wat kost een tb 303 kloon dezer dagen tweede hands

donfifis

Synth liefhebber
hallo ik zit zoon beetje de posts te lezen over de tb 303 kloons maar vindt niet echt threats van rond deze tijd.
en ik vraag me dus af wat is de gangbare prijs voor zoon kloon.

oi oi oi

donfifis

prijs is afhankelijk van de kloon...niet alle 'klonen' zijn hetzelfde dus

MAM MB-33 (maar dan moet je wel de MK2 hebben, de MK1 heeft de 24-db filter) en Novation BassStation (als die telt).

Als het ook software mag zijn, AudioRealism Bassline en D16 Phoscyon :).

bedankt

bedankt

de acid baseline 1 zat ik zelf ook aan te denken nadat ik de samples op een site met vergelijkbare tr 303 kloons had geluisterd.
en ook de meeste topics vindt ik wel over de acid baseline.

leuke bakjes.

ik zal wel eens verder rond kijken , moet toch nog eerst wat verkopen voor ik serieus kan gaan zoeken

oi oi oi

donfifis

lol

lol

dank dank lol

ik heb gister maar ff mn kast doorgespit want ik wist dat ik nog ergens rebirth 1 had liggen.
ooit gekocht bij free recordshop voor 1 euro 25.
nadat ik het had gevonden ff geinstalleerd en natuurlijk ff getest.
dus ik kan alvast ff met de sound aan de slag.
maar nu een vraagje over rebirth.
zijn in rebirth de draaiknoppen en slijders niet midi te maken ,want ik kan rebirth wel gebruiken maar niet met mn midiboard aansturen lijkt wel.
en ik wil TWEAKEN lol
is rebirth2 wel midi trouwens
en wat is de beste 303 kloon in reaktor 4 of 5 lol.

oi oi oi

donfifis
.

Rebirth 2.0 is gratis te downloaden en ik geloof dat je die wel aan de praat kreeg met een controllertje...
Beste in Reaktor sja..kwestie van smaak maar heb nog geen goede gevonden..
Als je dan toch zonodig een vst'je zoekt die een poging doet,sequencer en distortion heeft + aan te sturen is kijk dan eens naar Phosycon..niet duur en doet wat ie moet doen..

Syntecno Teebee en met veel geluk een TBS303

watk heb begrepen ...ooit in oudere verhalen gelezen isdat de syntecno wat heeft geleend vd de nederlandse tbs303

en dat bv de syntecno is evolved in een wat breder product
sounds the same as tbs dus inside
aleen heeft de syntecno dus 4x cv gate convertor in zich
de gele versie mark 3 dus ook nog midi merger en riing modulator en audio in ..
egt handig tooltje voor in de studio

acid lab hebje ondertusen al in verschillende updates
dus met sequencertje en midi clock in ook wel handig
klinkt iets holler en feller imho

en de ml303 van acid code schynt een goede te zijn geweest [wordt niet meer gemaakt ]
analoge solutions maakt nieuwe clons ...weet niet of dat wel so ...:duivels:

check hiero ff voor wat links
http://www.sequencer.de/syns/roland/TB303.html

MAM MB-33 (maar dan moet je wel de MK2 hebben, de MK1 heeft de 24-db filter) en Novation BassStation (als die telt).

Als het ook software mag zijn, AudioRealism Bassline en D16 Phoscyon :).

lees nu pas datje ook software wil...
degen die yoozer noemt
zijn egt best redelijke clones en wat distortion / extra featers zitten erby ...
midi controllanble

die d16 shit is in de groupbuy extra aantrekkelijk momenteel
twee drumcomputers 808/909 clone en 303 clone erby voor net 100 eu
tip
:doei:http://www.d16.pl/index.php?menu=6

Rebirth 2.0 is gewoon midi...Ik heb er ooit eens een midi-controller voor gekocht bij i4 in Eindhoven. Die midi-controller was trouwens een PhatBoy v2....Aansluiten, juiste parameters instellen en tweaken maar !!!

Veel plezier en succes...

BTW: als je al voor een acidlab kiest..ik zou gaan voor de Acidlab Bassline2..is easier te proggen...

Acieeeeeeed

watk heb begrepen ...ooit in oudere verhalen gelezen isdat de syntecno wat heeft geleend vd de nederlandse tbs303

Zie de link die Shortwave plaatste hiervoor.

...sounds the same as tbs dus inside...

Nope, heb ze beiden, ik vind de TBS303 de betere kloon. Heb ze jaren geleden ook naast een echte TB303 beluisterd. Dat is waar de Teebee door de mand valt en de TBS blijft staan. TBS en Teebee klinken absoluut niet hetzelfde.
Als je een TBS zou kunnen laten sequencen door een TB zou het verschil met een TB onhoorbaar zijn.
Desondanks is een Teebee ook een mooi alternatief voor the real thing.

Back