Welke interface is de meest strakke?

Nou, ik heb het toenertijd eens uitgespit, maar het schijnt dat dat AMT automatisch wordt gebruikt (of een soortgelijk iets) op het moment dat je de DirectMusic driver kiest.

Welke interface is de meest strakke?

Mannen!

Al jaren probeer ik een PC in mijn studio te voorkomen, maar nu moet ik er toch aan geloven.
Niet voor de virtuals, maar puur voor multitrack audio.

Echter moet mijn MIDI clock de master zijn, en zal de PC slaafs moeten syncen aan mijn mastercomputer de ATARI TT030, want die stuurt mijn analoge synths en samplers aan, en daar werk ik hoofdzakelijk op.

Voorheen ging al mijn audio in de samplert, maar dat wordt nu echt te bewerkelijk.

Overstappen op MIDI van de PC is voor mij GEEN optie omdat mijn Atari teveel MIDI functies doet op teveel MIDI outputs, dagaanooiniegoedkomenie....

WELKE INTERFACE IS DE STRAKSTE? dat is mijn vraag.

Er komt een 2.8 Ghz PC aan te hangen met RME kaarten en outputs.
Ik geloof dat mijn Hammerfall HDSP96 ook MIDI heeft, maar weet niet of dat echt wat is (ligt al jaar of twee nieuw in de kast als aftrekpost).

Als audiosoftware kies ik in eerste instantie REAPER, maar dat kan ook wat anders worden, ook jullie ervaringen graag!

Gaat me niet om budgetoplossing, maar gewoon om het beste spul.

Audioclock wordt waarschijnlijk DCS A/D converter of DBX Quantum.

Uw hulp graag...

Zelf heb ik de Alesis HD-24 een tijdje in't oog gehouden,
maar 'k heb het nu klaar gekregen
om m'n mixboard movements te recorden
ipv. een multitrack recorder te moeten aanschaffen...

Protools draait wel op zowel PC als Mac dacht 'k,
maar der komt wel wat bij kijken voor '24' Tracks recording volgens mij!??? maw. Ik denk niet dat dat met een laptop gaat, zo in één keer 24 tracks opnemen???
Maar 'k kan mis zijn....

En wat betreft Cubase (of toch de essential versie)
die heeft geen midi slave sync, alleen send sync !!??
Of toch ni !!??

ik zeg Logic Studio 8 icm met Unitor / Amt

dat zal even goed en even strak werken als atari (gemeten en bewezen)
eventueel zijn de 2 ook perfect te combineren

Nou, heb m'n MIDEX 8 inmiddels binnen gekregen en geinstalleerd

WAT EEN LELIJK PLASTIC DING ZEG...... ziet er echt niet uit, lelijke blikken 19"oren ook, maar de drivers werken onder Vista x86 en de timing lijkt to nu toe snaarstrak.

O rly?

Windhoos PC = Cubase = midex
Mac PC = Logic = Unitor/AMT

Reaper en al die andere eigenlijke best wel goede progjes zijn wel interessant maar strakke midi hebben ze simpelweg niet.

Hoe dat met digidesign hardware zit (van Protools) weet ik eigenlijk niet maar het lijkt me logisch dat die ook wel strak zou moeten zijn.

Cubase met Midex is een stervend platform he. Er worden geen drivers meer geschreven. En Cubase SX is gewoon niet stabiel te krijgen door Steinberg, liever nog wat extra bugs introduceren in de vorm van een upgrade.

Dus feitelijk wordt je een Mac aangeraden. Maar volgens mij zijn die Emagic interfaces ook al afgeschreven....

Misschien een Motu interface op Logic op een Mac?

Misschien een Motu interface op Logic op een Mac?

nope.
Motu interface in combi met Digital Performer..

maar... De drivers voor AMT/Unitor worden wel nog bijgewerkt door Apple. Aangezien de ondersteuning in Logic 8 enorm erop vooruit gegaan is denk ik niet dat ze het laten vallen.

is natuurlijk wel een vraag wat de toekomst brengt.. Is midi er nog over 5 jaar? en over 10 jaar?

D'r zijn al zoveel pogingen geweest om een opvolger van midi er doorheen te krijgen maar de industrie wil d'r gewoon niet aan.
Technisch gezien stelt het ook geen reet voor.
En uberhaupt dat het aantal midi interfaces ook steeds minder wordt. Maar dan wel weer dat je niet goed wordt van het aantal nieuwe controllers dat er bij blijft komen.

Denk dat je in de toekomst ook zoiets als een VSTi krijgt die via een USB kabeltje je midi interface aan gaat sturen. Of een variant met een DSP kaart of zo. En midi via het OS zelf wordt dan gewoon uitgefaseerd. En dan eigenlijk weer zoals het in het begin was met een Roland MPU401. (op PC gebied dan)

Cubase op de Atari kun je syncen aan een externe midiclock, allmighty Microsoft Cubase SX niet. Pauperpakket.

Cubase 4 toch weer wel?
Maar het hoort er iig wel in anders is het idd een pauperpakket.

Welke interface synct het best aan een externe midi clock
't is mss eerder de vraag, welk programma !!??
Cubase heeft GEEN Midi Sync In voor zover ik weet
en der al naar gezocht heb...

IK gebruik een Amiga A1200 met Bars&Pipes
om m'n Mixer movements op te nemen...

Die BnP is ook strakker als je'm gebruikt met external sync
tov. z'n interne sync pulse...

Cubase 4 toch weer wel?
Maar het hoort er iig wel in anders is het idd een pauperpakket.

klopt, 4 kan dat , maar sx3 ook wel, alleen ik ga dat niet uitleggen :D

Back