Direct opnemen in cubase wil niet met me juno

Muzikofiel

Ingeburgerd
Ik kom toch meestal overal uit maar nu dus even niet..

Ik wil direct in audio opnemen in cubase middels mijn juno-g,
ik kan zonder problemen het eerst in midi opnemen, en het vervolgens bouncen, maar ik wil het ook gewoon direct in een klap kunnen.
Alleen is er dus geen signaal wanneer ik iets inspeel in een audiotrack.

Volgens mij zit het qua bekabeling goed dus daar zou het niet aan moeten liggen, en volgens mij wanneer de audiokabels niet goed zijn aangesloten kun je ook niet bouncen. Anyway voor de zekerheid,

Output R+L van de juno gaan naar de inputs van de geluidskaart
Vervolgens gaat er nog een kabel van de line in van de mixer naar de out van de geluidskaart. Voor zover ik weet moet ik dan toch echt audio geluid kunnen opnemen.

Wat doe ik fout? Moet ik wellicht in cubase zelf nog iets instellen?

ff iets heel simpels, als je een koptelefoon aansluit op de juno hoor je wel geluid? Zo ja, als je de koptelefoon aansluit op de out van de geluidskaart, hoor je dan wel geluid?

Want dat is hoe ik opneem, mijn Poly 61 heeft geen midi, dus ik neem altijd op via de geluidskaart.

Als ik iets opneem van meerdere audio geluidsbronnen, dan stop ik alles eerst in de mixer en dan naar de geluidskaart van mijn computer en dan via de out van mijn computer direct op de monitor of koptelefoon.

Ik zit aan hele simpele dingen te denken zoals, local off, zodat je wel via de computer geluid hoort, maar direct geen geluid etc.

ff iets heel simpels, als je een koptelefoon aansluit op de juno hoor je wel geluid? Zo ja, als je de koptelefoon aansluit op de out van de geluidskaart, hoor je dan wel geluid?

Want dat is hoe ik opneem, mijn Poly 61 heeft geen midi, dus ik neem altijd op via de geluidskaart.

Als ik iets opneem van meerdere audio geluidsbronnen, dan stop ik alles eerst in de mixer en dan naar de geluidskaart van mijn computer en dan via de out van mijn computer direct op de monitor of koptelefoon.

Ik zit aan hele simpele dingen te denken zoals, local off, zodat je wel via de computer geluid hoort, maar direct geen geluid etc.

Via audio hoor ik helemaal niks wanneer ik iets inspeel via synth, met en zonder koptelefoon.

Om het nog onlogischer te maken, als ik een miditrack neem, en daaronder een audiotrack beide op record zet en de audiotrack het luidsprekertje aanklik neemt ie op in audio, maar dus ook in midi. Ik wil alleen audio.

Om het nog onlogischer te maken, als ik een miditrack neem, en daaronder een audiotrack beide op record zet en de audiotrack het luidsprekertje aanklik neemt ie op in audio, maar dus ook in midi. Ik wil alleen audio.

Je zit bijna goed..Je moet op je midi kanaal het luidsprekertje aanklikken, en de record knop uitzetten. En bij je audio kanaal het record knopje aanzetten.. Net anders om dus :okdan: ..

grtzz..

Back