werken met Reaper

Artificial Soul

Stamgast
Ik heb een paar dagen geleden Reaper gedownload en wil daarmee muziek maken. Ik heb verder nog een audio interface (Edirol FA-66) en een stagepiano (Roland RD-700sx)

Ik weet niet echt hoe Reaper werkt. Ik heb gekeken naar de preferences om in te stellen welke devices ik gebruik. Mijn stagepiano - die ik via USB met mijn laptop kan verbinden - wordt niet gedetecteerd. Mijn audio-interface wel, dus ik heb mijn stagepiano via MIDI-kabels op mijn interface aangesloten.

Om een lang verhaal kort te maken: hoe kan ik werken met MIDI via een extern instrument zoals mijn stagepiano?

Alvast bedankt! :)

Of weten jullie een ander programma (PC) wat ik kan proberen wat niet al te moeilijk is? Ik heb verder MIDI-Locator geïnstalleerd op mijn laptop en ik weet hoe het werkt, maar het is een heel onpraktisch programma.

Ik heb een paar dagen geleden Reaper gedownload en wil daarmee muziek maken. Ik heb verder nog een audio interface (Edirol FA-66) en een stagepiano (Roland RD-700sx)

Ik weet niet echt hoe Reaper werkt.

http://www.cockos.com/wiki/index.php/ReaperTutorials
http://www.cockos.com/wiki/index.php/Recording_MIDI

:P

Was er overigens bij je geluidskaart niks meegeleverd? Geen trial-versies van Ableton Live of Cubase of zo?

Wat betreft makkelijk: probeer Ableton eens, zou ik zeggen :)

Bedankt! :)

Ik ga die turorials 's bekijken.

Nee, vreemd genoeg was er geen software bij de interface geleverd. Ik heb nog een andere interface Tascam US-122 en daarbij was een LE-versie van Cubase geleverd. Maar die kan ik niet opstarten. :erm:

Ben verder overigens wel tevreden met mijn interface. De Edirol is beduidend beter qua kwaliteit. Ik heb 'm een dik jaar terug aangeschaft en de prijs is nog steeds hetzelfde, wat ook wel wat wil zeggen. :)

Het is me helaas nog niet gelukt. Ik heb de tutorial bekeken, maar dat is geloof ik gebaseerd op een oudere versievan reaper. Ik zie icoontjes die ik in het programma niet terug kan vinden. Maar ik ga wel verder proberen en anders download ik maar een ander programma.

Ik heb het van de week ook gedownload en ik snap er geen zak van :erm: Mischien komt het omdat ik allleen met hadware werk ik weet het niet maar vroeger ook wel sofware gebruikt en dan had ik het meestal wel snel door, dit daarintegen =(

Onderstaand is een link naar een tutorial (serie van 11)

Ik gebruik sinds dit weekend Reaper als test. Normaal produceer ik met Sonar 6.2. Ik moet zeggen dat als je je eerste draai gevonden hebt, de sequencer erg vertrouwd en eenvoudig werkt. Dit komt voor mij persoonlijk de workflow ten goede en kan me daarom meer concentreren op het maken van muziek (het belangrijkste ;) )

ik ben van plan dat reaper ook eens te gaan proberen. ik ga'm dan voornamelijk gebruiken als midisequencer en als masterclock van m'n studio. (+ af en toe een audiospoortje)
ik doe veel met dinsync en apparaten die al eigen sequencers hebben, vandaar.
weet iemand of dat ding een beetje strak loopt qua timing?
ik wil'm in combinatie met midex8 usb midi-interface en emu1820 audio-interface gebruiken.

als iemand een andere sequencer wil aanraden voor mijn doeleinden hoor ik het ook graag. ik gebruik nu cubase en dat lijkt wel wat te log. af en toe laattie steekjes vallen (erg irritant).

Bij mij loopt Reaper erg strak, maar ik doe niet zo veel met het aansturen van externe gear met softseq's. Dus wellicht weet iemand anders hier meer over.

Reaper draait in ieder geval erg licht en zou daarmee al een goede preformance moeten kunnen geven.

Nee, vreemd genoeg was er geen software bij de interface geleverd. Ik heb nog een andere interface Tascam US-122 en daarbij was een LE-versie van Cubase geleverd. Maar die kan ik niet opstarten.

Gek en jammer dat je Cubase LE niet krijgt opgestart. Ik werk er altijd mee. Heb demo's van Reaper, EnergyXT, Sonar, Fruity Loops, enz. geprobeerd maar die werkten voor mijn gevoel niet zo prettig als Cubase. Ik heb geen last van de beperkingen van LE want mijn PC is niet de jongste meer.
Misschien moet je de Tascam aansluiten om LE aan het werk te krijgen.
Anders moet je je verdiepen in Reaper. Met dat soort programma's heb je echt niet binnen een dag een heel album gemaakt. Daar gaat wat tijd overheen.

Reaper is perfecte audiosoftware voor de middenklasse gebruiker.

Als je enkele audio tracks gebruikt naast MIDI gear is Reaper een van de interessantste pakketten, en het werkt SNEL.
Reaper is SOLIDE geprogrammeerd, dat is merkbaar in de "veeleisende" studio (tijdcode, sync aan beeld etc...).

RME kaartje er aan en draaien maar!

Back