Welke interface is de meest strakke?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik heb nog steeds timing/ choking problemen met m'n XBASE-999 onder Vista met Cubase en zit er nu aan te denken om maar weer een apparte midi interface te kopen, aangezien de onboard midi poorten van diverse modules e.d. toch niet zo strak lijken te timen als een dedicated interface met een goede driver. Wat is jullier ervaring met de MOTU 128 USB? of zijn er andere alternatieven?

Ik heb de Motu midi express 128 en ben er best tevreden mee.
Strakke timing en lekker overzichtelijk.

Alleen om te kunnen routen moet de PC (met midi ox) aan staan.
Daarom ben ik eigenlijk nog op zoek naar een edirol UM880.
Hoor (Lees) ik ook goede dingen over.
Is alleen moeilijk 2e hands te krijgen.

Ok, ik heb al jaren een good old Opcode Studio 128X.
Geen usb, alleen serieel.
Ook los te gebuiken als midi patchbay.
Vista weet ik niet, maar voor XP zijn er prima drivers voor en heb nooit problemen met timing.

Cubase = midex

IK denk dat de Edirol UM reeks ook wel één van de best is,
maar alles via usb (en mss ook wel via firewire) heeft last van 'midi-jitter' volgens mij, en de artikels die ik erover heb gelezen...
Ik gebruik daarom nog steeds een amiga...

('Midi-JItter' = kleine midi delay's in de Midi-Stream)
... zeker met een HUB ertussen volgens mij...

voor cubase is de midex eigenlijk de enige echt strakke oplossing

maar midex is niet meer leverbaar ik zoek dus een nieuwe interface met vista drivers.
had zelf onder xp altijd goede ervaringen met MOTU midi Express XT (maar deze was parallel) heb windows ook al op background services gezet, dat scheelt al wel en ook mid thru uitgezet. maar denk dat een dedicated interface het toch nog net wel wat beter doet.

niet leverbaar is niet gelijk aan niet vindbaar..

Je wilde de meest strakke, en wij hebben gezegd dewelke.

maar midex is niet meer leverbaar ik zoek dus een nieuwe interface met vista drivers.
tsja, strakker dan de midex in combi met cubase bestaan niet. Overigens draait de midex foutloos onder vista (heb het hier zelf draaien).

midex 8 zie je regelmatig 2e hands aangeboden worden trouwens.

Heb me inmiddels even verder ingelezen:
van al mijn poorten zijn alleen m'n Virus Midi IN/OUT DIRECT MUSIC
de rest van de poorten zijn native Windows MIDI (Novation, MOTU 828MK3, KORE2, MACKIE Universal Pro)

heb nu m'n XBASE-999 aangesloten op de MIDI poorten van de Virus TI en veel minder skipping notes. lijkt dus toch wel aan het type interface te liggen

van de andere interfaces doen de Novation en Mackie het best hun werk. Met de MOTU en KORE2 heb ik de meeste skips.

de MIDEX is niet meer nieuw verkrijgbaar en heeft ook geen driver updates / support meer. voordeel is wel dat deze volledig DIRECTMUSIC is.

Denk dat ik toch voor de MOTU ga, had met de Midi Expres XT altijd goede ervaringen. Toch jammer dat die extra "freebee" MIDI poorten op gear zo'n brakke implementatie hebben.

Heb een MIDEX-8 gevonden. (heeft mij gevonden :) )
ga dus toch de MIDEX proberen, is de timing niet noemenswaardig strakker dan de directmusic midi port op de Ti, dan schuif ik hem weer door.

Ik meen me te herinneren dat de MIDI interface op de Virus TI geprogrammeerd / geleverd (of iets dergelijks) is door dezelfde leverancier als de Midex-8 (werden voor Steinberg in opdracht gebouwd).

Theoretisch zou het dus niet veel moeten uitmaken?

Dat zou je denken, maar ik ga het morgen uitvinden, is die beter dan blijft die, vergeet niet dat de Ti ook al 3 stereo kanalen USB en z'n eigen controllers moet aansturen over USB

als ik goed begrijp gebruikt de midex een protocol zoals de "amt" technologie van emagic. midi time stamping is dat.
mogelijk moet je dat aanzetten in cubase voor de beste resultaten, maar ben het niet zeker.

Back