Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kijk eens op http://www.tweedehandsmac.nl/ voor een betaalbare Mac rond de 500 Euri.
Werk zelf al jaren op een Mac G4 MP...en heb nog nooit spijt gehad van deze aankoop.

Bericht door een moderator:
samengevoegd, en PC vs. Mac discussies mogen ergens anders gevoerd worden
Als je op O begint en toch goed wil beginnen raad ik je een M-Audio Audiophile 2496 aan of een Emu 404.. volgens mij beide dezelfde specs en in en outputs.. zelf heb ik 2 Audiophiles 2496 in een systeem.. draait altijd goed, goeie drivers voor XP.
...Kaart kost nieuw iets van 99 euro en 2ehands zijn er zat van.. 50 euro moet toch wel lukken.... Misschien dat andere leden hier meer iedeeen over hebben maar volgens mij zijn dit wel 2 goed verkochte geluidskaarten voor weinig geld en met een goeie geluids-kwaliteit.
Naar mijn weten ken dit gewoon, check: http://www.soundonsound.com/sos/aug04/images/krkrear.l.jpg voor de achterzijde van deze speaker.. zoals ik zie heb je een RCA ingang op de achterkant.. voor je geintegreerde kaart moet je dan een een verloop kabel halen van mini-jack naar RCA.. volgens mij moet dit lukken.. .
als je toch die boxen aan gaat schaffen zou ik meteen zo'n M-audio PCI kaart halen... om die boxen op zo'n interne crappy kaart aan te gaan sluiten zou ik zonde vinden... wat voor een muziek wil je gaan produceren eigenlijk?
geen idee1) Kan ik beter voor een dual-core of voor een Quad-core (Q6600) gaan (prijs maakt niet uit zijn even duur).
Dat ligt eraan hoever je er vanaf zit. Ik prop het liefst zoveel mogelijk op mijn scherm dus ik geef de voorkeur aan grote schermen met een extreem hoge resolutie, maar daarmee wordt alles op je scherm ook weer een stukkie kleiner dus moet je ook een groter scherm nemen anders heeft het nog weinig zin heheh :-).. Als je met twee beeldschermen wilt werken, kies er dan twee met een zo dun mogelijke rand, want die zit knap storend in de weg af en toe.2) Momenteel heb ik een 19" monitor en wil graag een tweede monitor aanschaffen (een 19" breedbeeld maar is dit verstandig?). Wat is een veelgebruikte grootte (inch) of is groter beter? en waar moet ik verder op letten?
Ik lees veel over conrast ratio's enz maar maakt dit uit als ik alleen maar Cubase draai?
Zou ik niet durven zeggen, ik hoor veel mensen die liever XP blijven draaien. Ik heb geen idee hoe de nieuwe cubase 4 performt, laat staan hoe die onder vista draait. Hou er wel rekening mee dat vista een hoop obscure hardware niet of niet volledig ondersteunt. dat kan bijvoorbeeld problemen geven met je soundcard als daar niet de juiste drivers voor beschikbaar zijn.3) Is het verstandiger om Vista of XP te kopen (prijs ongeveer hetzelfde). Draait Cubase SX 3 of 4 stabiel met Vista?
Zijn er voor de rest nog bepaalde merken/componenten/serienummers die ik beter kan mijden? De computerhandel war ik mn PC laat bouwen heeft weinig verstand van muziek/producing- PC's
Alvast bedankt.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Haal het dan ook gewoon weg want het voegt niets toe.