10 stukjes

sander

_
10 keer een minuut van testopnames die nooit een nummer zijn geworden.
Volgens mij is het meeste 2007 en wat 2008. Ik heb echt geen zin en doorzettingsvermogen om dingen meer af te maken. Deze ideetjes zullen jammer genoeg hoogstwaarschijnlijk ook nooit meer een nummer worden.

House/electro en hip hop

http://home.tiscali.nl/~smeyer/sendex_samples.mp3

Laatst gewijzigd:
Sander net geluisterd en tja wat moet ik er op zeggen erg jammer dat je ze niet hebt uitgewerkt. Vind het echt vet. Ken je Skanfrom die maakt ook dit soort muziek wat ik zeer kan waarderen. En het laatste stukje met de viool achtige sounds vind ik echt extreem VET. En moet toch ook wel erg denken aan slected Ambient works van warp.

Cool greetz en tot horens

Metroid

Dank je Mark! De ideetjes zitten nog wel ergens in de mpc. Alleen arpegiator en drumcomputer programmering is er niet meer. Ook als ik geluiden op de synths heb getweakt is dat er niet meer. De naam Skanfrom klinkt enig sinds bekend maar denk niet dat ik de muziek ken. Wel grappig dat je bij die hip hop beat aan Warp moet denken : )

Zitten echt mooie dingen tussen. Jammer dat je niet alles meer hebt om uit te werken, sommige fragmenten zouden het waard zijn.

Het luie en geen zin en missen van doorzettingsvermogen is het echte probleem.

Ga aan de drugs 8o)

Dit is een grapje uiteraard

Hey ik heb die dingen geluistert, ik vind het tof! Ik zag in de link sendex_samples, weet niet of je dezelfde sendex bent die van die vage acid maakt, heeft iig zelfde sfeertje... maar dat luister ik heel vaak op mn mp3speler 8~ (mischien een steuntje in de rug)

Deze muziek klinkt heel erg als of je moeite hebt om met je sequence mogelijkheden iets uit te werken.

De sounds daar is niet echt perse wat mis mee, maar ik zou gewoon eens naar een andere manier van sequencen gaan kijken zodat je wat meer controle en overzicht krijgt in je tracks en dus misschien meer motivatie hebt om een track af te maken.

Daarbij is sequencen meer dan alleen loopjes aan (en eventueel uit ) zetten, ik denk dat je met cubase en wat midi synths (of softsynths) betere muziek zou kunnen maken.

Nou ik vindt dat je met eenvoud de beste nummers kan maken. In cubase kan je blijven tweaken en krijg je het nooit af. Ook krijg je spontanere/leukere effecten als je dingen live opneemt, maar ja dan moet je dus wel doorzettingsvermogen hebben wat bij mij helaas weggezakt is.

En wat betreft loop gebasseerd. Variatie krijg je ook door met je drums te varieren, synth geluiden te tweaken en soms lange loops te gebruiken van bijv 8 bars.

Nou ja fan is ook weer zon woord
bloos.gif

Hey ik heb die dingen geluistert, ik vind het tof! Ik zag in de link sendex_samples, weet niet of je dezelfde sendex bent die van die vage acid maakt, heeft iig zelfde sfeertje... maar dat luister ik heel vaak op mn mp3speler 8~ (mischien een steuntje in de rug)

cool, ja ben ik maar niet verder vertellen hoor 8)

Back