Die Dual zal waarschijnlijk meuk zijn, tenzij het uit de 1500 serie is. Ik ken verder niet meteen goede Dual versterkers. Dus voor dingen als potmeters en schakelaars misschien een goede donor. Maar die rol alleen waardig als het verder echt meuk is.
Een Marantz 1050 is niet écht heel veel waard, maar aan de andere kant algauw een heel paar tientjes. En voor een paar tientjes kan je véél meer nieuwe componenten kopen dan je ooit uit die Marantz haalt. Bovendien is de 1050 nog een "echte" Marantz, met een leuke klank. Dus het is sowieso zonde om die te slopen, al helemaal omdat je er dus geen financieel voordeel mee doet.
Onlangs is er eentje voor 60€ verkocht. daarvoor koop je een BERG componenten. Niet slopen dus! Zonde langs alle kanten, zowel voor jou als voor de versterker. Je zou hem zelfs voor een SK-1 kunnen ruilen.
Ofwel bijhouden en gewoon componentjes gaan kopen, ofwel verkopen en van de opbrengst componentjes kopen, als je om geld verlegen zit.
Ik vind al dat slopen van apparaten voor onderdelen een beetje zonde, tenzij het apparaat toch al quasi waardeloos of reddeloos verloren is.
Als iemand een extra input een tikje scheef op een mooie synth zet, zit de helft van het forum te huilen, maar heler transformatoren en potmeters uit een prachtversterker rukken zou OK zijn? Ik vind van niet.