benieuwd naar de docu
benieuwd naar de docu
heb de docu helaas gemist maar ik krijg deze week de dvd. keek even of het hier ook was opgemerkt. ja dus...
grappig die allergische reacties van Raphie, hij moet wel de grootste 242 fan zijn hier, als je bedenkt dat de Brusselaars zelf ooit hebben gezegd dat ze de reacties op hun muziek relevanter vonden dan de muziek zelf.
ik ben zelf blijkbaar stressbestendig genoeg om altijd al te kunnen genieten van zowel eric b als chicago, front 242, sonic youth, 154 etc etc etc etc. en just my opinion, als je de ene plaat/artiest wil gebruiken om de andere de grond in te duwen, zie je toch iets essentieels over het hoofd lijkt me.
artiesten zijn in ieder geval vaak nuchterder dan hun fans.
zie
http://www.youtube.com/watch?v=7ZeceKHBXh0
check ook wat jeanluc zegt over nieuw materiaal uitbrengen, allesbehalve 'uitmelken' lijkt me.
sommige platen van Front 242 vind ik tijdloze klasse. andere vind ik minder, meestal omdat ze focus missen. maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de band. het is een beetje als met hun artwork denk ik, omdat ze het altijd helemaal zelf doen is het soms ook wel eens minder sterk. maar het is wel ontzettend 'eigen'. volgens mij moest ik ook even wennen aan de f*** evil albums maar ik kan me niets herinneren van teleurstelling ofzo dat het geen geography of official version was. front 242 is front 242. ze staan niet stil, kopen (net als de meesten van ons) nieuwe gear, ontwikkelen hun sound. en of ik de resultaten nou leuk vind of niet, ontwikkeling vind ik alleen maar goed.
ik ken trouwens maar weinig bands die zo lang zo trouw kunnen blijven aan hun principes.
de concerten vond ik onvergetelijk, vooral de eerste in de jaren 80. die waren wat mij betreft net zo goed een fysieke ervaring als de house feesten uit de tijd dat house nog geen product was.
reacties van het publiek in het buitenland vond ik de meest heftige.
maar dat valt me hier en op youtube ook weer op, de reacties op front 242 zijn vaak heftig.
dat is misschien hun grootste kwaliteit, dat ze op een zo pure manier energie en emotie kunnen overbrengen.
hun plaatsje in de electronic music hall of fame hebben ze in ieder geval verdiend. ze hebben iets unieks toegevoegd en vele anderen geinspireerd.
ik vind mezelf geen fan maar heb dus alle respect voor front deux quat' deux.