals............ is een groot woord.
maar ik vond dat je ze wat beter kon afstemmen op elkaar qua tuning, hoef je toch altijd te doen met die analoge meuk? (behalve die alpha juno dan)

mja ik denk dat de meeste dingen wel stemming nodig hebben..
zo gebruik ik meestel 303's en juno60, die moeten altijd getuned worden naar elkaar toe.. Niet dat ik er een stembakje aanhang hé, dat zeker nie

mja ik denk dat de meeste dingen wel stemming nodig hebben..
zo gebruik ik meestel 303's en juno60, die moeten altijd getuned worden naar elkaar toe.. Niet dat ik er een stembakje aanhang hé, dat zeker nie

Een Juno 60 is volgens mij net zo stabiel als een Alpha Juno. Ik heb wel vaker synths met tune knoppen gezien die gewoon digitaal tuneden......

ik heb het niet over stabiliteit zoals tune verliezen enzo, nee.
gewoon het tunen van de instrumenten tov elkaar..

het zou me sterk verbazen indien zo'n analoge bak (ook al zijn het DCO's) perfect speelt. Ik ga ook niet gaan meten of een C toets werkelijk een C klank geeft, belangrijkste is dat ze op het gehoor goed samenklinken.

je zei zelf dat er iets wringt in de track? volgens mij is het de tuning van 1 of meerdere synths, vraag me niet dewelke, ben aan het genieten van stilte momenteel

ivm die juno60, er is een tuneknop op de achterzijde voor iets, zover ik me herinner is dit nie rechtstreeks mogelijk op de alpha juno (jaa, wel via de display)

Ja, ik heb uiteraard de synths onderling getuned. :D Het zou chaotisch worden anders.

De enige synth die een beetje wringt is de PolySix. Maar niet dusdanig dat je het vals kan noemen. Wat misschien een beetje zorgt voor een soort van "osc drift" gevoel is de modulatie. Heb niet het idee dat die storend is in deze track.

Ik ga wel nog even goed luisteren!

Zucht.. Dilemma's.... Ga ik naar bed en sta ik morgen wat vroeger op om aan tracks te werken, of switch ik mijn studio nu nog even aan... :duivels:

ik heb het niet over stabiliteit zoals tune verliezen enzo, nee.
gewoon het tunen van de instrumenten tov elkaar..

het zou me sterk verbazen indien zo'n analoge bak (ook al zijn het DCO's) perfect speelt. Ik ga ook niet gaan meten of een C toets werkelijk een C klank geeft, belangrijkste is dat ze op het gehoor goed samenklinken.

je zei zelf dat er iets wringt in de track? volgens mij is het de tuning van 1 of meerdere synths, vraag me niet dewelke, ben aan het genieten van stilte momenteel

ivm die juno60, er is een tuneknop op de achterzijde voor iets, zover ik me herinner is dit nie rechtstreeks mogelijk op de alpha juno (jaa, wel via de display)

Back