De leukste PSR van Yamaha?

Rianne_SynthiA

SynTheSister
De Yamaha PSR-E413 lijkt mij wel een gaaf bakkie: met twee toewijsbare synth-knoppies, 6 kanaals-sequencer, ingebouwde speakers, draagbaar met batterijen enzo. Voor de prijs van 299 euro lijkt het mij een geinig ding gewoon. Iemand ervaring opgedaan? Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van de andere PSR's? De demo's op youtube zijn best indrukwekkend toch?

Ik had ooit een Yamaha PSR36, FM klankopwekking en kost geen drol en heeft 5 sliders om de sounds te veranderen...
eigenlijk soort DX maar dan heel simpel

Attachments

• yamaha-psr-36.jpg
    yamaha-psr-36.jpg
    262,9 KB · Bekeken: 77
Ik had ooit een Yamaha PSR36, FM klankopwekking en kost geen drol en heeft 5 sliders om de sounds te veranderen...

asje toch aan de keyboards gaat kunje beter eens de hele casio reeks afspeuren
veel leueke dingen gemaakt en niet te onder schatten
de vz10 bv kan div klank opwekkings sytemen aan / filtering
drie wheel ok master keys gelijk knoppen
kost soms 150 eu

300 voor een psr vindtik veel

maargoe ...tis nogat wat extra asje een synthie gewend ben al die presets :dubbel::bekdicht:

asje toch aan de keyboards gaat kunje beter eens de hele casio reeks afspeuren
veel leueke dingen gemaakt en niet te onder schatten
de vz10 bv kan div klank opwekkings sytemen aan / filtering
drie wheel ok master keys gelijk knoppen
kost soms 150 eu

300 voor een psr vindtik veel

maargoe ...tis nogat wat extra asje een synthie gewend ben al die presets :dubbel::bekdicht:

De Yamaha PSR-E413 lijkt mij wel een gaaf bakkie: met twee toewijsbare synth-knoppies, 6 kanaals-sequencer, ingebouwde speakers, draagbaar met batterijen enzo. Voor de prijs van 299 euro lijkt het mij een geinig ding gewoon. Iemand ervaring opgedaan? Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van de andere PSR's? De demo's op youtube zijn best indrukwekkend toch?

idd best leuk,
wellicht goed voor al 2e hands verkopertjes om daar eens naar te kijken voordat je ze al die oude meuk voor marktconforme prijzen op marktplaats tiefen;

[kleinbeetjeofftopic]

Ik had vroeger les op deze:

6300.jpg

Yamaha PSR-6300

Geweldig ding (toen?); ziet er uit als een MiniMOOG maar dan MET speakers!! :D

Lijkt me wel eens gaaf om er weer es 1 te bespelen (hebben?)

Zouden wij dezelfde leraar gehad hebben ? :D

in mijn, enigszins benevelde, herinnering was het een psr-6100, maar ik geloof je meteen.

;) Als je vroeger in Middelburg gewoond hebt, misschien wel..

MAAR het was zeker de 6300 waar ik les op had. De 6100 bestond ook, maar was de iets minder uitgebreide versie: ziet er 't zelfde uit alleen een stuk minder knoppen/ritmes, etc.
:geslaagd:

;) Als je vroeger in Middelburg gewoond hebt, misschien wel..

MAAR het was zeker de 6300 waar ik les op had. De 6100 bestond ook, maar was de iets minder uitgebreide versie: ziet er 't zelfde uit alleen een stuk minder knoppen/ritmes, etc.
:geslaagd:

ik heb toch maar even wat plaatjes gegoogled en vergeleken, en het ding waarop ik les had was een 6100. (ik heb dan ook nooit in Middelburg gewoond :) )

ivm verplaatsbaarheid (mijn leraar trad ook op) heeft hij die 6100 toen eens ingeruild tegen een ps-70 (zonder de "r" ja). In mijn herinneringen vond ik die nog gaver, omdat hij net zo fijn klonk en (idd dus) makkelijker mee te sleuren was. Nog niet zo gek lang geleden kwam ik eens ergens zo'n ps-70 tegen en stortte me vol overgave en nostalgie op dat ding...... wat een afknapper....

Koester je fijne herinneringen aan die bakken en loop er nu met een grote boog omheen, ze verpesten nu je mooie herinneringen....

(lieve kleine psr-etjes zijn nog steeds leuk voor bend- en freakdoeleinden, maar de vlaggeschepen van toen klinken ons nu maar brak in de verwende oortjes)

:D hehehe ja klopt..

Daarom hoef ik ook geen oude Minimoog: klinkt brak!..:duivels:

in mijn Psr xxx zitten mooie 909 (ik denk ook 808) samples. wat effecten over steken, weirde sequencen maken met contrabassen en drums. tijd dat ik die nog eens boven haal.

Die E413 lijkt me toch niet slecht als midi-keyboard en tegelijk om wat piano/keyboard te leren. Maar als je toch iets hoger in budget kan gaan heb je meer klanken van veel betere kwaliteit. Ik noem maar de Roland E-09, Roland Juno-DM, Yamaha MM6, Korg X50.

Laatst gewijzigd:
idd les gehad op die psr's :)

zelf begon ik met iets van een psr 230(EDIT; heb ff gegoogled en het was idd de 230! :D ) maar heb daarna een psr 730 gehad, dat was wel een lache ding!

Zou voor een volwassene zo'n keyboard het overwegen waard zijn om een beetje piano te beginnen leren?
Of moet je al gewogen toetsen hebben om te beginnen?

Zo'n Casio CTK-810 lijkt me best goed. Kost €250 en is dan tevens als midi-keyboard te gebruiken.

Even voor de goede orde: je hebt de PSR serie in alle soorten en maten. De duurste is iets van 1600 euro en is wel heel gaaf die bak.
De tijd heeft niet stil gestaan en die E413 lijkt me best een tof ding voor die 299 euro. Die live-grand piano klinkt bloedstollend in het echt. Van de week maar eens in het echt uitproberen. X50 lijkt me ook een leuk ding maar is 2 keer zo duur. M50 lijkt me dan nog veel mooier...

Back