sx3 keycommand for opening vst gui?

VanHeckis

Vintage Garbage
hele simpele vraag eigenlijk maar ik heb niets in de keycommands van cubase sx3 kunnen vinden dat in de buurt komt:

ik wil met een toets de interface van een vst plugin kunnen openen en sluiten (het window dus).

zowel de audio output channel van de VST en de inspector van het corresponderende midikanaal heeft een symbooltje waar je op kunt muisklikken ("edit vst instrument") en via F11 krijg je een venster met je VST instruments met daar weer een "e" symbooltje waar je op kunt muisklikken om de vst interface te openen.

alvast dank.

Gewoon zelf een key command toewijzen aan de "edit VST instrument" functie, dat kan onder File-Key Commands.. Ik heb zelf Alt+CTRL+V voor dat commando aangewezen in Studio 4

Gewoon zelf een key command toewijzen aan de "edit VST instrument" functie, dat kan onder File-Key Commands.. Ik heb zelf Alt+CTRL+V voor dat commando aangewezen in Studio 4

ik heb de E toegewezen hiervoor (plus een knop op mijn virus ti eraan gekoppeld).

maar volgens mij kan dit nog helemaal niet in sx3 als ik het me goed herinner, daar zit het edit vst commando nog niet in toch?

Hmm daar zeg je wat quifster... dat zou heel goed kunnen als jij dat zegt, is alweer te lang geleden (de goede ouwe SX3 tijd) ;)

ik kan die command dus inderdaad niet in de lijst (via File-Key Commands)
terug vinden.

ik ben dus bang dat jullie gelijk hebben en dat het nog niet in SX3 zit.

Wat is dit toch eigenlijk een fijn forum met mensen die snel en to the point advies kunnen geven :okdan:

dank

ik zat toevallig gister nog precies hetzelfde te proberen (in SL3). Ik kon me gewoon niet voorstellen dat het niet kon, maar het kan dus idd niet. Eingelijk te bizar dat zo'n functie geen snelkoppeling heeft.
Toch maar een keertje gaan upgraden....

Keycommand is wel mogelijk in cubase...zo staan vst-instruments onder F11 meestal :)

ik kan die command dus inderdaad niet in de lijst (via File-Key Commands)
terug vinden.

ik ben dus bang dat jullie gelijk hebben en dat het nog niet in SX3 zit.

Wat is dit toch eigenlijk een fijn forum met mensen die snel en to the point advies kunnen geven :okdan:

dank

Met een knop op een midi controller kan het wel.

ik heb wel een UC33 midi controller met van die knopjes maar dan moet er in cubase zelf toch nog steeds zo'n commando bestaan lijkt me...?

maar als je me kunt vertellen hoe het wel met een UC33 of andere controller kan dan graag

dat klopt wel, maar dat houdt wel in dat je voor elke vsti instantie een generic remote implementatie aan moet maken, en dat is nogal omslachtig in de praktijk. Ik had dit zelf ook op die manier gedaan in sx3, maar dat heeft me echt weken gekost om voor al mijn vsti's en de manier waarop ik werk dit te implementeren.

maar inderdaad, het is op die manier wel mogelijk :D

ik heb wel een UC33 midi controller met van die knopjes maar dan moet er in cubase zelf toch nog steeds zo'n commando bestaan lijkt me...?

maar als je me kunt vertellen hoe het wel met een UC33 of andere controller kan dan graag

Je moet dan de controller als generic remote inzetten en dan kan je dat commando aan een knop toewijzen.

Je moet dan de controller als generic remote inzetten en dan kan je dat commando aan een knop toewijzen.

Ok bedankt, maar als Quifster weken bezig is geweest dan gaat het mij maanden kosten :D

ik hoop overigens dat een en ander niet inhoudt dat de functies van al die knoppen die ik per VST afzonderlijk heb geconfigureerd dan verloren gaan als de UC33 dan tevens 'generic remote' moet zijn

maar goed, we dwalen af ...

dat klopt wel, maar dat houdt wel in dat je voor elke vsti instantie een generic remote implementatie aan moet maken, en dat is nogal omslachtig in de praktijk. Ik had dit zelf ook op die manier gedaan in sx3, maar dat heeft me echt weken gekost om voor al mijn vsti's en de manier waarop ik werk dit te implementeren.

maar inderdaad, het is op die manier wel mogelijk :D

Ik weet het niet meer 100% zeker, (doe niets meer met generic remote sinds C4) maar volgens mij klopt dit niet helemaal.

Je kan het zo instellen dat als je een bepaald kanaal in je mixer hebt geselecteerd, je van dat kanaal allerlei edit windows kan oproepen, en volgens mij dus ook je VSTi gui als je die VSTi track in je mixer hebt geselecteerd.

Ik weet het niet meer 100% zeker, (doe niets meer met generic remote sinds C4) maar volgens mij klopt dit niet helemaal.

Je kan het zo instellen dat als je een bepaald kanaal in je mixer hebt geselecteerd, je van dat kanaal allerlei edit windows kan oproepen, en volgens mij dus ook je VSTi gui als je die VSTi track in je mixer hebt geselecteerd.

dat zou mooi zijn als dat waar is. Maar voor zover ik mij kan herinneren moest je de open knop koppelen aan de edit functie van de vsti instantie. In jouw methode ga je ervan uit dat alle midi kanalen die gekoppeld zijn aan die vsti's dan al aanwezig zijn. Dat is in de praktijk nooit zo natuurlijk (tenzij je templates aanmaakt met alle midi kanalen en deze handmatig dan gaat koppelen). Ik betwijfel of dat wel mogelijk was in sx3.

ik heb er in ieder geval voor gekozen om voor alle vsti's die ik had een GR implementatie te maken, en deze via 2 drukknoppen selectable te maken via een dropdownlist in sx3. Dat werkte prima, maar was onvoorstelbaar veel en vooral lastig werk.

in cubase 4 is het doodsimpel doordat je die quick controls maar 1 keer hoeft toe te kennen. Daar heb ik mijn virus ti template aan gekoppeld en zo kan ik voor elke synth / audiospoor alles bedienen wat ik maar wil. Dat was gelukkig maar heel weinig instelwerk :D

ik kan het helaas niet meer testen in sx3, ik heb alleen cubase 4 op mijn pc staan nu.

dat zou mooi zijn als dat waar is. Maar voor zover ik mij kan herinneren moest je de open knop koppelen aan de edit functie van de vsti instantie.

Kan ook heel goed waar zijn idd. Maar er staat in een vsti track in de mixer wel gewoon een knop om de vsti gui op te roepen dus...

ik kan het helaas niet meer testen, ik heb alleen cubase 4 op mijn pc staan nu

idem.

Maar er staat in een vsti track in de mixer wel gewoon een knop om de vsti gui op te roepen dus...

Net gechecked in C4. Die knop komt daar niet voor in de generic remote. Dan heeft Quifster dus geljik. Ik zou toch zweren dat ik vroeger via mijn generic remote template een vsti gui zo op kon roepen... Zonder dat ik weken heb zitten programeren welteverstaan. :D

Trouwens met een template die steeds mixer - selected - -parameter naar keuze volgt, kan je wel hele mooie dingen doen. Je kan dan bvb. wel alle VST inserts en sends gui's oproepen op deze manier. Zo bouw je dus zelf van bvb. een BCN 44 (30euro) een Cubase mixer controller die net zo goed (of beter) werkt al een faderport of CC121. ;)

Back