PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

De zoveelste in de rij, ik weet het.

De zoveelste in de rij, ik weet het.

beetje zoals protohuman,
Ikzelf ben nu zo ook bezig, mijn laptop (ik ben zo enkele maanden bezig, maar ik probeer te wachten met koopjes tot in de vakantie; nog een maandje blok te gaan) slaagt er in met net ietsjes latency op te nemen en weer te geven. Vlot inspelen is doenbaar, maar dan wel ff Vista neerhalen naar 2000look etc.

Ableton Live Lite 5 (zat bij mijn Keystation), Sibelius4 (geleend nog), VDJ (demo, gwn grappig) , wat brol van't net, Acer,duo, 2GHz, 2gigRam, Vista:erm:, onboard geluid..(wel met DVI etc, twas zo'n nieuw multimedia ding, 3maand oud ofzo). Nooit alles tegelijk!
Om die latency's op te lossen, en een mooie overgang/integratie te hebben naar mijn synth/mengpaneeltje/monitors, dacht ik aan een ... geluidskaart (FW, zover ben ik al), maar ik vroeg me af,
is deze don or not done, is Behringer werkelijk overal slecht?
Is hier nog iets over geweten op het sf?
of iets anders, toch maar?
Ik heb namelijk niet echt meer nodig, ik gebruik zelfs nog geen gebalanceerde kabels...
Mijn centjes gaan tot rond 150-180,- maar als het goedkoper kan, graag!
output hooguit 4, input minstens 2, liever 4, mag meer

(fervent studentje:mega:, geketend in leuven voor de moment)

hoe belangrijk is het eigenlijk om snelle interne HD's te hebben ?
Komt dit ten goede aan de overall snelheid,stabiliteit ...?

hoe belangrijk is het eigenlijk om snelle interne HD's te hebben ?
Komt dit ten goede aan de overall snelheid,stabiliteit ...?

De HD's van tegewoordig zijn allemaal ong. even snel. Je hebt 10.000 RPM modelletjes, maar die zijn niet heel veel sneller. Waar je het vooral aan merkt is het inladen en voorluisteren van samples e.d. Verder start je programma bijv. sneller op.
Dit allemaal hangt natuurlijk ook af van je processor, RAM e.d.Het moet natuurlijk wel in balans zijn.

Vraagje: is een geluidskaart zoiets als een monitors of een mixer, voor ieder wat anders? Zijn er ook verschillen qua timbres bij geluidskaarten? Bestaat er zoiets als de beste geluidskaart (voor Mac)?

Gagarin

mijn pc aanschaf

mijn pc aanschaf

ik heb net ook een lijstje latensamenstellen
eens kijken wat jullie mening is, wat zou je veranderen

moederbord AMD gigabyte GA-MA78GM-S2H AM2+
Processor AMD phenom X4 9750 AM2 box
Geen casefan omdat er al 1 in de kast zit
Corsoir 2x2048 DDR 800 Twin2x
Samsung HD 500GB Sata-2 7200rpm 16 mb
Nec dvd
Microsoft XP home editie

volgens verkoper is zit snel systeemm im heb geen verstand van PC

wat denken jullie

ik heb net ook een lijstje latensamenstellen
eens kijken wat jullie mening is, wat zou je veranderen

moederbord AMD gigabyte GA-MA78GM-S2H AM2+
Processor AMD phenom X4 9750 AM2 box
Geen casefan omdat er al 1 in de kast zit
Corsoir 2x2048 DDR 800 Twin2x
Samsung HD 500GB Sata-2 7200rpm 16 mb
Nec dvd
Microsoft XP home editie

volgens verkoper is zit snel systeemm im heb geen verstand van PC

wat denken jullie

Tja wat is je budget precies? AMD maakt goede processoren voor audio maar Intel heeft met de dual- en quadcores op dit moment de betere prestaties in handen. (E6XXX/E8XXX serie en de Q6XXX en Q9XXX serie, waarbij de 8 en 9 de opvolgers zijn van de 6-en)

Ik zou dus eerder voor een Intelbased pc gaan.

Ik ken de specs van dat moederbord niet, maar het is altijd handig als een moederbord beschikt over een FireWire aansluiting en voldoende USB 2.0 poorten. Dit ivm het aansluiten van randapparatuur zoals externe geluidkaarten en midi-interfaces/synths.

Daan

Vraagje: is een geluidskaart zoiets als een monitors of een mixer, voor ieder wat anders? Zijn er ook verschillen qua timbres bij geluidskaarten? Bestaat er zoiets als de beste geluidskaart (voor Mac)?

Gagarin
en?

Gagarin

@ 1: ja, @ 2: waarschijnlijk en @ 3: ik zou het niet weten

weer een zoek naar een interface

weer een zoek naar een interface

Ok , kheb mezelf al wat dieper ingegraven in die wereld van geluidskaarten en ik ben erin geslaagd om het één en het ander op een rijtje te zetten.
Ik ben op zoek naar een geluidskaart met volgende kenmerken;
2out, meer is simpelweg niet nodig, ik krijg het binnen en stuur het dan gewoon door naar de monitors (na mixing, editing etc.)
2 x 2in of meer. (telkens jack's)
Digital in/out niet echt nodig, midi ook niet (controller met usb).
Mic-preamp niet echt nodig; dan heb k nog ergens een klein mengpaneeltje.
FireWire!? Ik geloof dat dit comfortabeler werkt? Toegankelijker vanuit de pc?
-> voorlopig enkel een laptop op vista, met een 4pins, maar ergens nog een xp-laptop (4pins ook, als al niet alle laptops 4pins zijn) met kapot scherm staan; ga ik in het verlof eens bekijken.
BUDGET ; 140-170 gouden munten.
Gebruikt in Ableton live lite 7, wat opnamestuff, sibelius.
Samen met een tweetal synths (de inputs 2x2 dus).
Het zou handig zijn als ik er soms een gitaar kon bij steken.
Ik kom vaak dingen tegen in mijn prijsklasse met vele extra's zoals de midi, spdif etc; als ik iets meer bareboned zou kunne vinden; zou wel wat schelen in prijs?!

Ik ben wat aan het spelen met mixing in ableton, recording, wat spelen met effecten en plug-ins etc... Ik wil graag hier iets verder in gaan en wat vlotter geluid hebben natuurlijk....

mvg:okdan:

Logitech Desktop Cordless EX 110 Draadloos, Zwart / Zilver 1 (toetsenbord+muis)
2 extra case fansCooler Master Case Fan 120 Mm
Be Quiet! Dark Power Pro 650 Watt, 20+24 Pins (voeding)
Intel Core 2 Quad Q9300 2.50 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed XFX GeForce 9800 GTX 512 MB, PCI-e 16x (grafische kaart)
Asus DRW-2014S1T S-ATA, Bulk, Zwart (brandertje)
Asus P5N-T Deluxe (mobo)
2X Samsung SpinPoint F1 750 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 (harddisk)
OCZ Memory Platinum Dual Channel 4096 MB (geheugen)
Cooler Master CPU Koeler Hyper 212 (koelertje)
Cooler Master Mystique 632S (systeemkast)

Dit samen met mijn Motu 828 FW, 24 inch scherm en nog een sata-harddisk 10000 rpm en 500 gb moet ik toch een aardig bakbeest hebben om de komende jaren door te komen.

Hoi Splinter. Let wel op dat je XP pro neemt. Om die gig aan intern geheugen te kunnen benutten heb je een 64 bit OS nodig....

Ja en dan dus Xp Pro 64-bit !

Zoals je het nu zegt komt het over alsof XP Pro altijd 64-bit is...

Hoi Splinter. Let wel op dat je XP pro neemt. Om die gig aan intern geheugen te kunnen benutten heb je een 64 bit OS nodig....

Focusrite Saffire Le hier eindelijk, klinkt goed en werkt fantastisch, hier op VISTA 64bit versie met fruity en binnekort toch ook eens Cubase testen.
Achteraan nog rap even nieuwe ALESIS M1 active Mk2's gehangen, een zeeer tevreden man met een bescheiden setup. 22inch SAmsungscherm en een ANtec Sonata 3, alles vol Blue leds dus :D
AMD mobo msi en 2,7 dualcore ,4gig ram
:{

Focusrite Saffire Le hier eindelijk, klinkt goed en werkt fantastisch, hier op VISTA 64bit versie met fruity en binnekort toch ook eens Cubase testen.
Achteraan nog rap even nieuwe ALESIS M1 active Mk2's gehangen, een zeeer tevreden man met een bescheiden setup. 22inch SAmsungscherm en een ANtec Sonata 3, alles vol Blue leds dus :D
AMD mobo msi en 2,7 dualcore ,4gig ram
:{

NICE!

Tja 2e hands prijzen... Ligt er helemaal hoe ie is gebruikt. Ik vind een jaar tot twee jaar gebruik met intensief transport al tricky worden. Maar als ie puur als desktopvervanger ergens heeft gediend, tja...

Nieuwprijzen (via Kieskeurig.nl) zitten tussen de 930 en de 1200 euro. Zou er persoonlijk, afhankelijk van de staat, niet meer dan 7 a 800 euro voor over hebben. Betaal je meer dan kun je net zo goed nieuw kopen. maar da's mijn bescheiden mening natulk ;)

Specs zijn prima, op wat beperkt werkgeheugen na dan (vind 1 GB niet in verhouding tot de C2D en 120 GB Hdd)

Dell Xps 630

Dell Xps 630

Intel® Core™2 Quad Core Extreme Processor QX6850 (3,00 GHz, 1.333 MHz FSB, 8 MB `
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1.024]
Harde schijf - 750 GB (2 x 750 GB) DataSafe Local-oplossing - Nederlands
Dual Crossfire TM 512 MB ATI Radeon 3870 HD

Ik heb dit systeem aangeschafd bij Dell.
Ik werk graag op hogere bitrate's, 48000-96000 khz.
Ik heb een motu HD 192 soundcard en ik werk veel met hardware synths en softsynths.
Heeft 1 van jullie al meer ervaring met dit systeem? of idergeval met diezelfde specs?

Dank jullie wel.
Mvg,
Raymond Lammertse

Ik heb een Dual core PC , en gebruik momenteel een Audiophille 24/96 en daarop zit mn mixer ( Samson MDR6) KRK rp8 Monitoren en ik heb een JP 8080en als sequencer Cubase 3SX plus vele vst's

Is het verstandig/wijs om voor een nieuwe Soundcard te kijken in de toekomst ? en zal het geluid dan ook echt Helder/beter gaan klinken ?

En welke raden jullie aan als stap na de Audiophille , ik wil namelijk geen 3 , 400 euro uitgeven aan een Soundcard !

:okdan:

. . . en zal het geluid dan ook echt Helder/beter gaan klinken ?

En welke raden jullie aan als stap na de Audiophille , ik wil namelijk geen 3 , 400 euro uitgeven aan een Soundcard !

Wat is er mis met de Audiophile dan? Ik heb er ook eentje, en die is prima. Dus voor de kwaliteit alleen, zou ik geen nieuwe kaart aanschaffen. Wel als je bijvoorbeeld multiple inputs en outputs zou willen. Tussen de 250 en 300 euro moet er wel een goede soundcard te vinden zijn met bijvoorbeeld 4x in en 6x out of iets dergelijks.

Ik zelf zou deze als volgende stap overwegen:

Edirol FA-66

Nieuw rond de 300 euro.

Back