TR-909 -> Ruis op clapkanaal

Mva

Ingeburgerd
Ik heb een tijdje terug een TR-909 op de kop kunnen tikken. In prachtige staat (met originele doos en manual), maar het apparaat heeft alleen een probleem met de clap.

Wanneer de 909 een tijdje aan heeft gestaan, ontstaat een ruis op het clap kanaal (ik denk dat het met de warmte te maken heeft, aangezien dit niet is wanneer het apparaat net aan wordt gezet). De ruis begint zacht en wordt steeds luider. Dit is zowel op de master als op de individuele out, dus met de outs heeft het niet te maken kan ik hieruit concluderen. Ik las in een ander topic iets over een defecte 4174 chip i.c.m de clap. Zou dat hier ook het geval kunnen zijn?

Heeft iemand van jullie ook zo'n ervaring met de 909? Kan zoiets worden gerepareerd? Zo ja, waar? En de laatste vraag: wat zijn de kosten om zoiets te laten repareren (grofweg)?

Alvast bedankt voor input!

Je kan hem laten repareren bij de Roland fabriek in Geel (Belgiƫ). Ze hebben daar een goede service..
Voor de kosten kan je er even naar bellen...

Je kan hem laten repareren bij de Roland fabriek in Geel (Belgiƫ). Ze hebben daar een goede service..
Voor de kosten kan je er even naar bellen...

Thanks, heb je toevallig ook een adres / link naar website?

Wanneer ik op de site van Roland kijk, kom ik alleen het volgende adres in Belgie tegen:

ROLAND CENTRAL EUROPE
Houtstraat 3
2260 Oevel (Westerlo)
Tel : 014.57.58.11
Fax : 014.57.58.12
e-mail : info@rolandce.com
url: www.rolandce.com

(http://www.rolandce.com/support/servicecenters.php?language_id=NL)

Back