De leukste PSR van Yamaha?

Ik vraag me af hoe de key action van de Korg X50 (alsook van de K61 controller) vergelijkt met de PSR-E313 of E413. Ik hoor veel negatieve praat over de key action van die Korg toestellen, maar geen idee met welke norm ze die dan vergelijken.

Met oudere modellen die nog wel fatsoenlijke toetsen hadden, zoals een Triton of M1.

wij hadden vroeger een PSR-47, met soort van programmeerbare drumdinges!

Ja, die was leuk :). Toen ik 'm in de winkel zag (voordat ik mijn eerste synth kocht) kostte 'ie 1200 gulden, ze staan nu best goedkoop op Marktplaats (2 stuks, 50/60 euro elk). AWM + FM synthese, met natuurlijk niks er aan te veranderen (of je moet een PSS-390 scoren).

Stabby: een PSR is niet echt geweldig als MIDI-controller omdat draaiknoppen en sliders missen. Als klankbron is 'ie zo-zo - de goedkopere modellen laten niet toe geluiden (drastisch) te veranderen, maar da's met een hele hoop arranger-keyboards.

Reden dat ik een goedkope digitale (stage)piano zou halen is simpelweg vanwege stukken minder afleiding door alle toeters en bellen, en meer (en betere kwaliteit) toetsen. Is toch wel fijn bij pianoles.

Laatst gewijzigd:
Zijn de toetsen van die Korg controllers dan niet gewoon deftig?

Ik ben nu ook aan het rondkijken voor een controller, en ik heb geen knoppen of faders nodig. Daar gebruik ik mijn Kaoss Pad 3 voor. Ik zoek een keyboard met piano klanken die ik ook als midi-keyboard kan gebruiken voor de Microkorg zodat ik meer en grotere toetsen heb. Met de piano klanken wil ik een beetje piano leren spelen, al wat basis leren dus niets al te serieus (en moest het toch serieus worden koop ik iets beters en komt het keyboard dat ik al heb nog goed van pas). De Korg K61P lijkt daar ideaal voor en is klein genoeg om helemaal vooraan op mijn tafel te leggen terwijl de Microkorg nog goed bereikbaar is. In vergelijking met pakweg de PSR-E413 heeft ie heel wat minder features (geen speakers, weinig klanken), maar ik zie dat als een voordeel omdat ik dat allemaal niet nodig heb. En ik ga er normaal van uit dat de kwaliteit dan ook beter is want je krijgt minder (maar hogere kwaliteits) features voor dezelfde prijs, niet?

Zou voor een volwassene zo'n keyboard het overwegen waard zijn om een beetje piano te beginnen leren?
Of moet je al gewogen toetsen hebben om te beginnen?

Wil je piano leren spelen, ga dan voor gewogen toetsen. Zo ontwikkel je meer expressie (toucher) en een betere techniek, lijkt me.

Holy ****, de pond staat nu zo laag dat je enorm veel profijt kan doen met zo'n aankoop. Bv Yamaha P85 kost hier €630, daar €465 incl verzending! Ik zal er maar eens van profiteren :D

Of neem nu de PSR reeks van Yamaha: €189 voor de PSR-E413 INCLUSIEF VERZENDING! Doe je €110 profijt mee. €146 incl voor de PSR-E313 waarmee je ook al €80 bespaart.

Laatst gewijzigd:
Back