PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

ok ik heb ook een probleempje....
ik heb vorige week omnisphere gekocht, en nou weet ik dat dat een hele zware plugin is maar ik kom er toch niet uit.

het geluid kraakt ( niet bij alle patches )
maar bij sommige, als ik dan in omnisphere op de keuze ''info'' klik kraakt het niet meer op de een of andere manier

maar zodra ik aan een knop draai of met de muis scroll wel weer :?

ligt dit nu aan mn geluids kaart? of is mn pc gewoon niet snel genoeg

er zit 2 gig ram in ( ja kan altijd beter )
en ik heb een dual core 2.13 ghz (kan ook beter)

en ik heb een geluidskaart van creative xtreme fidelity
en ik heb een externe geluidskaart van edirol een ua 25

maar goed over beide geluidskaarten kraakt het
dus nu weet ik even niet wat nou de boosdoener is

verkeerde geluidskaart? of kan mijn pc het niet aan? :?

Welke geluidskaart voor dit budget?

Welke geluidskaart voor dit budget?

Goeiemiddag!

Ik zal met mijn 2e post hier gelijk met de deur in huis vallen :kroon:

Ik produceer een aantal jaren, maar altijd op de computer (van cakewalk midi, via magix en ejay, naar reason en cubase).. Ik had wel een midi keyboard, maar dat was het dan ook..

Nu heb ik het geld bij elkaar om eindelijk een begin te kunnen maken aan een studio.. Ik heb een ruimte van 5x5, en dit zijn de spullen die ik aan wil schaffen:

• Nieuwe pc (quadcore, 8 gb geheugen, 2tb schijf, USB 3.0)
  • Nieuwe schermen (2x 22 inch)
  • Wanden isoleren
  • Glorious Studio Workbench + Losse bench voor mixer
  • Mixer: Behringer Eurodesk SX3242FX
  • Minotoren: Mackie HR824 Mk2
  • Controller: M-Audio Oxygen 61 (3rd Gen)
  • Synth: Access Virus Ti2 Desktop
Denk dat ik hier een heel eind mee kom.. Alleen nu komt het probleem..

Welke geluidskaart kan ik het beste nemen? Iedereen roept namelijk iets anders.. Ik zat zelf te kijken naar een Motu UltraLite-mk3 Hybrid.. Maar dan vraag ik me af of er voor dat geld niet iets beters is?
En ik wil in de toekomst veel met hardware werken, dus moet ik er dan op letten dat hij zoveel mogelijk in en uitgangen heeft? Lijkt me bijv. leuk om mijn channels van cubase via mijn (analoge) mixer te kunnen bedienen (dus eq en volume).. Hou van knopjes draaien :D

Iemand een ander idee voor een goeie audiointerface? Mijn budget ligt rond de €550,-

Alvast bedankt!
David

Welke kaart??

Welke kaart??

Goeiemiddag!

Ik produceer een aantal jaren, maar altijd op de computer (van cakewalk midi, via magix en ejay, naar reason en cubase).. Ik had wel een midi keyboard, maar dat was het dan ook..

Nu heb ik het geld bij elkaar om eindelijk een begin te kunnen maken aan een studio.. Ik heb een ruimte van 5x5, en dit zijn de spullen die ik aan wil schaffen:
  • Wanden isoleren

Welke geluidskaart kan ik het beste nemen? Iedereen roept namelijk iets anders.. Ik zat zelf te kijken naar een Motu UltraLite-mk3 Hybrid.. Maar dan vraag ik me af of er voor dat geld niet iets beters is?
En ik wil in de toekomst veel met hardware werken, dus moet ik er dan op letten dat hij zoveel mogelijk in en uitgangen heeft? Lijkt me bijv. leuk om mijn channels van cubase via mijn (analoge) mixer te kunnen bedienen (dus eq en volume).. Hou van knopjes draaien :D

Iemand een ander idee voor een goeie audiointerface? Mijn budget ligt rond de €550,-

Alvast bedankt! :okdan:
David

ok ik heb ook een probleempje....
ik heb vorige week omnisphere gekocht, en nou weet ik dat dat een hele zware plugin is maar ik kom er toch niet uit.

het geluid kraakt ( niet bij alle patches )
maar bij sommige, als ik dan in omnisphere op de keuze ''info'' klik kraakt het niet meer op de een of andere manier

maar zodra ik aan een knop draai of met de muis scroll wel weer :?

ligt dit nu aan mn geluids kaart? of is mn pc gewoon niet snel genoeg

er zit 2 gig ram in ( ja kan altijd beter )
en ik heb een dual core 2.13 ghz (kan ook beter)

en ik heb een geluidskaart van creative xtreme fidelity
en ik heb een externe geluidskaart van edirol een ua 25

maar goed over beide geluidskaarten kraakt het
dus nu weet ik even niet wat nou de boosdoener is

verkeerde geluidskaart? of kan mijn pc het niet aan? :?

Klinkt als teweinig geheugen (cpu die clipt)
Alhoewel 2 gb genoeg zou moeten zijn..

Wat ik zelf doe in dit soort situaties is ctrl+alt+delete, dan naar processen, en dan rechterklik op het proces (bijv. cubase, of de synth) en dan de prioriteit van het proces op realtime of hoog zetten..

Heb een tc studio konnekt 48 voor je in de aanbieding. Topkaart, alleen ik wil juist minder inputs en outputs.
Hele goede adda conversie.

Goeiemiddag!

• Wanden isoleren

Alvast bedankt! :okdan:
David
Bericht door een moderator:
Thread van DavidCentral hier toegevoegd.

* Nieuwe pc (quadcore, 8 gb geheugen, 2tb schijf, USB 3.0)
* Nieuwe schermen (2x 22 inch)
* Wanden isoleren
* Glorious Studio Workbench + Losse bench voor mixer

* Mixer: Behringer Eurodesk SX3242FX
Hier zou ik een Mackie van maken.

* Minotoren: Mackie HR824 Mk2
Zou kijken voor een Genelec en later een sub toevoegen.

* Controller: M-Audio Oxygen 61 (3rd Gen)
* Synth: Access Virus Ti2 Desktop

Motu is prima maar RME ook :)

Nieuwe geluidskaart?

Nieuwe geluidskaart?

Wil binnenkort overstappen op Windows 7 / 64bit i.v.m. dat dan meer ram geheugen ziet, iets wat ik erg goed kan gebruiken.

Ik werk nu al zo`n 7 jaar met de RME Multiface I en dan bevalt me erg goed. Heb altijd al in m`n hoofd gehad er eentje extra bij te kopen maar, dat is er tot nu toe nog niet van gekomen.
Nou zit het zo dat de Multiface I niet word ondersteund in Windows 7, als ik het goed begrijp, en dus moet ik waarschijnlijk aan een nieuwe geluidskaart. Ik zou graag een stapje vooruit willen gaan, al hoe wel ik ook erg tevreden ben over de Multiface I heb al zitten kijken en ben er tot nu toe 2 tegen gekomen die mij erg aanspreken namelijk, de RME Fireface 800 en dan koop er later de ADI-8 DS bij voor de extra uitgangen. Deze heb ik echt nodig, min 16 max. 24. Met die 24 uitgangen ben ik ook de Motu 24 I/O tegengekomen. Ik heb er al vaak aan gedacht om deze kaart te kopen en te vervangen voor de Multiface maar op de een of andere rede is het er nooit van gekomen.

Wat mijn vraag is, welke geluidskaart is nou beter of en zijn er eventueel andere alternatieve?

Kijk ook eens naar de SSL Alpha link. Die heeft ook 24i/o en klinkt volgens mij beter dan de Motu en de RME (ik heb ze alledrie). Deze interface is wel wat duurder.

Kijk ook eens naar de SSL Alpha link. Die heeft ook 24i/o en klinkt volgens mij beter dan de Motu en de RME (ik heb ze alledrie). Deze interface is wel wat duurder.

Dat word me net even iets te duur. Als ik het goed begrijp kost alleen die kast al zo`n 2400.- daarnaast moet je nog een Mixpander kopen à 600,- plus nog een kast waar je je jack`s kan in doen. Over dat laatste kan ik btw geen info vinden.

Mischien zit ik er naast?

@Metatron:

Ik zou voor de MOTU 24I/O gaan.

Als alternatief kun je ook 2x Echo AudioFire12 kopen. Zelf ben ik erg tevreden met de AudioFire12. Werkt prima onder Windows7 (nu nog 32-bit RC versie). Je kunt ze koppelen met WordClock. Dan heb je ook 24 kanalen I/O. Let wel: alleen analoog en MIDI, geen Spdif etc.

Grootste verschil is dat je met de AudioFire12's geen PCI kaart nodig hebt. Je kunt er volgens de specs tot max. 3 koppelen. Bij 2 kun je nog steeds 24-bit/192kHz opnemen/afspelen. 2 Echo's zijn wel iets duurder, en wat stabieler werkt weet ik natuurlijk niet. Daar denk ik wel dat de MOTU mogelijk probleemlozer is (geen doorlussen van apparaten).

MOTU 24I/O Thomann € 1258 (module+PCI kaart)
Echo AudioFire12 Thomann € 1288 (2x FW unit € 644)

Hallo, ik wil graag stukken inspelen met mijn Nord Electro 2 en deze op de computer opnemen. Daarnaast componeer ik stukken en maak gebruik van midi en VST instrumenten. Kunnen jullie me adviseren welke geluidskaart (extern) ik dan het beste kan gebruiken?

Mijn computer draait op Vista 32bit, 3 GB RAM en USB2 en Firewire 400.

Laatst gewijzigd:
Niet persé het antwoord op een vraag, maar wellicht vind iemand het nuttig.

Ik heb sinds enige weken een Terratec Phase 26 USB. Dit model externe geluidskaart is enkele jaren oud, ging oorspronkelijk voor rond de 250 euro, en is nu o.a. bij Thomann te koop voor 100 eu. De keuze was beperkt, op basis van de volgende eisen:

- Goede geluidskwaliteit (natuurlijk).
- Lage latency / goede (ASIO) driver(s).
- Ingebouwde redelijke kwaliteit preamp voor een platenspeler.
- Aparte volumeregeling voor koptelefoon en mic.

Enkele weken later dus: ik ben bijzonder tevreden over de aanschaf, en wilde deze daarom even aanraden voor mensen die vergelijkbare wensen en een vergelijkbare kleine beurs hebben. Prima voor 'semi' serieus muziek maken en hij doet het ook prima voor home cinema (de zes analoge uitgangen zijn makkelijk te configureren als 5.1) en gaming (no flames plx!) :kimono:

Ik zie deze kaart verder weinig genoemd, vandaar.

De ssl was 1700 euro en je kan hem aansluiten op bv een rme kaart met 3 adat bruggen, of de M-audio audiofire. Dan zit je bij elkaar op 2100,- ongeveer. Wel vervelend dat je d-sub naar jack kabels erbij nodig hebt. De mixpander kaart is niet perse nodig. Hij klinkt wel echt goed.

@Foeke: ja hoor, hij zou prima voldoen. Ikzelf heb voor de Terratec gekozen omdat hij bijzonder compleet is voor dat geld (inclusief phono preamp en MIDI in/out). Voor het inspelen is het ook fijn dat hij zero-latency monitoring heeft, dat is voor jou belangrijk.

Back